6. 4. 2008 16:00 − 3532× − 51

Jan Kopecký dokončil Istanbul Rally na pátém místě

Posádka týmu Motorsport Kopecký ve složení Jan Kopecký – Petr Starý dokončila úvodní soutěž letošního seriálu IRC na pátém místě.

Posádka týmu Motorsport Kopecký ve složení Jan Kopecký – Petr Starý dokončila úvodní soutěž letošního seriálu Intercontinental Rally Challenge na pátém místě.

S vozem Peugeot 207 S2000 vstupoval Jan Kopecký do závěrečné etapy Istanbul Rally z průběžné šesté pozice, ale nejrychlejší čas v úvodní nedělní rychlostní zkoušce jej posunul na pátou pozici, kterou udržel až do cíle turecké soutěže.

V první sekci se týmu podařilo využít zkušeností získaných v předchozí etapě a nastavení vozu se opět posunulo dále. Velmi dobrá byla i volba pneumatik pro nedělní tři rychlostní zkoušky a výsledkem byl nejenom nejrychlejší, ale i jeden třetí čas dosažený ve zmíněné sekci. Bohužel pro závěrečné tři erzety byly zvoleny příliš měkké pneumatiky, které se opotřebovaly již po prvním rychlostním testu závěrečné sekce tří erzet. Jan musel zvolnit tempo, aby dovezl soutěžní vůz do cíle soutěže a nakonec dokázal uhájit pátou pozici.

Istanbul Rally potvrdila velkou vyrovnanost jezdců v seriálu Intercontinental Rally Challenge, ale také skutečnost, že tým Motorsport Kopecký má zatím pouze minimální zkušenosti s přípravou a nastavením vozu specifikace S2000. Výrazný rozdíl ve výkonu motoru oproti vozům WRC znamená, že je třeba klást důraz na drobné změny v nastavení vozu s jinou filozofií oproti silnějším speciálům WRC. Naopak pilot Jan Kopecký prokázal nejenom jezdecké umění, ale i schopnost přizpůsobit se soutěžnímu speciálu, u kterého se ideální nastavení hledá během samotné soutěže.


„Úvod nedělní etapy byl vynikající. Opět jsme vylepšili jízdní vlastnosti vozu, i když máme pochopitelně další rezervy. Podařilo se nám však především zvolit správné pneumatiky a dosažený nejrychlejší čas v úvodní erzetě byl optimistický.

Bohužel pro závěrečné tři erzety jsme opět zvolili příliš měkké pneumatiky a ty byly již velmi opotřebované po první rychlostní zkoušce závěrečné sekce. Musel jsem pneumatiky začít šetřit a proto jsem zvolnil tempo. Přesto jsme do závěrečné erzety soutěže odstartovali na naprosto sjetých pneumatikách. Důsledkem byla velmi malá přilnavost vozu a dvakrát jsem se ocitl mimo trať. Ačkoliv nám v cíli scházelo čtyři a půl vteřiny na čtvrté místo, spíše bych řekl, že jsme se štěstím získali páté místo, neboť jsme jej uhájili o půl sekundy,“ řekl v cíli Istanbul Rally pilot Jan Kopecký.


„S pátým místem v Istanbul Rally jsem spokojen, především se skutečností, že naše výkonnost stabilně rostla. A to jak v dosahovaných časech, tak i v poznávání drobných detailů soutěžního speciálu S2000.

V Turecku jsme především nasbírali mnoho cenných poznatků, které musíme využít v přípravě na další soutěže i během samotných rallye. Hlavním úkolem pro náš tým zůstává najít optimální nastavení vozu specifikace S2000 a také taktiku, abychom stačili výkonnostně úzké špičce pilotů v seriálu IRC během celé soutěže a nikoliv pouze ve vybraných erzetách.

Výkon Jana na rychlostních testech byl vynikající, což bohužel úplně nepotvrzují dosahované časy. S novým vozem i náročnou soutěží na šotolinovém povrchu se vypořádal skvěle. V místech, kde jsem měl možnost sledovat, jel znamenitě a na hranici možností připraveného vozu.

Nižší výkon motoru vozů S2000 oproti speciálům WRC znamená odlišnou filozofii v přizpůsobení vozu pneumatikám a naopak. V nastavení vozu je třeba klást důraz na jiné priority než jsme byli zvyklí u vozu WRC. Věřím, že technický náskok, který oproti nám mají s přípravou vozu S2000 naši zkušenější soupeři, budeme velmi rychle zmenšovat.

Poděkování si zaslouží celý tým za přípravu vozu před i během soutěže, ale i pochopitelně naši partneři, díky kterým jsme mohli v Turecku startovat,“ doplnil vedoucí týmu Josef Kopecký.





Komentářů celkem: 51
7. 4. 2008 13:54
0 0
Modelátor:Proč ne,je to tvá volba,taky se bavím,když čtu ty do nebe vychvalující nesmyslné příspěvky,kde není co chválit,alespoň prozatím.
7. 4. 2008 15:10
0 0
Rozhodně to není nijak zázračné umístění-buďme při zemi.
Nemyslím si ,že to je 2.liga ,ale rozhodně né první do ní mají Ti jezdci hodněn daleko.
7. 4. 2008 16:19
0 0
Přiznejme Loeb, Lat, Hir, Solb, Atk by určitě vyhráli.
7. 4. 2008 18:10
0 0
Počet umístnění Kopeckého v RZ: 1.místo- 1x, 3.-1, 4.-1, 5.-1, 6.-2, 7.-5, 8.-2, 9.-1,10.-1. Nové auto, nový spolujezdec. ALE Loix měl defekt, Travaglia, Alen, Solá také a nakonec byl Kopecký dvakrát venku, protože zvolil špatné pneu (jeho chyba). A k autu. Je lepší 207 nebo Punto? Řekl bych, že jednoznačně 207... Vy jste opravdu spokojeni?
7. 4. 2008 18:23
0 0
Kloučku tys mne opravdu vyprovokoval o reakci a to jsem se zařekl, že nikdy. Rautenbachovo 4 místo se ztrátou 1,89 titaniku je opravdu hodnotný výsledek. K ostatnímu nechci nic dodávat. Myslím, že každý pilot jede naplno a na co nejlepší výsledek. ať je to Valda nebo Kopec. V každém případě je jeho výsledek vzhledem k problémům v poslední RZ spíše 5 o 0,5 než 5 , 4,5 za. smajlík U mne dobrýsmajlík
7. 4. 2008 20:00
0 0
Takže to shrňme: Třetí místo někde v Italské provincii bez známých jmen je super výsledek. Páté v rámci Evropského šampionátu je utrpěné kvůli defektům soupeřů. Chápu to spráně Jardo Kloučků?
8. 4. 2008 08:52
0 0
No jen do mě,Kopečkovic ultras se pomalu probírají co,i kdyby dojel poslední tak to pro vás bude super výsledek,přece má všechno nové,auto,spolujezdce,tratě,tak to se dá omluvit že?Fakt chudáček Honzík,já mu tak moc křivdím.Tady s těma zaslepenýma hobbystama se fakt nedá diskutovat,měli by jste mu poradit jak to jezdit,třeba jak v Berouně.
8. 4. 2008 09:21
0 0
Pánové, pánové, trochu klidu a objektivity do těch debat. Myslím, že každý má tak trochu svoji pravdu. Podle mě 5.místo v podmínkách, co Honza jel není špatný, na druhou stranu mě zaráží, že o lepší umístění přišel díky špatný volbě pneu, což si myslím je činnost, kterou by měl Honza a tým po pobytu v MS zvládat. Otázkou je, jestli je to v jeho náplni nebo do toho podstatně víc může mluvit třeba spolujezdec... Ale myslím, že není důvod zoufat a příště by to mohlo bejt lepší a máme se na co těšit... smajlík
8. 4. 2008 10:35
0 0
přemýšlím, jestli se vůbec zapojovat, ale když už jsem se přihlásil..smajlík Jistě by se mi líbilo, kdyby tam Kopecký vyhrál, ale že by bylo 5.místo vysloveně propadák, to si nemyslím. Stejně tak nejsem přesvědčený, že by měl někdo jiný z MS jistotu výhry - zvlášť, pokud by jel s jiným autem, na které by si musel navyknout. A volba gum? - no ta se někdy nepovede ani těm "velkým klukům" v MS. Prostě zůstávám u svého pohledu na věc - nebudu soudit po první soutěži. smajlík
8. 4. 2008 11:44
0 0
to jarda klouček....moc rozumu jsi asi nepobral, Kopecký jede s tím autem poprvé v životě neměl možnost ani testovat, navíc je asfaltový jezdec ne šotolinář. Od 4 místa byl 3,5 s kdyby neprokaučoval pneu mohl být 4-tý. Konkurence je větší než v MS stejné vyrovnané vozy, jezdí zde třeba Fredie Loix z Mistrovství světa. Rautenbach byl 4-tý v Argentině to je opravdu výsledek 20min. za prvním s tím by byl před pár lety, když byla konkurence tak 20-tý, Aigner s produkční Evo 9 byl jen 7minut za ním...Na asfaltu by mohl být na bedně...až s tím něco najezdí...
8. 4. 2008 15:27
0 0
jakeauto:Ty žiješ někde mimo realitu,v rally se na kdyby,možná a nebo nehraje.A co bylo před pár lety,to už bylo,to tu netahej,není to žádné měřítko.A jen tak mimochodem,Kopecký netestoval?Třeba s Puntem S2000,Peugeotem S2000,s Fabií S2000?Tak jaké poprvé.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!