Stříbrné Lužické hory Sherlog Racingu

Josef Semerád popisuje nesnadnou cestu, která vedla k zisku stříbrného věnce v Lužických horách.

Thermica rally Lužické Hory byla soutěž, kam se celý Sherlog Racing tým velmi těšil. Po seznamovacích jízdách nikdo z týmu neskrýval své nadšení z pěkných a technických rychlostních zkoušek, zároveň však všichni členové Sherlog Racingu vyjadřovali zdravou úctu před náročností rychlostních testů. I přes nejistou předpověď počasí se nakonec soutěž odjela na suchu a přihlížející diváci i soutěžící si do sytosti užili prachu na šotolinových úsecích, kterými byly proloženy všechny rychlostní zkoušky.


Úkolem Josefa Semeráda a Romana Niemetze bylo zaútočit na špičku v absolutním pořadí, a po umístění na stupních vítězů ve Vyškově přidat i co nejvíce bodů na své bodové konto. Ještě před startem soutěže odpadl pro technickou poruchu jeden z hlavních soupeřů Josef Peták, ale o umístění na stupních vítězů bylo i tak zájemců víc než dost, jak s vozy WRC, tak se silnými produkčními čtyřkolkami. V rallysprintech více než ve dvoudenních soutěžích rozhodují drobná zaváhání a chybičky, a právě jedna chyba zpomalila hned na úvodní rychlostní zkoušce Mitsubishi Lancer EVO IX Sherlog Racing týmu.


Josef Semerád popisuje co že se vlastně na první rychlostní zkoušce stalo: „Krátce po startu jsme s Romanem laborovali s hlasitostí interkomu, a to mělo zřejmě za následek mojí špatnou soustředěnost na diktát, a udělal jsem školáckou chybu, která se mi stala naposledy snad před pěti lety. Auto jsem si pěkně do zatáčky připravil, a ukázkově ho na placku poslal přes hranu na široký asfalt, ale přesně na druhou stranu, než se mělo jet… Najedou byli před námi diváci, kteří se ani nepohli. Auto jsem rychle zastavil, a při tom nám chcípnul motor. Při startování a otáčení se jsme tam nechali minimálně dvacet vteřin, a to je při sprintu velká časová ztráta. V tu chvíli jsem si myslel, že je pro nás po závodech, ale zkusil jsem jet zbytek vložky hodně rychle a v cíli to nebylo až tak tragické, jak to původně vypadalo. Zbytek závodu jsme tedy spěchali a z té snahy pramenily další chyby a chybičky. V cíli soutěže z toho bylo třetí místo, ale pak jsme se dozvěděli, že jsme díky předčasným startům Karla Trněného poskočili o jedno místo vpřed, a na vítěze nám chybělo osm vteřin. Ve sprintech prostě rozhoduje hrozně málo. Celkovému vítězi Honzovi Sýkorovi gratulujeme, protože jel vážně hodně rychle.“


Foto: Martin Stanislav

S výsledným druhým místem byli Josef Semerád s Romanem Niemetzem nakonec spokojeni. Před startem soutěže v Hrádku nad Nisou Josef Semerád zavzpomínal jak tady závodil před více než dvaceti lety se Škodou 120 LS. „ Některá místa na rychlostních zkouškách jsem poznával. Tratě v Lužických horách se mi opravdu moc líbily a patří podle mě spolu s Kopnou k tomu nejlepšímu u nás. Šotolinové úseky do rally určitě patří a soutěž to pěkně oživí. Je pak na každém, aby si rozmyslel, jestli nějaký úsek prodá, nebo naopak podrží. O tom přeci rally je,“ chválí trať Thermica Rally Lužické hory Josef Semerád.


Foto: Martin Stanislav

V Lužických horách ale soutěžily i další posádky Sherlog Racing týmu. Bohužel, poloosa vystavila stop dieselové Fábii Jardy Paděly už na úvodní rychlostní zkoušce a Jardovi i zkušenému Pavlu Ryšánkovi nezbývalo nic jiného než odevzdat jízdní výkaz. Jaroslav Hejzlar se postupně dále seznamuje s technikou Škody Felicia KIT CAR „ S autem se mi jede opravdu krásně, a po deseti letech kdy jsem závodil naposledy s Astrou, je to krásné svezení. Auto funguje parádně, spolujezdec taky, ale já se musím ještě postupně rozjíždět,“ komentoval svůj výkon Jaroslav Hezlar.


Foto: Martin Stanislav

Junior Martin Semerád startující s Bohuslavem Ceplechou s VW Polo 1,4 v Poháru Mládeže neskrýval zklamání nad stávkujícím řazením, díky kterému se jim nepodařilo v Lužických horách zvítězit.Vypadl šroubek v táhlech řazení a převodovka v tu chvíli měla jen 3. a 4. rychlostní stupeň. V Poháru Mládeže se započítávají jen druhé průjezdy každé z RZ, takže porucha měla samozřejmě fatální následky na celkové umístění. „Od půlky RZ 4 nám auto neřadilo a zůstala nám jen trojka a čtyřka. Auto ztrácelo hlavně na rychlých úsecích a na výjezdech ze zatáček, kde se malému Polu na trojku moc rozjíždět nechtělo. :-) Překvapilo nás, že jsme přesto všechno nakonec skončili druzí se ztrátou jen šesti vteřin. V páté rychlostní zkoušce bylo hodně ostrých odbočení, a to byl na trojku problém. Na poslední rychlostní zkoušce jsme Martinovi Bujáčkovi nakonec ještě 10 vteřin dali. Potěšil nás taky úspěch našeho kamaráda Ládi Mandíka, který i s velmi slabou technikou ukazoval, že se dá jet velmi rychle a skončil jen o 3 desetinky čtvrtý. Děkuji taky našim mechanikům Honzovi, Lukášovi a Robertovi z Hübner motorsport, kteří se o naše Polo pěkně starali,“ říká junior Martin Semerád.

Další soutěží bude pro Sherlog Racing tým rally Tišnov, která se jede za tři týdny.

Komentářů celkem: 11
20. 5. 2008 20:47
0 0
No to je kombiné, pěkné! smajlík
20. 5. 2008 20:55
0 0
Velká gratulace!!!....smajlíksmajlíksmajlík
Walach.WRC
20. 5. 2008 20:55
0 0
Kurec,nezapomenu jak sme je tahali na Valašce z pořádné ďůry...a potom na vlek...asi do jedné ráno.Ale zážitek parádní smajlík
Walach.WRC
20. 5. 2008 20:56
0 0
Na valašce 07,nějak mi to uteklo
20. 5. 2008 20:58
0 0
no jo tuhle valasku ani nejel...smajlík
20. 5. 2008 21:06
0 0
kluci mi dost silne pripominaj skupinu PET SHOP BOYS , aaaa nebo spis klipek
skupiny Hossiers http://www.youtube.com/watch?v=FZMdX9LDEVg
20. 5. 2008 21:08
0 0
Podle mě jeden z nejlepších designů a celkově nejlépe "jednotně" působící tým. smajlík
20. 5. 2008 21:10
0 0
ale no tak mravence .) trosku srandy musi bejt nesmajlík to vis ze jsou bozi kluci jedny .))
20. 5. 2008 21:15
0 0
Mecu, nereagoval jsem na tebe, ani nevím co si sem dával a proti Pet Shop Boys nic nemám smajlík Rally zdar.
20. 5. 2008 21:17
0 0
jasan ved pohoda .))smajlík na RZ (rally zdar) .)
20. 5. 2008 21:33
0 0
JJ prostě "Stážci Vesmíru" smajlík jinak Pet Shop Boys jsou goodsmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!