Vlastimil Resl - eWRC.cz
15. 5. 2008 19:52 − 3692× − 13

Profil posádky: Miroslav Janota – Jiří Rada

Obrovským zpestřením jsou pro fanoušky vozy se zadním náhonem. S jedním z nich pravidelně vídáme Miroslava Janotu a Jirku Radu.

Obrovským zpestřením domácích soutěží jsou pro fanoušky vozy se zadním náhonem. S jedním z nich, legendárním Opelem Ascona B, pravidelně vídáme příbramsko-pražskou posádku Miroslav Janota (1. 5. 1978) a Jiří Rada (18. 4. 1978). Vedle atraktivních průjezdů plných smyků na sebe upozornili i několika vynikajícími výsledky. Loni zvítězili v absolutním pořadí Poháru K4, letošní sezónu zahájili ziskem JNK eWRC hvězdy za Böttcher Rally Vyškov.

Rallyové začátky

Jirka: „V motoristickém sportu jsem se původně pohyboval na okruzích a vrších okolo legendárního Miroslava Adámka. Mimo jiné jsme postavili NSU pro závody do vrchu. Pak jsem začal dělat časoměřiče na soutěžích a díky tomu jsem zatoužil usednout do závodního vozu. Prioritou pro mě bylo stát se spolujezdcem. Začal jsem se účastnit Volného poháru jako navigátor Honzy Maška se Škodou 120 S. Nyní jsem tři roky zaměstnán v radotínském KART Centru u Ládi Háčka.“

Mirek: „Mé začátky byly katastrofální. Vlastně – nikdy jsem nezačínal. Zúčastňoval jsem se Erzetka Cupu, poté Volného poháru a momentálně Poháru K4, kterému se hodlám věnovat i nadále. Pocházím z Příbrami a již od mých sedmnácti let jsem jezdil jako mechanik nejdříve u Montcar Autosport bratří Bryndů. Ti mě zasvětili do tajů soutěžního sportu a díky nim jsem tomu úplně propadl. Dodnes mi velice pomáhají. Poté jsem jezdil s Daliborem Moravcem jako mechanik Antonínu Blažkovi, který jezdil s historikem Ford Escort RS 2000. Zároveň jsem jezdil s Láďou Bergerem a jeho octavií. Čtvrtým rokem pracuji jako závodní mechanik v týmu KART Centrum Radotín. Po jezdecké stránce se soutěžím věnuji šestým rokem.“

Učitelé a rádci

Jirka: „Mým největším učitelem je Honza Možný. Jezdili jsme mechaniky Danu Běhálkovi na subaru a Honza se stará o fungování jeho týmu. Dělá svoji práci tak výborně, že jsme si troufli požádat ho o předání jeho bohatých zkušeností. Nemohli jsme mu nabídnout nic více než poděkování a svůj vděk. Přesto nám velmi ochotně pomohl posunout se o stupínek výše. Mimořádným pozitivem byly rady ohledně rozpisu.“

Mirek: „Také já velmi těžím z rad a pomoci Honzy Možného. Po technické stránce mi velmi pomáhají Dalibor „Saigon“ Moravec, Tomáš Fuchs a Láďa Háček.“

Názor na rallye

Mirek: „Díky soutěžím přicházím o mnoho, ale dělám je hlavně pro radost. Není příjemnější pocit než pochvala od diváků. Právě to mi dodává veškerou energii, abych se rallye věnoval nadále. Perličkou je, že po získání titulu v Poháru K4 v Jeseníku jsme dojeli do cíle závěrečné erzety a já se ptal Jirky, jaký má pocit z úspěšné sezóny. Odpověděl, že dobrý, ale na čepici jsem to s ním opět nedal a to by byl určitě ještě větší zážitek :-)“

Čas a finance

Jirka: „Volný čas nemám žádný. Žiji od časovky do časovky.“

Mirek: „Volný čas nemám žádný. Můj časový harmonogram se točí kolem soutěží ať už v pozici mechanika nebo jezdce. Prostě jsem normální blázen :-)“

Auto a jeho historie

Mirek. „Náš Opel Ascona B jsme zakoupili od Jiřího Petráška. Vůz pochází z roku 1976 a původně to byl zřejmě sériový vůz. Prošel ráznou kompletní renovací a mnoha tisíci hodinami práce, než jsme z něj vytvořili současného „závoďáka“. K dokonalosti nám chybí dle možností homologace lepší motor a převodovka. Motor už se rodí, takže budeme opět o výrazný kus dále.“

Konkurence v PČR

Mirek: „V Poháru jsou našimi hlavními soupeři loňští rivalové Petr Leher – Jiří Skořepa, Jiři Hendrich – Daniel Hendrich a letos zřejmě nově Martin Hudec – Bohumil Černoch. Rychle zřejmě pojedou Robert Čaloun s Kamilem Klimešem, byť na Vyškově odstoupili již v úvodu soutěže.“

Oblíbená soutěž

Jirka: „Mojí oblíbenou soutěží je jednoznačně Kopná. Je extrémně těžkou, ale krásnou a jednoznačně nejfantastičtější soutěží, kterou jsme kdy absolvovali. Byla to obrovská škola. Pro mě osobně především v otázce rozpisu, se kterým jsem tam poprvé vyhořel.“

Mirek: „Také pro mě byla vrcholným zážitkem a školou Kopná. Přijeli jsme tam, ještě jsme ani nevyzvedli itík a už jsem se bál. Všude byly vymlácené příkopy a škarpy, všichni měli natrénováno, říkal jsem si, že to nemá cenu. Jirka říkal, tady je vložka, nabrždíno, vytahané bláto, tady se asi pojede. V pátek trénovalo pouhých dvacet aut. Ale čím více se člověk bojí, tím zodpovědněji jede a přistupuje k soutěži. Bylo to super, vyšlo to a vyhráli jsme v Poháru absolutně.“

Plány do budoucna

Mirek: „Plány jsou sice astronomické, ale na druhou stránku v současné době by větší havárie zřejmě znamenala minimálně konec sezóny. Chtěli bychom se pokusit o obhajobu titulu v Poháru K4 a tím umlčet zlé jazyky tvrdící, že jsme loni vyhráli náhodou. Naši strategii je především udržet auto na trati a zachovat nízký rozpočet. Základem je proto nebourat a nepůsobit škody na voze.“

Poděkování

„Nejdůležitější pro možnost závodit je rodinné zázemí a především tolerance blízkých. Dále musíme poděkovat KART Centru za umožnění věnovat se rallysportu. Za rady a podporu děkujeme již zmíněným Tomáši Janotovi, Honzovi Možnému, Daliboru Moravcovi, Tomáši Fuchsovi, Láďovi Háčkovi, bratrům Bryndovým, našim šéfům v práci Zdeňku Tichému, Lubomíru Tenklovi a Ctiradu Hájkovi a spolupracovníkovi Robertovi Průšovi. Na našich startech mají obrovský podíl také naši sponzoři Ctirad Hájek reklama, Pitline Radotín autoservis a Apart kompletní dodávka staveb.“

Speciální poděkování

„Naší nejmilejší, nejkrásnější, nejhodnější, nejsympatičtější, prostě NEJ NEJ NEJ KAČENCE ŠTORKOVÉ patří speciální poděkování.“

Komentářů celkem: 13
15. 5. 2008 20:43
0 0
kluci jezdí pekelně, sice jsem je viděl jen na erzetkách, pak jsem kouknul na video z krumlova na ten smyk po sjezdu z rampy a super, mají to hodně v ruce, super jen tak dálsmajlík
15. 5. 2008 20:45
0 0
pardon nebylo to na krumlově, ale ve vyškově
15. 5. 2008 20:57
0 0
Jen tak dále , jezdíte výborně , těším se na každou další Vaší účast v soutěži smajlíksmajlík
15. 5. 2008 21:06
0 0
Hodně štěstí smajlík
15. 5. 2008 21:37
0 0
Taky přeju hodně dalších úspěchů, Vaše průjezdy patří vždycky k ozdobám soutěže, na které se objevíte-smekámsmajlíksmajlík
15. 5. 2008 21:44
0 0
Jezdějí super a ještě ze zadohrabem, tak má vypadat spravnej historik! Radost pohledět.....

btw. to je ta ascona (ten typ)s kterou Walter Rohl vyhrál mistrovství?
Tady menší ukázka jezdeckého mistrovství, sic na okruhu (nordschleife) a s moderním vozem, ale ta práce s volantem.....paráda.

http://www.youtube.com/watch?v=E93ag4Rp-Gg src="img/smilies/ag.gif" alt="smajlík">smajlík
15. 5. 2008 22:08
0 0
Walter podle mě vyhrál MS s Asconou 400, což je toto: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/37/Opel_Ascona_400_a.JPG/800px-
15. 5. 2008 22:29
0 0
No a to je to samý ne? Nebo teda aspoň hodně podobný, asi ne tak upravený.
16. 5. 2008 00:40
0 0
Teda ta moje čeština - "jezdí se zadohrabem" - sorry
16. 5. 2008 08:30
0 0
Tak už se na vás těším v Lužických horách. Ať vám to jede. Je radost se na vás dívat smajlík
16. 5. 2008 17:46
0 0
Tož mosím říct, že posádka Janota-Rada jezdí fakt nádherně a s tím nádherným strojem je na ně radost pohledět, ještě když pilotují tak pěkný vůz jako je Opel Ascona B. Vždycky se na ně na závodech moc těším a přeju jim mnoho štěstí a úspěchů v soutěžích a ať je technika nezlobí.
16. 5. 2008 22:07
0 0
to je ale >>CHCANKA
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!