Phil Mills popisuje všechny RZ na Sardínii

Po absolvování seznamovacích jízd Phil Mills popisuje charakter a nástrahy jednotlivých rychlostních zkoušek

SS 1/4 Monte Corvos (16,43 km)
Tato zkouška byla na programu i minulý rok, ale letos se jede v protisměru. Je hodně úzká, uskákaná a bahnitá. Trať lemují skoro po celé délce zkoušky stromy a tím pádem se lehce může stát, že sklouznete z cesty a zničíte auto o strom, nebo pařez hned na začátku celé rally. Možná, že již tady budou první odstoupivší. Začátek je hodně, hodně zamotaný a až dva kilometry před cílem se cesta najednou narovná a následuje rychlý úsek do cíle.

SS 2/5 Crastazza (33,96 km)
Nejdelší zkouška celé rally. Asi polovina trati je stejná, jako minulý rok. Začátek je hodně rychlý a plynulý, po velkém skoku následuje vjezd do lesa, kde je trať celkem zrádná a v minulých letech jsme zde viděli hodně závodních aut odstavených kolem trati. Najdete tu opravdu od všeho něco, skoky, nakopáváky, rychlé zatáčky, technické úzké části a několik úzkých branek. Povrch se skládá z volné šotoliny. Asi osm kilometrů před cílem je úsek, který nejvíce připomíná opravdovou horskou dráhu. Jede se zde velmi rychle a je tu několik velkých horizontů. Hodně zrádná zkouška!

SS 3/6 Terranova (15,39 km)
To je asi nejobtížnější zkouška celé rally, protože zde při letošním tréninku bylo spousty bláta. V noci tu tento týden hodně pršelo, ale povrch zde na Sardinii může vyschnout za půl dne, protože zde hodně fouká vítr a je vedro. Ale již nyní se tady utvořily při tréninku hluboké koleje a i když trať vyschne, bude to očistec. Terranova má sice jen poloviční délku předchozí zkoušky Crastazza, ale je také plná překvapení. Úzké technické pasáže v první polovině střídají uklouzané sjezdy do údolí, kde z trati můžete vyjet snad i na jedničku. Pokud tady opustíte trať, tak je to jistý konec soutěže, nedá se zde v podstatě nikde vrátit zpět.

SS 7/10 Punta Pianedda (18,53 km)
První zkouška druhého dne je v podstatě „okruhová“, protože start a cíl jsou na stejném místě. Začátek zkoušky je nový, hodně úzký a technický. Bude zrádný také proto, že se tu ještě nikdy nejelo. Vypadá to, že organizátoři se snaží snížit rychlostní průměry na zkouškách a tak již nepojedeme tolik rychlých sekcí, které byly nahrazeny právě technickými pasážemi. Ale poslední čtyři kilometry vedou po staré rovinaté šotolinové cestě a zde se pojede hodně rychle.

SS 8/11 Monte Lerno (29,31 km)
Nejdelší zkouška druhého dne začíná rychlým plynulým úsekem, v prostřední sekci se charakter mění a je zde víc zatáček. Je zde samozřejmě dobře známý skok na 21. kilometru. Loni se moc nelétalo, ale letos organizátoři skok zvedli ve víře, že se bude opět skákat více, jak tomu bylo v letech minulých. Ale já si myslím, že to tentokrát přehnali a že se naopak moc skákat nebude. V rozpisu zde máme dvojité varování a i přes to jsme v tréninku byli ve vzduchu. Pokud tady bude někdo moc rychlý, tak při dopadu rozlomí své auto na dvě půlky. Zkouška končí dlouhým rychlým sjezdem do cíle.

SS 9/12 Su Filigosu (19,46 km)
Z 19 kilometrů se zde jede polovina z kopce. RZta je velmi náročná na brzdy, protože jsou stále v permanenci. V tréninku jsme zde museli překonat hodně hluboký brod asi tři kilometry před koncem a pak následuje takové obrovské „parkoviště“ ze spoustou odbočení a jedním velkým skokem. Rozhodně ale není tak velký, jako ten na Monte Lernu.

SS 13/15 Monte Olbia (19,28 km)
Začíná na otevřených a obtížných mokřinách a dále je povrch hodně rozbitý a uskákaný. Asi osm kilometrů trati vede po velmi úzké lesní cestě vedle velké oplocené obory. Je zde hodně vraceček, ale zkracovat se nebude, protože ve vnitřku je vždy velká spousta kamenů. Na trati se při seznamovacích jízdách pohybovalo velké množství krav, ale naštěstí žádní jeleni z obory. Při závodě ale nesmíte myslet na to, že se před vámi může objevit nějaké zvíře. V Austrálii se potuluje kolem trati hodně klokanů a v Japonsku jsme viděli dokonce medvěda, ale prostě na to nesmíte myslet. Jinak byste nikam nedojeli. Tahle zkouška je moc hezká, ale náročná na techniku.

SS 14/16 Sorillis (18,66 km)
Většina zkoušky je nová a při seznamovačkách byl povrch samé bahno. Nejzrádnější budou asi první tři kilometry, ale možná, že šotolina stačí vyschnout a vše bude jinak. Je zde také další brod, ale kdo ví, kolik tam bude vody. V minulém roce tady prokékal jen takový potůček a letos jsme při tréninku naměřili hloubku více jak dvě stopy a voda nám šla při průjezdu přes kapotu. Brod byl asi 30 metrů široký, takže bude důležité zvolit správnou rychlost a dávat pozor, aby se voda nedostala do motoru. V opačném případě můžete skončit jen malý kousek před dojetím do cíle.

SS 17 Liscia Ruja (2,69 km)
Poslední zkouška je superspeciálka pro diváky a vede po pobřeží. Ale trať je zde tak úzká, že nebudeme moct předvést žádné smyky, a pro diváky to asi nebude moc zajímavé. Navíc je zde hodně vysoká tráva, které říkáme sloní tráva. Je vysoká deset stop a diváci toho asi moc neuvidí.

swrt.com

Komentářů celkem: 8
15. 5. 2008 17:081
0 0
Phil je neej...teda spolu s se schovánkem....
GO SUBARU GOsmajlík
15. 5. 2008 17:442
0 0
Úplně sem dostal chuť dát si RBR.......taky si dělam takovej hodně zrychlenej rozbor hlavně různejch hajzlovskejch míst...nakopáváky, slepý zatáčky, tvrdý brzdy, pangejty (Falstone je best RZ...) atd.

P.Mills je největší borec, už jenom co všechno už s Peterem vydržel, klobouk dolů....
15. 5. 2008 17:513
0 0
trošku netradiční SSS
15. 5. 2008 18:324
0 0
... jen technická ... jsem si myslel, že se jezdí po povrchu.... tady jsem se dočetl něco o "povrhu"...smajlík
15. 5. 2008 18:485
0 0
On Phil asi po každé RZ mírně povrhne z toho jak jezdí Petter rychle...smajlík
15. 5. 2008 21:196
0 0
Zdarvím šecky, jo Phil to je palmen¨a když tak čtu názor od shiftyho, tak mám chut si dát taky Falstone je to bomba RZ

Jinak držím palce subarakům smajlíksmajlíksmajlíksmajlík

Valach jak chceš......smajlíksmajlík
16. 5. 2008 06:567
0 0
SS7/SS10 Punta Pianedda (18.53km)
První zkouška druhého dne je v podstatě „okruhová“, protože start a cíl jsou na stejném místě. smajlíksmajlíksmajlík To bude muset Seb dávat velký pozor, aby nenarazil na Rautenbacha smajlíksmajlíksmajlík
16. 5. 2008 07:578
0 0
Já myslím, že Rautenbach tu SS7/10 pojede proti směru aby zas udělal nějakou legraci. Koho složí, toho složí. Je to komik.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!