1. 9. 2004 00:00 − 2660× − 0

Emil Triner s Cordobou WRC na barumce bramborový

Ve víkendové Barum rallye Zlín startovaly kromě posádek ME také v Evropě nyní již „nechtěné“ vozy WRC a skupiny A8.

Ve víkendové Barum rallye Zlín startovaly kromě posádek ME také v Evropě nyní již „nechtěné“ vozy WRC a skupiny A8. Zatímco dříve pořadatelé lámali rekordy v počtu těchto přihlášených speciálů, tentokrát bylo všechno jinak. Prim hrály posádky, které jely o body do ME a speciály WRC pořadatelé umístili až na závěr startovního pole. Právě proto ale diváci u erzet vydrželi až do úplného konce, kdy je čekalo to nejlepší, a slušného počtu přihlížejících diváků se dočkaly i ostatní vozy z „chvostu“. Všechny svými průjezdy těšil i Emil Triner, který navíc dojel do cíle na slušném čtvrtém místě.


Foto: Víťa Bezděkovský eWRC.CZ

Špičkových speciálů WRC přijela letos pouze necelá desítka (8), tedy méně než polovina co v loňském roce. Se startovním číslem 506 na trať vyrazila posádka Emil Triner – Miloš Hůlka se SEATem Cordoba WRC EVO III, jenž se před startem dočkal nového motoru, který dorazil ze Španělska.

„Jsou tu nádherné, ale náročné erzety. Některé jsou hodně dlouhé, některé rozbité. Pro jezdce i auta to bude opravdu těžká soutěž. I neděle ještě může zamíchat pořadím, i když se jedou už pouze dva úseky a čtyři erzety,“ tvrdil zkušený jezdec po tréninkových jízdách. A nakonec na jeho slova i došlo – i když řada konkurentů se neděle ani nedočkala. Cordobě se ale tentokrát problémy vyhýbaly a jediný defekt Trinera zpomalil až právě v neděli.

„Taktika byla snažit se jet bez defektů a raději oželet pár sekund na trati, než ztratit desítky sekund nebo minuty defektem. Nový motor sice nebyl zcela optimálně seřízen (nebyla seřízena řídící jednotka), ale jinak jsme celu barumku absolvovali bez problémů,“ pochvaloval si čtvrté místo v cíli šéf týmu Pavel Kouřil.

Jeho slova potvrzoval v průběhu druhého dne soutěže také jezdec: „Zatím jedeme bez problémů, pouze na slušovické erzetě v rámci druhého průjezdu odešlo servo řízení, protože se povolila hadice a vytekl olej, takže jsme jeli bez řízení. Naštěstí byla vložka krátká. Něco jsme tam ztratili, ale před další vložkou jsme hadici vytáhli a olej dolili. Teď jedeme bez problémů.“

„Potvrdilo se, že na tovární Fabii WRC nikdo ze soukromníků nemá. Škodováci udělali kus práce a je to vidět i na zlepšení v rámci mistrovství světa. O další místa se pak prali Kresta s Pechem s mnohem novějšími vozy, než máme k dispozici my,“ pokračoval Kouřil. Emil se vlastně od soboty držel na čtvrtém místě, o které bojoval zejména s mladým a velmi dravým Prokopem (Octávie WRC) a Štěpánem Vojtěchem s Peugeotem 206 WRC. V průběhu soboty se prakticky po každé RZ pořadí mezi těmito jezdci měnilo. V sobotu večer byl ale Triner čtvrtý a stejná pozice mu nakonec patřila i v cíli.

„Myslím si, že druhá etapa se nám povedla, jsme na 4. místě. Šetříme auto, abychom dojeli do cíle. Jsem spokojený,“ pochvaloval si před závěrečnou nedělní etapou Emil Triner. V neděli již ze soupeřů zůstal jenom Prokop, s kterým Triner sváděl pěkné souboje. A především oba tito jezdci těšili svým stylem desítky tisíc diváků u trati.

Další soutěží, která tým čeká, bude pro Trinera domácí Rallye Příbram v závěru září. Jiný vůz týmu SEAT SPORT Czech Republic se ovšem ve stejném termínu objeví také v poněkud odlišné disciplíně – v závodech na okruzích na brněnské Podzimní ceně Brna. Bude to SEAT Leon 1,8 Turbo, který měl premiéru nedávno na okruhu v Mostě.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!