5. 5. 2008 22:11 − 2560× − 6

Jan Kopecký testoval před Portugalskou rallye

Jan Kopecký během testu v Portugalsku absolvoval přibližně sto kilometrů ve velmi ostrém tempu.

Soutěžní tým Motorsport Kopecký s předstihem odcestoval na jihozápad Evropy, neboť před startem druhé soutěže letošního seriálu Intercontinental Rally Challenge měl pilot Jan Kopecký naplánovaný test v dějišti samotné rallye.

V Portugalsku panuje nádherné slunečné počasí a teploty přesahují výrazně pětadvacetistupňovou hranici. Připravený šotolinový testovací úsek dlouhý téměř pět kilometrů byl pochopitelně velmi prašný a věrně tak simuloval podmínky, které lze s největší pravděpodobností očekávat během Portugalské rallye. Úvodní část byla sestavena z rychlých pasáží s několika horizonty a skoky, druhá polovina testu byla naopak nesmírně technická.

Úkolem testu bylo především odjet další potřebné kilometry na nezpevněném povrchu s vozem specifikace S2000. Jan Kopecký během testu absolvoval přibližně sto kilometrů ve velmi ostrém tempu. Před startem úvodní rychlostní zkoušky v pátek 9.května ještě posádku Jan Kopecký – Petr Starý čeká ve středu technická přejímka a ve čtvrtek oficiální shakedown. Do té doby soutěžní vůz Peugeot 207 S2000 projde důkladnou kontrolou a repasí v servisním zázemí týmu Motorsport Kopecký.

„Po Turecku nás čeká v Portugalsku druhá šotolinová soutěž zařazená do seriálu Intercontinental Rally Challenge. Nicméně rychlostní testy obou soutěží jsou velmi odlišné. V Turecku se po vyjetí nezpevněného povrchu objevovaly na trati velmi tvrdé plotny, které by se daly vzdáleně přirovnat k asfaltovému povrchu. Naopak v Portugalsku nás čekají prašné erzety, jejichž povrch i podklad se neustále drolí a sype. Pokud bych měl vybrat jinou podobnou soutěž, kterou jsem v minulosti absolvoval, přirovnal bych zdejší rychlostní zkoušky k erzetám v Řecku.

S testem jsem spokojen, s každým odjetým kilometrem na šotolině získávám na jistotě a posouvám jízdu s vozem specifikace S2000 postupně dál.

Do Portugalské rallye odstartujeme se startovním číslem 3, které není v této soutěži optimální. Budu se muset vyrovnat především s vyprašováním trati. Z loňské sezóny mám určité zkušenosti s portugalskými erzetami a vím, že velmi rizikovým faktorem jsou hlavně velké kameny vylamující se z nezpevněného podkladu. Stále hrozící defekty pneumatik mohou velmi výrazně ovlivnit průběh a výsledek soutěže.

V Portugalsku se sešla skvělá konkurence a soutěž bude atraktivní nejenom pro posádky, ale především pro diváky. Nejenom proto se na start soutěže nesmírně těším,“ řekl pilot Jan Kopecký.

Komentářů celkem: 6
5. 5. 2008 22:301
0 0
Drzim palcesmajlíkVerim ze minimalne bedna bude..
5. 5. 2008 22:332
0 0
stanm3: Tak bacha aby nebyla "přezbedna"smajlík
6. 5. 2008 10:123
0 0
když nebude přezdržka, tak to bude v poho smajlík
6. 5. 2008 11:474
0 0
ta cestička doslova nutí si na ní zaštorcovat, kéž by takových bylo více i u nás
6. 5. 2008 16:185
0 0
Nevíte náhodou někdo,kdo se podílí na vývoji FabieS2000?Jestli jsou to zas skopčáci nebo CRT nebo někdo jinej....
7. 5. 2008 21:596
0 0
Já si myslím, že na tom vývoji se podílí hlavně Peugeot a Fiat...ale nevím, jestli už o tom ví...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!