Představení posádky Svačina – Kunovský
Vyškovská sprintrally bude prvním startem Marcela Svačiny a Tomáše Kunovského mimo podniky ryze amatérského rázu a současně premiérou v novém soutěžním voze. Před prvním „velkým“ startem nám Marcel představil posádku i techniku a podělil se o své ambice a pocity.
Jak jsi se k motoristickému sportu a potažmo k rally dostal?
Už v patnácti jsem jezdil motokáry, což si myslím že je pro další vývoj jezdce určitě přínosem, ale s rallye to i u mě začalo stejně jako u spousty kluků ze zlínska startem na amatérské soutěží ,,Ve stopě valašské zimy“ s vozem Lancia Delta Integrale.
Hned o rok později se mi podařilo tento závod v amatérech vyhrát, těsně za Honzou Štěpánkem s Escortem Cosworth, který byl nejrychlejší ze všech. V dalších letech jsem se z důvodu nedostatku financí zúčastňoval různých amatérských závodů se všemi možnými vozy, různými spolujezdci a s menšími či většími úspěchy.
Toma jsem k rally vlastně přivedl já. Jsme dobří kamarádi a nějak to přišlo samo. Zatím jsme spolu odjeli jen tři závody v loňském roce ale Tomáš má předpoklady stát se kvalitním spolujezdcem a dobře se nám spolupracuje.
Startuješ s Felicií Kit Car 1600 proč právě s tímto vozem?
V minulosti jsem vyzkoušel několik vozů, ale asi nejlíp jsem se cítil v ,,áčkové“ Felicii. Proto jsme v loňském roce nejprve pořídili Felicii A5 po Honzovi Sýkorovi, se kterou jsme původně měli v plánu absolvovat všechny sprinty v letošním roce. Ale Kit byl mým snem už dávno, takže jsme se pokusili tento speciál získat. Nakonec se nám to podařilo a máme z toho velkou radost.
Produkční vozy jsou pro mě moc rychlé, hůř ovladatelné v kritických situacích a není s nimi taková zábava, což dokazuje i spousta těžkých havárií na letošní Šumavě. Myslím si, že Kitová Felície mezi tou velkou plejádou produkčních vozů bude přjemná změna.
Proč nestartujete v hodnocení MČR sprintrally, ale v poháru K4?
Pod K4 pohárem startujeme zejména proto, abychom se vyhnuli dle mého názoru dnes už neopodstatněnému dovážení vozů Kit Car.
Jaká je historie vašeho vozu?
Vozidlo pochází od Luboše Minaříka, který s ním v roce 2006 dosáhl na titul mistra republiky ve sprintrally ve třídě A6.
S autem jsme najeli sice jen asi deset testovacích kilometrů, kde jsme se zaměřili na nastavení podvozku, ale po nastavení jsem s chováním vozu velmi spokojen a myslím si, že auto má opravdu velké možnosti, které asi hned tak nevyužijeme.
S jakým cílem odjíždíte na Vyškov?
Vzhledem k tomu, že tam budeme v roli nováčků čemuž samozřejmě odpovídá i naše startovní pozice, chceme hlavně dojet do cíle abychom se co nejvíc sladili a hlavně nasbírali zkušenosti s vozem.
Nebudeme zatím ani nějak sledovat časy a hlavně nechceme ublížit vozu. Pokud se podaří nějaký dílčí výsledek ke konci soutěže, budeme rádi, ale nic víc neočekáváme. Na závod se přesto moc těšíme, protože zatím jsme na autě hlavně pracovali.
Při této příležitosti bych chtěl poděkovat Jardovi Vančíkovi za pomoc při přípravě auta. Jarda má obrovské zkušenosti a navíc za volantem Kitové Felície předváděl skvělé výkony.
Dále bych chtěl poděkovat za obětavou práci našim mechanikům a všem lidem, kteří nás v tomto krásném a náročném sportu podporují. Mezi nimi hrají významnou roli naši reklamní partneři kterými jsou firmy Rokospol a.s., dále Tip – auto s.r.o., firma Doortech s.r.o. a ATK autoservis.
…a že by nějaká soutěž pro čtenáře?
Rád bych ještě při této příležitosti poprosil všechny kteří budou mít v průběhu sezóny fotky či videozáznamy z průjezdů naší posádky ze soutěží kterých se zúčastníme o kontakt na email ms.auto@seznam.cz
Nejlepší záběr a foto před koncem sezóny vyhodnotíme a výherci bude nabídnuto svezení při testu před závěrečnou sprintrally na ,,horkém“ sedadle spolujezdce v našem závodním voze. Výsledky soutěže samozřejmě zveřejníme na eWRC.cz
Všem fanouškům rallye bych chtěl popřát spoustu hezkých zážitků při soutěžích a těším se na setkání na Vyškově.
MITÁČEK Jirka