Historie vozů Škoda Fabia WRC – vůz č. 10

Jedním ze dvou vozů Škoda Fabia WRC, které byly do MS poprvé nasazeny v roce 2004, byla karoserie s označením 10.

Jedním ze dvou vozů Škoda Fabia WRC, které byly do MS poprvé nasazeny v roce 2004, byla karoserie s označením 10 a registrační značkou 3S4 5612. Do své první soutěže už byl tento vůz nasazen v novější homologaci, která byla týmu v tomto roce výjimečně povolena.

Tento rok se vůz objevil pouze na dvou soutěžích a v obou ho pilotoval Toni Gardemeister. První soutěží byla Korsická rally, finský jezdec zde obsadil 9. místo.


Korsika 2004

Ve Španělsku byl Toni sužován horečkou a nakonec vybojoval opět 9. místo. Chybělo mu však necelých šest vteřin na osmého Hirvonena. Španělská rally byla také poslední soutěží kariéry pro jeho spolujezdce Paavo Lukandera.


Katalánsko 2004

V sezóně 2005 se tento vůz objevil hned na druhé soutěži MS, kterou byla Švédská rally, a za volant se posadil nováček v továrním týmu Škoda, finský soutěžák Janne Tuohino. Jeho premiéra však dopadla velmi smolně, neboť na předposlední erzetě odstoupil z devátého místa s vylomeným kolem.


Švédsko 2005

Před následujícím podnikem v Mexiku byl tento vůz přestavěn do verze evo II a na této zámořské soutěži se tak mohla uskutečnit premiéra nové evoluce modelu Fabia WRC. S vozem se zde představil Jani Paasonen, ale hned ve druhé rychlostní zkoušce poslal svou fabii mimo trať. Auto nebylo nijak zvlášť poškozené, bohužel ho nedokázal dostat zpět na trať a tak putoval do Superally. V cíli z toho pak bylo 13. místo. Finský jezdec své chyby velice litoval, důkazem byl prstem napsaný nápis na zaprášeném nárazníku „Sorry Škoda“.


Mexiko 2005

Na Sardínii se do kokpitu vrátil opět jeho krajan Janne Tuohino, vedl si však velmi podobně. Nejprve byl nucen řadit manuálně, následně se nevyvaroval jezdecké chyby a po výletu mimo trať musel i on využít pravidla Superally. Výsledkem bylo shodně 13. místo.


Sardínie 2005

Podobný scénář měla také Turecká rally. Janne Tuohino poškodil zavěšení kola hned na čtvrté erzetě a vysvobozením tak bylo znovu pravidlo Superally. V sobotní etapě se přidaly problémy s předními brzdami a na cílové rampě byla posádka klasifikována opět na 13. místě…


Turecko 2005

Kde je tomuto vozu konec, se mi nepodařilo zjistit. Je možné, že byl poškozen při nějakém testování, jedná se však jen o moji spekulaci.

Více informací a fotografií o startech vozu Škoda Fabia WRC č. 10.

Komentářů celkem: 4
19. 4. 2008 23:55
0 0
good smajlík
21. 4. 2008 11:23
0 0
Tak moje spekulace se potvrdila - tato fabia byla zrušena při testování na Finsko 2005, když jí H. Mikkola cca ve 180 km/h poslal do lesa... Dokonce pro něho musel přilétnout vrtulník. Tak jen pro upřesnění.
21. 4. 2008 17:12
0 0
Jinak ta 13ka byla pro Fábku opravdu osudnou...
21. 4. 2008 18:25
0 0
Hannu nestárne smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!