Testování závodních pneumatik Silverstone
Závodní pneumatiky Silverstone Competition Tyres jsou po odchodu značky Matador cenově nejpříznivější variantou závodních pneumatik na českém a slovenském trhu. Vzhledem k tomuto faktu jsou velmi diskutovaným tématem, přesto přirozená nedůvěra jezdců k novým produktům bránila jejich rozšíření bez konkrétních zkušeností na českých tratích. A protože českým pilotům nestačí reference v podobě např. čtvrtého a šestého místa v PWRC Rally of Ireland v listopadu loňského roku (Campedelli na pneumatikách Silverstone dojel před Štěpánem Vojtěchem, Jones na stejných pneumatikách těsně za ním), rozhodl se český dovozce pneumatik Silverstone, firma MK-RACING, uspořádat prezentační test s možností vyzkoušet si pneumatiky tzv. „na živo“.
Po sobotním testu rallyecrossových pneumatik Silverstone v Sedlčanské kotlině se uskutečnil v neděli 6. 4. na testovacím polygonu v Kopřivnici oficiální prezentační test závodních pneumatik Silverstone Competition Tyres určených pro rally.
Dva testovací vozy Mitsubishi Lancer EVO poskytli Roman Michalík (EVO IX) a Tomáš Kubiš (EVO VII). Testu se v roli pozorovatelů zúčastnili další přední jezdci českých rally a vrchů, jako například Pavel Valoušek, Jaromír Tomaštík, Lumír Firla, Martin Vlček, Ivo Klestil, Radim Kuběna a další.
Překvapivě teplé a suché nedělní počasí nedovolilo představení mokrých pneumatik, od kterých si výrobce, díky jejich kvalitám, sliboval velký ohlas. Testovaly se tak suché pneumatiky v základní středně tvrdé směsi. Teplé počasí však jistě přivítali všichni účastníci a pozorovatelé testu, pro které dovozce pneumatik Silverstone, firma MK-RACING, připravil příjemné pohoštění.
Přestože test ukázal, že užší 17" pneumatika Silverstone značená 210/625-17 není pro široký 8" ráfek používaný na Mitsubishi Lancer příliš vhodná a bude zcela jistě lépe pracovat na užších 7" ráfcích používaných u vozů s předním náhonem (odpovídá spíše rozměru 19/62-17 francouzského konkurenta), prokázala naopak širší 18" pneumatika Silverstone, značená 225/650-18, že se nebojí srovnání s pneumatikami renomovaných výrobců a že se na vozech třídy N4 v evropských soutěžích rozhodně neztratí. Tím správným řešením pro tyto vozy tedy bude pneumatika Silverstone S585 (a mokrá S595), vyráběná v rozměrech 225/650-18 a 225/650-17 a dostupná ve čtyřech směsích.
Krátký test za specifických podmínek jistě nenahradí zkušenosti z opravdové rallye a další poznatky jezdců tak jistě přinese teprve použití na tratích českých a slovenských rallye, nicméně většina zúčastněných se shodla na velmi zajímavém poměru cena/výkon u všech pneumatik Silverstone a projevili zájem o její použití při nejbližší rallye.
Po Jaromíru Tomaštíkovi, Silvestru Mikuláštíkovi a Tomáši Kubišovi, kteří již pneumatiky Silverstone vlastní, se tak na nejbližších domácích soutěžích jistě objeví další jezdci spoléhající na pneumatiky Silverstone Competition Tyres.