Historie vozů Škoda Fabia WRC – vůz č. 11

Druhým vozem Škoda Fabia WRC, který si svou premiéru odbyl v sezóně 2004, byl vůz s označením 11 a značkou 3S4 5611.

Druhým vozem Škoda Fabia WRC, který si svou premiéru v MS odbyl v sezóně 2004, byl vůz s označením 11 a registrační značkou 3S4 5611. Zajímavostí je, že všechny soutěže MS za tovární tým Škoda Motorsport s ním absolvoval německý jezdec Armin Schwarz.

První soutěží byla Německá rally, kde Armin zároveň slavil svůj jubilejní 100. start v mistrovství světa. A právě zde dokázal tento jezdec vyhrát pro fabii vůbec první rychlostní zkoušku v MS, stalo se tak na osychající trati při druhém průjezdu rychlostní zkoušky Bosenberg. Dále se dokázal pětkrát umístit v top 6. Bohužel se přidaly problémy s brzdami a později ještě s turbem, výsledkem tak bylo 11. místo v cíli.


Německo 2004

Před závodem na středomořském ostrově Sardínie proběhla u tohoto vozu přestavba do tzv. „evo 1,5“. Německý jezdec byl v průběhu soutěže sužován horečkou, v sobotní etapě pak poškodil zavěšení kola a navíc praskla spojovací tyč řízení. Toto se sice podařilo posádce opravit, prasklý čep na přejezdu však vystavil definitivní stop.


Sardínie 2004

Na Korsice dokázal Armin vybojovat slušné 8. místo, přestože se v průběhu soutěže potýkal se stávkující technikou (řazení, diferenciály), a také se špatnou volbou pneumatik. Poslední soutěží v této sezóně bylo asfaltové Španělsko. Německý jezdec zde dokázal v jednotlivých RZ zajet 9× v top 10 (jednou dokonce 3. čas), v cíli to ale nestačilo na lepší než 11. pozici.


Korsika 2004

V roce 2005 se tento vůz představil hned na lednovém Monte Carlu. V první etapě pronásledovaly posádku potíže s elektronikou a diferenciály. V sobotu pak v jedné zatáčce najel vůz na kámen uvnitř, výsledkem byla kolostřešní kombinace, auto tři metry pod úrovní vozovky a jezdcovo pohmožděné rameno, kvůli kterému byl nucen vynechat následující soutěž ve Švédsku. Podle vyjádření pilota byl na vině zablokovaný plyn a problémy s brzdami.


Monte Carlo 2005

Další soutěží byla až šotolinová Sardínie, před kterou byl vůz přestavěn do verze evo II. Tato soutěž však pro Armina Schwarze dopadla velmi nešťastně, protože po opravě spojky v sobotním servisu přijal od mechanika láhev s brzdovou kapalinou. Bohužel se tak stalo až na výjezdu ze servisní zóny, a tak následovalo nekompromisní vyloučení posádky ze soutěže. Ani ve své třetí soutěži v tomto roce, kterou byla Turecká rally, neviděla tato fabie cíl. Už na 4. RZ totiž německý pilot urazil zavěšení kola.


Sardínie 2005

V Argentině už se fabia cíle dočkala, i když jen díky superally, protože hned v úvodní etapě bylo poškozeno uložení tlumiče a následně došlo k vyvrácení celého předního kola. Ve druhé etapě se Armin svými časy mohl rovnat pouze produkčním vozům a výsledkem v cíli tak byla až 16. pozice absolutní klasifikace. Ve Finské rally se Armin blýskl třetím časem na úvodní supererzetě na dostihovém závodišti, bohužel od druhé rychlostní zkoušky se vše vrátilo do starých kolejí… Tentokrát to stačilo alespoň na 11. místo.

V září se s tímto vozem zúčastnil Colin McRae jako předjezdec skotské soutěže Park Systems rally, která mu posloužila jako test na Britskou rally, která se jela hned příští víkend. Tuto soutěž však absolvoval s jiným vozem.


Argentina 2005

V říjnu pak byla tato fabia prodána belgickému First Motorsport, kde dostala také novou registrační značku – S37 88E. První soutěží v novém týmu byla Rally Korsika a za volantem se objevil Francouz „cyklista“ Nicolas Vouilloz. Výsledkem bylo 11. místo v cíli. Tento výsledek se mu však nepodařilo zopakovat ve Španělsku, které se jelo jen dva týdny po Korsice, neboť zde havaroval a ze soutěže odstoupil.


Korsika 2005

V sezóně 2006 se za volantem objevoval bývalý jezdec továrních týmů Ford a Citroen, Francois Duval. V Monte Carlu se po první etapě držel na 6. místě, když dokázal jednu zkoušku vyhrát a jednou dojet druhý. V druhé etapě postoupil dokonce na páté místo, bohužel hned na následující erzetě havaroval. Náladu si spravil ve Španělsku, kde dokázal vybojovat pěkné 6. místo za naším Janem Kopeckým. Na ostrově Korsika se v kolonce odstoupení opět objevila havárie.


Monte Carlo 2006

Na řecké Akropolis už se do cíle opět dostal, tentokrát však až na nelichotivé 13. pozici. Na některých fotografiích z Akropolis je sice možné na Duvalově fábii spatřit espézetku 4S5 5749 (druhá fabie Firstu, karoserie č. 18), jedná se však skutečně o tuto fabii. Rok 2006 tento vůz zakončil dvěma úspěšnými starty na belgické půdě. Tím prvním byla Rally de la Famene a s fábií se zde představil Jean-Pierre Van de Wauwer, který tuto soutěž vyhrál. Stejný výsledek zopakoval také Francois Duval na populární Condroz rally.


Korsika 2006

Při testování na jaře roku 2007 byla tato karoserie silně poškozena a belgickému týmu byla postavena nová (č. 23), převzala však stejnou registrační značku.

Více informací a fotografií o startech vozu Škoda Fabia WRC č. 11.

Komentářů celkem: 9
2. 5. 2008 22:331
0 0
Dlouhá historie tohoto vozu.
3. 5. 2008 09:432
0 0
Tak nakonec "zablokovaný plynový pedál" smajlík
3. 5. 2008 12:433
0 0
Neobjevil se ten Jean-Pierre Van de Wauwer před několika lety na Barumce?
3. 5. 2008 12:534
0 0
Jen to vypovídá o Schwarzově neschopnosti a špatně zvoleným pilotům.Ikdyž je Duval dobrej,je to střelec.smajlík
3. 5. 2008 13:445
0 0
Ano, Jean-Pierre Van de Wauwer jel na Barumce hned několikrát
3. 5. 2008 15:386
0 0
a co colin? kdy bude dalsi clanek???
3. 5. 2008 16:147
0 0
Jo jel Barumku
3. 5. 2008 22:058
0 0
díky, myslel jsem si to, takovy dlouhy jmeno se jen tak nevidi
4. 5. 2008 20:109
0 0
Shaki: no méno v beneluxu bych řek celkem normál tam sou snad všichni van něco smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!