Evansova vítězná série skončila

Kola soutěžních vozů se roztočila o předminulém víkendu konečně také u protinožců.

Kola soutěžních vozů se roztočila o předminulém víkendu konečně také u protinožců. Tamní šampionát je i letos složen ze šesti soutěží, které se pojedou výhradně na šotolinových úsecích. Po dřívějších odchodech značek Subaru a Mitsubishi začal australský šampionát strádat. V loňském roce se začalo díky vstupu týmu Britek, který připravil dva Fordy Fiesta Super 2000, blýskat na lepší časy. Konečně se dominující Toyotě postavil silný soupeř, který sice měl zpočátku velké potíže s porodními bolestmi nových vozů, ovšem postupem času jasně ukázal sílu povedených modrých krasavic.


Foto: www.rally.com.au

Tomu je bohužel konec a Ford se v letošní australské sezóně již prezentovat nebude. V boji o značkový titul tak zůstává jako jediná japonská značka Toyota, jejímž jezdcům může zatopit pouze několik málo soukromníků. V úvodní Quit Forest Rally jimi byli hlavně loňští piloti Fordu Michael Guest a Darren Windus, kteří shodně přesedlali na vozy Subaru. Se Subaru nemohl chybět ani mladší bratr úřadujícího mistra Simona Evanse Eli. Absenci si na své konto naopak připsal pravidelný účastník šampionátu Dean Herridge, pro něhož bude letos prioritní poprat se o titul v asijsko-pacifickém mistrovství.


Foto: www.rally.com.au

S Mitsubishi Lancer EVO IX dorazil na úvodní soutěž velmi rychlý Spencer Lowndes a nechybělo ani několik dalších soukromníků s produkčními vozy, o jejichž schopnosti potrápit nejrychlejší borce se dalo leda spekulovat. Největší šance na triumf byly zcela logicky vkládány oběma pilotům Toyoty Simonu Evansovi a Nealu Batesovi. Zatímco Bates si již vloni nový speciál Super 2000 vyzkoušel, pro Evanse byla Quit Forest Rally v atmosférické čtyřkolce premiérou.


Foto: www.rally.com.au

Do prvního dne (každý den klasifikován samostatně) nastoupil na úvodních dvou superspeciálkách nejrychleji Bates, ovšem hned na první lesní zkoušce přes něho přelétl týmový kolega Evans. Ten potvrdil i se speciálem Super 2000 svou výtečnou formu, jakou zcela dominoval celému loňskému šampionátu, a nedal nikomu šanci. Na konci dne se radoval z vítězství s náskokem minuty a půl na Batese. Jediným, kdo dokázal piloty Coroll pořádně prohnat, byl Guest. Na RZ 4 se prosmýkl přes Batese na druhou příčku a tu si udržel až do kotrmelce a následného odstoupení v posledním klasickém testu prvního dne.


Foto: www.rally.com.au

Druhou etapu odstartoval znovu nejlépe Bates a hned ve třetí zkoušce se přes něho znovu prodral Evans. Ten pokračoval ve své krasojízdě a směřoval za 15. vyhranou etapou v řadě! Svůj úctyhodný rekord ale nakonec zlepšit nedokázal, neboť jej v RZ 17 zradil motor Corolly. V tu chvíli Toyota po dlouhé době ztratila průběžnou vedoucí příčku v soutěži, neboť se na čele objevil Guest. Dlouho si ale vedení pohlídat nedokázal, poněvadž jej hned v následujícím testu přeskočil Bates, který etapu nakonec vyhrál a získal i bonusové body za absolutní vítězství. Toyotě a Batesovi tak nakonec připadl první australský triumf speciálu Super 2000, zároveň však japonská značka kvůli Evansově závadě ztratila dlouholetou spolehlivostní sérii, která trvala dva roky.


Foto: www.rally.com.au

Výsledky 1. etapy
1. Simon Evans/Sue Evans (AUS) Toyota TRD Corolla S2000 1:05.50,7 (1. S2000)
2. Neal Bates/Coral Taylor (AUS) Toyota TRD Corolla S2000 +1.28,2 (2. S2000)
3. Alex Stone/Dianna Madlener (AUS) Subaru Impreza WRX STI N10 +3.55,4 (1. P5)
4. Justin Dowel/Matt Lee (AUS) Mitsubishi Lancer Evo IX +4.35,1 (2. P5)
5. Eli Evans/Chris Murphy (AUS) Subaru Impreza WRX STI N11 +6.26,0 (1. N4)
6. Darren Windus/J. Mortimer (AUS) Subaru Impreza WRX STI N12 +6.27,7 (2. N4)


Foto: www.rally.com.au

Výsledky 2. etapy
1. Neal Bates/Coral Taylor (AUS) Toyota TRD Corolla S2000 1:07.04,8 (1. S2000)
2. Michael Guest/David Green (AUS) Subaru Impreza WRX STI N12 +10,0 (1. N4)
3. Eli Evans/Chris Murphy (AUS) Subaru Impreza WRX STI N11 +54,3 (2. N4)
4. Spencer Lowndes/Chris Randell (AUS) Mitsubishi Lancer Evo IX +1.24,3 (3. N4)
5. Glen Raymond/Matt Raymond (AUS) Toyota Corolla Sportivo +1.58,1 (1. N-P)
6. Roman Watkins/Toni Feaver (AUS) Subaru Impreza WRX STI N11 +2.17,2 (1. P5)
Komentářů celkem: 9
17. 4. 2008 16:441
0 0
možná je dobře že se to jezdí jako 2 závody a každej má vlastně druhej den šanci zajet slušně i když se mu ten první nevydaří...jinak zase ale ten kdo havaruje je ve velký nevýhodě....smajlík
17. 4. 2008 18:052
0 0
tech fiest bude vecna skoda... mimochodem, co za tridu/skupinu/verzi byla ta lonska evansova corolla?
17. 4. 2008 18:353
0 0
No, takový hybrid. Byla to oficiálně N4, ale jen v Austrálii, mělo to jen národní homologaci a mezinárodní by to určitě nedostalo.
17. 4. 2008 21:294
0 0
právě že se mluvilo o tom, že je všechno připravené pro homologaci, ale továrna to nechtěla, protože vyjela s novým modelem smajlík
17. 4. 2008 22:335
0 0
Ramon: Ale já nemluvím o Fiestě, ale odpovídám Vyshimu na dotaz na TRD Corollu 4x4 Turbo...
17. 4. 2008 22:356
0 0
Jinak proces homologace Fiesty neskončil. Ale má jeden háček, pro mezinárodní homologaci je potřeba deset kusů, takže nyní jde už jen o homologaci pro asijsko-pacifickou zónu.
18. 4. 2008 06:577
0 0
vsimli jste si u Stona (modre STI), ze ma prevodovku Kaps
18. 4. 2008 14:148
0 0
Taa RX-7 je fakt NÁŘEZ.....by mě zajímalo jestli tam je poladěnej původní wankel.....smajlíksmajlíksmajlík
18. 4. 2008 21:499
0 0
meca: Já myslím, že Kaps docela dost převodovek vozí za moře, hlavně ty sekvenční...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!