Vozy S2000 s turbem nahradí současná WRC
Dnes se konalo dlouho očekávané zasedání světové rady FIA. Pojďme se tedy podívat na nejdůležitější rozhodnutí, které zde padla.
Hlavním bodem bylo rozhodnutí o budoucnosti vozů WRC. Bylo rozhodnuto, že budoucnost bude patřit vozům S2000 s turbem. Tyto vozy od roku 2011 nahradí současné vozy WRC a vzniknou na základě dnešních vozů S2000 a produkčních vozů. Od dnešních vozů S2000 se budou lišit takzvaným kitem, který bude obsahovat turbo a zadní spoiler. Tento kit musí být možno za určitou dobu do vozu namontovat a opět demontovat.
Současná pravidla pro vozy WRC zůstavají v platnosti do roku 2010. Od příštího roku smějí startovat nové vozy S2000 s kitem, bodovat ale mohou až od roku 2010. Od roku 2011 se tyto vozy budou nazývat WRC.
Nadále bylo schváleno ulehčení vstupu novým továrnám do MS. V první sezóně tak bude moci nový tým po dohodě s FIA vyměnit dva motory bez penalizace, umožněna bude též výměna jiných dílů. Tyto požadavky poslední dobou vznesl šéf Suzuki Nobuhiro Tajima.
Také byla schváleny změny v letošním kalendáři MS. Japonská rally se uskuteční od 31. října do 2. listopadu, Wales Rally pak až druhý prosincový víkend.
Od příštího roku bude FIA vyhlašovat mistry světa také spolujezdce v kategoriích JWRC a PWRC.
Jinak myslím, že diskuze o konkrétní podobě tohoto kitu a poukázání na problémy, které by mohli nastat, pod tento článek patří. Nechápu co má dalva proti trochu skeptickému pohledu na tento kit. Asi má sám v hlavě technické řešení, které by Vrátníčkem nastíněné problémy vyřešilo a zároveň neodporovalo tomu, co je v článku neoddiskutovatelně napsáno. Tj, že se jedná o kit, kdy se přidá turbo.