1. 9. 2004 00:00 − 2403× − 0

Příliš krutá neděle

Ve výtečných letošních výkonech pokračovala při zlínské Barum rally posádka PEGAS Rally Teamu Milan Kneifel – Jaroslav Blažek.

Ve výtečných letošních výkonech pokračovala při zlínské Barum rally posádka PEGAS Rally Teamu Milan Kneifel – Jaroslav Blažek. V nabité konkurenci více než dvacítky vozů třídy A6 se neztratila a před posledními třemi vložkami soutěže figurovala na pátém místě. Bohužel na trati RZ13 Kudlovice skončil vůz po havárii mimo trať.


Foto: Dan Porazil eWRC.CZ

Již při pohledu do startovní listiny bylo jasné, že mistrovské body skupiny A i třídy A6 budou ve Zlíně hodně vysoko. Kromě tradiční domácí konkurence totiž startovní listina čítala sedm vozů specifikace S1600, včetně továrního renaultu lídra evropského šampionátu Simona Jean-Josepha.

Páteční etapa nabídla tři rychlé vložky na tradičních úsecích, kde se naplno ukázala převaha motorově i podvozkově lepších vozů S1600 a Kneifel s Blažkem zakončili den na osmém místě (3. česká posádka). „Páteční etapu jsme odjeli spíše na jistotu, ale na rychlých tratích se okamžitě projevily rozdíly mezi naším kitem a novějšími speciály S1600. Na posledním Komárově jsme proto výrazněji přidali, ale dvě drobné chybičky přesto znamenaly až osmý čas ve třídě,“ komentoval úvod Milan Kneifel. Naplno závodit se začalo až na dlouhých sobotních zkouškách a zejména Troják a Pindula dokonale prověřily kvality jezdců i vozů. Právě na Pinduli se Kneifel s Blažkem poprvé výrazněji prosadili výtečným čtvrtým časem, kde za sebou nechali jak letošního rivala Hondu, tak i belgičana Van de Wauwera i poláka Kosciuszka. Během dne se postupně posunuli až na pátou příčku třídy, které suverénně dominoval lídr soutěže Jean-Joseph následován Van de Wauwerem a Hondou. „Na Slušovicích nebyla šance svým soupeřům konkurovat a pokaždé byl náš odstup dost výrazný. Naopak na Pinduli a Trojáku se nám dařilo soupeře eliminovat. Proto mě trochu mrzel fakt, že nám v závěrečném stoupání z Rajnochovic bránil v předjetí Plšek, neboť při druhém průjezdu jsme dokázali zlepšit náš čas o dvacet vteřin. Na Pindulu jsme se moc těšili, je to naše kultovní zkouška. Při obou průjezdech jsme zajeli solidní časy, ale prostě konkurence byla letos ve Zlíně velmi kvalitní,“ uvedl k druhé etapě Milan Kneifel. Do poslední etapy nastupovala posádka Milan Kneifel – Jaroslav Blažek s cílem udržet výtečnou pátou příčku, což se jí také díky dalšímu čtvrtému času na RZ12 Halenkovice dařilo. Bohužel o zkoušku později zastavila zlínskou posádku havárie, po níž je jejich kitová felicie téměř na odpis. „Před poslední etapou jsme nechtěli nikam chvátat, ale přesto byl naším cílem zisk pátého místa. Očekávali jsme atak Valouška, ale když Honda vyletěl na Žlutavě z trati a výrazně jsme se přiblížili Kosciuszkovi, byl náš cíl téměř splněn.

Bohužel na Kudlovické vložce, v rychlé pasáži dva kilometry po startu jsem dostal od Jardy informaci k trati o zlomek sekundy později a v těžké levé zatáčce jsem nedokázal auto udržet na cestě. Pokusil jsem se vůz poslat bokem příkopem, ale k naší smůle tam byla betonová skruž. Tu jsme trefili pravým předním kolem a náraz napáchal na vozidle velké škody. Je to obrovská škoda, neboť jsme odstupovali ze 14. místa absolutně. Určitě to byl jeden z nejlepších závodů mé kariéry, ale rallysport někdy dokáže být krutý. Tentokrát se to potvrdilo v našem případě,“ litoval Milan Kneifel.

"Závěrem bychom chtěli poděkovat všem fanouškům, kteří nás bouřlivě povzbuzovali nejen na rychlostních zkouškách, a hlavně také sponzorům, kteří nám umožnili startovat s tímto speciálem v konkurenci předních evropských jezdců. Velký dík patří také mechanikům, kteří vůz špičkově připravili,″ dodal Kneifel.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!