Evansova vítězná série skončila
Kola soutěžních vozů se roztočila o předminulém víkendu konečně také u protinožců. Tamní šampionát je i letos složen ze šesti soutěží, které se pojedou výhradně na šotolinových úsecích. Po dřívějších odchodech značek Subaru a Mitsubishi začal australský šampionát strádat. V loňském roce se začalo díky vstupu týmu Britek, který připravil dva Fordy Fiesta Super 2000, blýskat na lepší časy. Konečně se dominující Toyotě postavil silný soupeř, který sice měl zpočátku velké potíže s porodními bolestmi nových vozů, ovšem postupem času jasně ukázal sílu povedených modrých krasavic.
Foto: www.rally.com.au
Tomu je bohužel konec a Ford se v letošní australské sezóně již prezentovat nebude. V boji o značkový titul tak zůstává jako jediná japonská značka Toyota, jejímž jezdcům může zatopit pouze několik málo soukromníků. V úvodní Quit Forest Rally jimi byli hlavně loňští piloti Fordu Michael Guest a Darren Windus, kteří shodně přesedlali na vozy Subaru. Se Subaru nemohl chybět ani mladší bratr úřadujícího mistra Simona Evanse Eli. Absenci si na své konto naopak připsal pravidelný účastník šampionátu Dean Herridge, pro něhož bude letos prioritní poprat se o titul v asijsko-pacifickém mistrovství.
Foto: www.rally.com.au
S Mitsubishi Lancer EVO IX dorazil na úvodní soutěž velmi rychlý Spencer Lowndes a nechybělo ani několik dalších soukromníků s produkčními vozy, o jejichž schopnosti potrápit nejrychlejší borce se dalo leda spekulovat. Největší šance na triumf byly zcela logicky vkládány oběma pilotům Toyoty Simonu Evansovi a Nealu Batesovi. Zatímco Bates si již vloni nový speciál Super 2000 vyzkoušel, pro Evanse byla Quit Forest Rally v atmosférické čtyřkolce premiérou.
Foto: www.rally.com.au
Do prvního dne (každý den klasifikován samostatně) nastoupil na úvodních dvou superspeciálkách nejrychleji Bates, ovšem hned na první lesní zkoušce přes něho přelétl týmový kolega Evans. Ten potvrdil i se speciálem Super 2000 svou výtečnou formu, jakou zcela dominoval celému loňskému šampionátu, a nedal nikomu šanci. Na konci dne se radoval z vítězství s náskokem minuty a půl na Batese. Jediným, kdo dokázal piloty Coroll pořádně prohnat, byl Guest. Na RZ 4 se prosmýkl přes Batese na druhou příčku a tu si udržel až do kotrmelce a následného odstoupení v posledním klasickém testu prvního dne.
Foto: www.rally.com.au
Druhou etapu odstartoval znovu nejlépe Bates a hned ve třetí zkoušce se přes něho znovu prodral Evans. Ten pokračoval ve své krasojízdě a směřoval za 15. vyhranou etapou v řadě! Svůj úctyhodný rekord ale nakonec zlepšit nedokázal, neboť jej v RZ 17 zradil motor Corolly. V tu chvíli Toyota po dlouhé době ztratila průběžnou vedoucí příčku v soutěži, neboť se na čele objevil Guest. Dlouho si ale vedení pohlídat nedokázal, poněvadž jej hned v následujícím testu přeskočil Bates, který etapu nakonec vyhrál a získal i bonusové body za absolutní vítězství. Toyotě a Batesovi tak nakonec připadl první australský triumf speciálu Super 2000, zároveň však japonská značka kvůli Evansově závadě ztratila dlouholetou spolehlivostní sérii, která trvala dva roky.
Foto: www.rally.com.au
Výsledky 1. etapy | ||||
---|---|---|---|---|
1. | Simon Evans/Sue Evans | (AUS) | Toyota TRD Corolla S2000 | 1:05.50,7 (1. S2000) |
2. | Neal Bates/Coral Taylor | (AUS) | Toyota TRD Corolla S2000 | +1.28,2 (2. S2000) |
3. | Alex Stone/Dianna Madlener | (AUS) | Subaru Impreza WRX STI N10 | +3.55,4 (1. P5) |
4. | Justin Dowel/Matt Lee | (AUS) | Mitsubishi Lancer Evo IX | +4.35,1 (2. P5) |
5. | Eli Evans/Chris Murphy | (AUS) | Subaru Impreza WRX STI N11 | +6.26,0 (1. N4) |
6. | Darren Windus/J. Mortimer | (AUS) | Subaru Impreza WRX STI N12 | +6.27,7 (2. N4) |
Foto: www.rally.com.au
Výsledky 2. etapy | ||||
---|---|---|---|---|
1. | Neal Bates/Coral Taylor | (AUS) | Toyota TRD Corolla S2000 | 1:07.04,8 (1. S2000) |
2. | Michael Guest/David Green | (AUS) | Subaru Impreza WRX STI N12 | +10,0 (1. N4) |
3. | Eli Evans/Chris Murphy | (AUS) | Subaru Impreza WRX STI N11 | +54,3 (2. N4) |
4. | Spencer Lowndes/Chris Randell | (AUS) | Mitsubishi Lancer Evo IX | +1.24,3 (3. N4) |
5. | Glen Raymond/Matt Raymond | (AUS) | Toyota Corolla Sportivo | +1.58,1 (1. N-P) |
6. | Roman Watkins/Toni Feaver | (AUS) | Subaru Impreza WRX STI N11 | +2.17,2 (1. P5) |