17. 4. 2008 12:28 − 3076× − 3

Testování závodních pneumatik Silverstone

Závodní pneumatiky Silverstone Competition Tyres jsou po odchodu značky Matador cenově nejpříznivější variantou závodních pneumatik.

Závodní pneumatiky Silverstone Competition Tyres jsou po odchodu značky Matador cenově nejpříznivější variantou závodních pneumatik na českém a slovenském trhu. Vzhledem k tomuto faktu jsou velmi diskutovaným tématem, přesto přirozená nedůvěra jezdců k novým produktům bránila jejich rozšíření bez konkrétních zkušeností na českých tratích. A protože českým pilotům nestačí reference v podobě např. čtvrtého a šestého místa v PWRC Rally of Ireland v listopadu loňského roku (Campedelli na pneumatikách Silverstone dojel před Štěpánem Vojtěchem, Jones na stejných pneumatikách těsně za ním), rozhodl se český dovozce pneumatik Silverstone, firma MK-RACING, uspořádat prezentační test s možností vyzkoušet si pneumatiky tzv. „na živo“.

Po sobotním testu rallyecrossových pneumatik Silverstone v Sedlčanské kotlině se uskutečnil v neděli 6. 4. na testovacím polygonu v Kopřivnici oficiální prezentační test závodních pneumatik Silverstone Competition Tyres určených pro rally.

Dva testovací vozy Mitsubishi Lancer EVO poskytli Roman Michalík (EVO IX) a Tomáš Kubiš (EVO VII). Testu se v roli pozorovatelů zúčastnili další přední jezdci českých rally a vrchů, jako například Pavel Valoušek, Jaromír Tomaštík, Lumír Firla, Martin Vlček, Ivo Klestil, Radim Kuběna a další.

Překvapivě teplé a suché nedělní počasí nedovolilo představení mokrých pneumatik, od kterých si výrobce, díky jejich kvalitám, sliboval velký ohlas. Testovaly se tak suché pneumatiky v základní středně tvrdé směsi. Teplé počasí však jistě přivítali všichni účastníci a pozorovatelé testu, pro které dovozce pneumatik Silverstone, firma MK-RACING, připravil příjemné pohoštění.

Přestože test ukázal, že užší 17" pneumatika Silverstone značená 210/625-17 není pro široký 8" ráfek používaný na Mitsubishi Lancer příliš vhodná a bude zcela jistě lépe pracovat na užších 7" ráfcích používaných u vozů s předním náhonem (odpovídá spíše rozměru 19/62-17 francouzského konkurenta), prokázala naopak širší 18" pneumatika Silverstone, značená 225/650-18, že se nebojí srovnání s pneumatikami renomovaných výrobců a že se na vozech třídy N4 v evropských soutěžích rozhodně neztratí. Tím správným řešením pro tyto vozy tedy bude pneumatika Silverstone S585 (a mokrá S595), vyráběná v rozměrech 225/650-18 a 225/650-17 a dostupná ve čtyřech směsích.

Krátký test za specifických podmínek jistě nenahradí zkušenosti z opravdové rallye a další poznatky jezdců tak jistě přinese teprve použití na tratích českých a slovenských rallye, nicméně většina zúčastněných se shodla na velmi zajímavém poměru cena/výkon u všech pneumatik Silverstone a projevili zájem o její použití při nejbližší rallye.

Po Jaromíru Tomaštíkovi, Silvestru Mikuláštíkovi a Tomáši Kubišovi, kteří již pneumatiky Silverstone vlastní, se tak na nejbližších domácích soutěžích jistě objeví další jezdci spoléhající na pneumatiky Silverstone Competition Tyres.

Komentářů celkem: 3
17. 4. 2008 15:56
0 0
mno, zajimava pneumatika, uvidime pri zavode smajlík
PV
18. 4. 2008 11:09
0 0
A jak se vyjádřil Pavel Valoušek?
20. 4. 2008 20:57
0 0
Pavel Valoušek se na pneumatikách Silverstone nechal svézt pouze na sedadle spolujezdce a pouze jednou a to bohužel právě na zmiňovaných úzkých 17". Mají šířku běhounu jen 190mm a na 8" ráfku se moc roztáhly. Navíc jedna pneumatika rychle ucházela. Při zouvání bylo zjištěno, že byla při obouvání poškozena pákou. Vezl se tedy vlastně jen na defektu a to asi nejsou pro vyřknutí nějakého ortelu ideální podmínky. Nicméně odpověď na dotaz je: Pavel Valoušek se vyjádřil, že ta úzká pneumatika, na které byl vezen, je uskákaná. Vezl ho Roman Michalík, který prohlásil totéž. V zápětí se ale Roman Michalík svezl na Silverstone 225/650-18 a prohlásil, že jsou uplně jiné než ty úzké 17", že jsou v pohodě a že je na příští rally bude chtít vyzkoušet. Pavel Valoušek, jak doufáme, bude přítomen na soukromém testování pneumatik Silverstone pro KIT RACING. O tomto testu jednáme s panem Neumannem. Jinak pokud by to někoho zajímalo, Silvestr Mikuláštík prohlásil, že pneu Silverstone fungují stejně jako u nás dostupné Pirelli.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!