Ondřej Plšek - eWRC.cz
26. 3. 2008 16:27 − 3986× − 88

Vozy S2000 s turbem nahradí současná WRC

Světová rada FIA dnes rozhodla, že od roku 2011 nahradí vozy WRC vozy S2000 s turbem a větším zadním spoilerem.

Dnes se konalo dlouho očekávané zasedání světové rady FIA. Pojďme se tedy podívat na nejdůležitější rozhodnutí, které zde padla.

Hlavním bodem bylo rozhodnutí o budoucnosti vozů WRC. Bylo rozhodnuto, že budoucnost bude patřit vozům S2000 s turbem. Tyto vozy od roku 2011 nahradí současné vozy WRC a vzniknou na základě dnešních vozů S2000 a produkčních vozů. Od dnešních vozů S2000 se budou lišit takzvaným kitem, který bude obsahovat turbo a zadní spoiler. Tento kit musí být možno za určitou dobu do vozu namontovat a opět demontovat.

Současná pravidla pro vozy WRC zůstavají v platnosti do roku 2010. Od příštího roku smějí startovat nové vozy S2000 s kitem, bodovat ale mohou až od roku 2010. Od roku 2011 se tyto vozy budou nazývat WRC.

Nadále bylo schváleno ulehčení vstupu novým továrnám do MS. V první sezóně tak bude moci nový tým po dohodě s FIA vyměnit dva motory bez penalizace, umožněna bude též výměna jiných dílů. Tyto požadavky poslední dobou vznesl šéf Suzuki Nobuhiro Tajima.

Také byla schváleny změny v letošním kalendáři MS. Japonská rally se uskuteční od 31. října do 2. listopadu, Wales Rally pak až druhý prosincový víkend.

Od příštího roku bude FIA vyhlašovat mistry světa také spolujezdce v kategoriích JWRC a PWRC.

Komentářů celkem: 88
27. 3. 2008 08:16
0 0
23: Já píšu o dílnách, ne o servisech. K čemu je tedy ten časovej limit a kdo ho bude sledovat? Ale OK, nově vymejšlený auta už s pěrestrojkou budou počítat, ale pochybuju, že Peggy a Fiat, nebo i Škoda staví auto s tím, že tam jednou šoupne turbo.
27. 3. 2008 08:16
0 0
Jak někdo trpí wrc virem tak se ho těžko zbavuje,ale to půjde smajlík
27. 3. 2008 08:27
0 0
To je zase kravina, v podstatě budu zase závodit "stará" áčka a je to. Teda FIA, to je nápad. Banda blbců....
27. 3. 2008 09:27
0 0
to K+K+K: Buď si jistej, že Škoda o tomto ví už dávno (více než před rokem), že si podobnou možnost a její pravděpodobnost schválení maximálně ověřila a že S2000+ pro ni není žádnou novinkou..Nejsem technik ani konstruktér, ale z úst lidiček, kteří začali kolem Fabie II S2000 makat na konci roku 2006 jsem to už tehdy slyšel..Vloni na jaře o tom mluvili jako o úplné jistotě..A tak si myslím, že kit sadu S2000+ mají minimálně na papíře.
27. 3. 2008 12:08
0 0
Už se těším na informace jak ten kit bude přesně vypadat. Osobně vidím největší problém ve vysokém kompresním poměru. Počítám tak 13:1, pokud máte někdo přesné technické informace S2000 pošlete prosím odkaz. Zajímalo by mě jak bude vypadat ten kit na PV, tak aby to bylo ekvivalentní nebo alespoň vyvážené. Touto cestou by šlo asi i Subaru.
Jinak myslím, že diskuze o konkrétní podobě tohoto kitu a poukázání na problémy, které by mohli nastat, pod tento článek patří. Nechápu co má dalva proti trochu skeptickému pohledu na tento kit. Asi má sám v hlavě technické řešení, které by Vrátníčkem nastíněné problémy vyřešilo a zároveň neodporovalo tomu, co je v článku neoddiskutovatelně napsáno. Tj, že se jedná o kit, kdy se přidá turbo.
27. 3. 2008 15:36
0 0
já si myslim,že továrny se už na FIA dávno vykašlali a budou stavět S2000 bez turba a pak PODOBNÝ s2kT. A pak si každý vybere,kde chce jezdit...jestli MS nebo IRC.
27. 3. 2008 21:49
0 0
Dyk je to jednoduchý. Prostě do motoru přiháčkujete ventilátor (pardon, turbo) na zadek přinejtujete křídlo a máte S2K plus. S časovým limitem (to je fakt bomba) si nějak poradíme, stejně to nikdo měřit nebude. Do finančního limitu se vejít nemusíte, taky ho nikdo nehlídá. Ci-písek, na co já študoval techniku a učil se počítat, když je vše tak prostý... smajlík
28. 3. 2008 16:51
0 0
Nějaká změna musela přijít, myslím, že to nedopadlo tak nejhůř i když mě docela překvapily ty termíny. Myslím, že to k oživení určitě povede. Spíš by mě ale zajímalo kde všude, jestli na FIA padla nějaká omezení pro národní šampionáty atp. Nemá někdo nějaké informace v tomhle směru??smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!