10. 5. 2008 23:03 − 3611× − 80

Jan Kopecký v cíli Rally de Portugal stříbrný

Vynikajícího výsledku v podobě stříbrné pozice dosáhla posádka Jan Kopecký – Petr Starý v Rally de Portugal.

Vynikajícího výsledku v podobě stříbrné pozice dosáhla posádka Jan Kopecký – Petr Starý s vozem Peugeot 207 S2000 týmu Motorsport Kopecký v Rally de Portugal. Druhá soutěž letošního seriálu Intercontinental Rally Challenge měla velmi vyrovnaný a dramatický průběh, neboť o výsledku soutěže se rozhodovala až v samotném závěru. Jan Kopecký se ve finiši stejně jako v průběhu celé soutěže vyvaroval chyb a mohl se radovat ve své druhé soutěži zařazené do hodnocení IRC z umístění na stupních vítězů.

Proměnlivé počasí i v sobotní etapě ovlivňovalo podmínky na rychlostních zkouškách a velmi ztěžovalo správnou volbu pneumatik pro jednotlivé sekce. Vše bylo ještě ztíženo skutečností, že v servisní zóně panovalo příjemné jarní počasí, naopak rychlostní testy se nacházely v oblastech s vyšší nadmořskou výškou, kde bylo velmi větrno a lokalitou se přehnalo několik intenzivních dešťových přeháněk.

Druhé místo v Rally de Portugal posunulo Jana Kopeckého v průběžném hodnocení série Intercontinental Rally Challenge po dvou odjetých podnicích na průběžnou bronzovou příčku.

„Druhé místo je výborným výsledkem, který se nerodil lehce. Dnes jsme chybovali ve výběru pneumatik pro obě sekce, a proto jsem se nemohl pokusit zaútočit na vítězství v soutěži. V dopolední sekci byla vybraná směs pneumatik příliš měkká, odpoledne naopak příliš tvrdá, neboť se ochladilo kvůli nečekaným dešťovým přeháňkám. V servisní zóně bylo slunečné počasí a nebyl žádný náznak možného deště, to správný výběr obutí hodně komplikovalo. Místy byl déšť velmi silný a viditelnost byla extrémně snížená.

Vůz fungoval k mé spokojenosti a jsem rád, že se nám podařilo již během druhé soutěže IRC vystoupit na stupně vítězů. Je to velký úspěch všech členů týmu Motorsport Kopecký, kteří pro kvalitní výsledek odvedli maximum. Patří jim mé velké poděkování.

Velkou radost jsem měl i z přítomnosti českých fanoušků podél rychlostních zkoušek i v servisní zóně. Jejich podpory si velmi vážím,“ řekl pilot Jan Kopecký.

„S druhým místem jsem maximálně spokojený. Závěr soutěže nebyl vůbec jednoduchý, neboť se v odpoledních hodinách nad rychlostními testy přehnal intenzivní déšť. Počasí se neustále měnilo a bylo těžké hodnotit, proč některý z jezdců zajel rychlejší nebo pomalejší čas. Záleželo na skutečnosti, zda jej na trati zastihla přeháňka či nikoliv.

Samozřejmě jsme si umístění na stupních vítězů během naší účasti v sérii Intercontinental Rally Challenge přáli, ale nečekal jsem, že budeme úspěšní již tak brzy a navíc na portugalské šotolině. Posádka i tým odvedli precizní práci a zaslouží si maximální uznání. Věřím, že stříbrnou pozicí jsme dobře v zahraničí reprezentovali i partnery našeho týmu, bez jejichž podpory bychom se tohoto seriálu účastnit nemohli. A za tuto podporu všem patří velké poděkování,“ dodal spokojený vedoucí týmu Josef Kopecký.

Onboard video z Rally de Portugal naleznete zde.

Kompletní fotogalerii z Rally de Portugal naleznete zde.

Pořadí Rally de Portugal:

1. Rossetti L. – Chiarcossi M., Peugeot 207 S2000, 2:57:50,1
2. Kopecký Jan – Starý Petr, Peugeot 207 S2000, +45,8
3. Vouilloz N. – Klinger N., Peugeot 207 S2000, +1:37,8
4. Basso G. – Dotta M., Fiat Grande Punto S2000, +2:18,7
5. Hänninen J. – Markkula M., Mitsubishi Lancer Evo IX, +2:21,2
6. Magalhães B. – Castro M., Peugeot 207 S2000, +3:11,6
7. Stohl M. – Minor-Petrasko I., Peugeot 207 S2000, +3:51,3
8. Campos M. – Babo P., Peugeot 207 S2000, +4:32,3
9. Aigner A. – Wicha K., Mitsubishi Lancer Evo IX, +8:09,5
10. Peres F. – Silva J., Mitsubishi Lancer Evo IX, +10:46,4

Pořadí jezdců Intercontinental Rally Challenge po 2 odjetých podnicích:

1. Luca Rossetti (I) - 20
2. Nicolas Vouilloz (F) – 14
3. Jan Kopecky (CZ) – 12
4. Anton Alen (FIN) – 6
5. Giandomenico Basso (I) – 5
6. Renato Travaglia (I) – 5
7. Juho Hanninen (FIN) – 4
8. Bruno Magalhaes (P) – 3
9. Dani Sola (E) – 3
10. Manfred Stohl (A) – 2
11. Volkan Isik (TR) – 2
12. Miguel Campos (P) – 1
13. Freddy Loix (B) – 1

Komentářů celkem: 80
11. 5. 2008 22:56
0 0
Až se Kresta jednou vyseká a Pech vyhraje tak se tu zas bude psát, že nato nemá atp. diskuze jen pro pobavení, někdy je až k pláči, co jsou někteří schopní napsat, jsou chytří jak radio a přesně ví, jak se má jezdit.
11. 5. 2008 23:36
0 0
taky se ještě jednou připojuji ke gratulaci smajlík a jsem rád že jsem mohl být u toho smajlík jinak malá technická poznámka pro zdejší rejpaly : Rossetti a Vouilloz jedou fabrický auta který jsou o parník jinde než Honzovo klient !!! Krásně to bylo vidět, slyšet a stopkama měřit na čtvrteční asvaltový opičárně v přístavu, tovární auta se při výjezdech z vracáků doslova stavěla na zadní a fungovala výrazně lépe. Takže bych Honzu odsuzoval až po tom když na tom bude s autem stejně jako výše dva jmenovaní.
Koukola J
11. 5. 2008 23:48
0 0
Bros: pokud to je jak říkáš,tak Hašanovsky souhlasím a doufám,že se to změní...
11. 5. 2008 23:52
0 0
no tak ja sem si naivne myslel ze Honzuv Pegy je prakticky totozny s "fabrikama"...tim vic mu pak tleskam za 2.mistosmajlík
12. 5. 2008 00:01
0 0
OK, v tom případě klobouk dolů......smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
12. 5. 2008 02:03
0 0
To chce klid, až to Roman rozseká tak ho většina pošle k psychiatrovi. Až to rozseká Honza tak mu budem nadávat do protekčních synků. Kdyby aspoň ti sponzoři měli rozum... smajlík . Vůbec nechápu jak je možné nad někým zlomit hůl po jedné sezóně v MS, kdy se ty posádky teprve něco naučí. Já doufám, že až uvidím souboj Kresta-Kopecký tak to bude stejně nezapomenutelné jako třeba Kresta-Travaglia, až na to, že budou stát proti sobě staří mazáci smajlík. A z toho je jasné komu fandím... Ale Honza teď zajel dobře.smajlík smajlík
12. 5. 2008 07:58
0 0
Blahopřeju...smajlíksmajlík
12. 5. 2008 08:04
0 0
To Bros: Děkuji pane Lusk za Vaši poznámku..Slyšel jsem už o Turecku, že se měl Alen směrem ke Kopeckýho Peugeotu s úsměvem vyjádřit "co to je za chrchlu" a myslel tím motor jeho vozu..Od Vás to snad Ti věční pochybovači a "znalci" typu meca a spol. vezmou..Děkuji a ještě jedno díky za skvělé fotky. Nápad s těmi rozostřenými květy (to jsou stejný jako na Sardínii, ne?) se mi moc líbil.
12. 5. 2008 08:12
0 0
Také blahopřeju ! IRC je mnohem akčnější jak WRC smajlík
12. 5. 2008 09:09
0 0
modelátor : tovární motory (pažout i fiat) jsou vyhnaný až na samou hranu výkonu a jsou spočítaný přesně na jednotlivý závod pak se mění. Kopeckých motor musí vydržet těch závodů několik až pak se repasuje, navíc i použité materiály jsou dosti rozdílné (klient - továrna)
jinak děkuju za pochvalu fotek smajlík
12. 5. 2008 10:06
0 0
Pánové nestrefujte se do Kresty,nechte ho být na pokoji a o tom ,že je opravdu velice dobrý snad nikdo nepochybuje.Těšmě se na souboj s Kopeckým a dalšími esy na Barumce,pokud bude mít Roman k dispozici stejně kvalitní techniku.
Kopecký je opravdu kvalitní pilot a 2.místo v IRC je vynikající a nehledejme za tím,že někdo musel odstoupit,nebo prorazil pneu.To je Rally.
Ifo
12. 5. 2008 12:02
0 0
Jediný tip v tipovačce, který mi vyšel ... smajlík. Gratuluji.
12. 5. 2008 16:38
0 0
děkuji panu Brosovi za důležitou informaci,po které jsem se pídil,ale nemohl jsem ji nikde sehnat a to sice informaci o kvalitě Honzova auta.Nyní,jeli tato informace hodnověrná a já si myslím,že je,tak to vrhá ještě úplně jiné světlo na Honzův výkon.Bylo mi vždy divné,že by fabrika poskytla klientovi totožný vůz a nechala defakto kdekoho nahlížet na svá poslední top knwhow.SMEKAL JSEM KLOBOUK,NYNÍ SMEKÁM DVA.
12. 5. 2008 16:40
0 0
hodne jezdcu vypadne nebo ztrati pozici kvuli defektu, ale zajima nekoho, jak k nemu doslo nebo cim byl zpusoben? Je zajimave, ze nekteri jezdci temer defekty nemaji a nekteri jako na bezicim pase. Je to nahoda, je to kvalitou vozu a nebo hlavne stylem jezdce? Napr. Loeb ma defektu minimum, za to Solberg pozehnane. Myslim, ze za vetsinou defektu stoji hlavne jezdec se spatnym, pro auto nesetrnym stylem. Posetrit techniku a jet rychle je kumst a to myslim Honzovi jde.
kib
12. 5. 2008 21:31
0 0
To je rozhodně zajímavá informace. Ale přijde mi divný, že by Peugeot stavěl dvě verze 207, jednu klientskou a jednu ostrou. Žádný tovární tým přece neexistuje. Co se postaví, to se prodá soukromníkům. Kronos i Racing Lions jsou soukromé týmy. Jistě ale může být rozdíl v přípravě auta.
12. 5. 2008 23:18
0 0
kib: je to bohužel tak, Kronos i RL jsou týmy s plnou tovární podporou, v servisní zóně se to pažouťáckejma technikama jen hemží, vrabci na střechách si povídají o používání nejnovějších materiálů s F1, továrna má i hlavní slovo kdo má sedět za volantem. Myslíš že tohle všechno poskytnou Kopeckým když jasně vědí že Honza testuje novou fábii ? Ale hlavně by jsi musel bejt hluchej a slepej aby si nepoznal mezi autama ten rozdíl když stojíš u RZ smajlík
kib
13. 5. 2008 08:15
0 0
Ok,beru tosmajlík Je to ale škoda... Možná by se taky v IRC mělo zavést nějaké pravidlo o regulaci počtu motorů na sezonu, nebo něco podobného...
13. 5. 2008 08:19
0 0
To Kib: Nedávno si na podobný přístup postěžoval i Prst. I když fabrika ofiko není tak jsou klienti a klienti. Srovnat Kronos a CRT je pěkné ve foru ale jako,klienti jsou pro pažouty asi jiní.
13. 5. 2008 09:00
0 0
smajlík smajlík
13. 5. 2008 10:20
0 0
gratulace....jednoznačně. A že někdo vypadl?...no tak to chodí, to je rally. Ale to KDYBY se prostě bude omílat furt a nejen tady. Máme MS v hokeji a KDYBY kluci využili ty šance, to by bylo gólů, žejo?..jenže KDYBY je využili i soupeři, tak by to zase nebylo tak jednoznačný.smajlík..ale zpátky k rally - nejsem odborník na techniku, ale mám za to, že není třeba stavět dvě verze aut. Ono stačí, když někdo může naladit motor s vědomím, že po jedné soutěži ho může "vyhodit" a postaví se nový, kdežto někdo musí ladit tak, aby ten motor vydržel víc soutěží. Podobné je to s dalšíma dílama na autě (a nebude jich málo). Když k tomu připočteme, že některý pilot má v hlavě vědomí, že když auto roztříská, tak se příště horkotěžko sveze a jiný ví, že by v tom případě nebyl problém postavit nové.....no těch faktorů je strašně moc, takže já všechny ty kluky obdivuju - ono se koneckonců dá vždycky nějaké to KDYBY nebo nějaká vada na kráse najít...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!