Jiří Sutr: Ten výfuk by mi měli zaplatit!
Po více než roční přestávce se v Lužických horách vrátila na tratě rychlostních zkoušek rokycanská posádka Jiří Sutr – Petra Veselá. V okolí Hrádku nad Nisou jim však štěstí příliš nepřálo. Už na druhé rychlostní zkoušce jim vystavila stop porucha rozdělovače.
Návrat do kokpitu áčkové felicie měli Jirka s Petrou absolvovat už ve Vyškově. Narození Jirkova prvorozeného syna však premiéru odložilo. „Podle původního plánu jsme měli jet Vyškov a vynechat Lužické hory. Termín porodu byl totiž 12. května. Vojtíšek se však bohužel na svět těšil až moc a narodil se už 12. března. Vážil pouze kilo a půl a první měsíc se tak nesl ve znamení strachu o jeho zdraví a každodenních návštěvách v nemocnici. Rozhodně jsem neměl myšlenky ve Vyškově závodit. Naštěstí mi vyšli vstříc Marek Felt a Petr Eliáš a vyměnili si se mnou auto za Lužické hory. Chtěl bych jim za to poděkovat. Mé díky patří také Petře, za pochopení,“ vysvětluje příčiny opožděného návratu západočeský jezdec a přidává pár slov o svých plánech do roku 2008. „Naposledy jsme startovali loni v Okříškách. Následovala dlouhá pauza způsobená nedostatkem financí. Až závěrem loňského roku se nám podařilo sehnat sponzora ochotného pomoci zajistit kompletní sezónu. Ke tradičním sponzorům Betonárka Soukup a XTG Group se tak na našem voze objevil nový reklamní partner, firma BEVESTAV. Díky majiteli týmu panu Pekárkovi pak přibyly ještě firmy RIM ergonomics, M-MARKUS a REN plus. Všem děkujeme a věříme, že na konci sezóny nebudou našim výkonem zklamáni.“
Vstup do sezóny se bohužel nevydařil podle představ. „Do Hrádku jsme odjížděli s cílem bodovat ve třídě A5. Početné startovní pole v této kategorii napovídalo, že to nebude lehké. Seznamovací jízdy proběhly bez problémů a trať se mi velmi líbila. Jen při posledním průjezdu třetí rychlostky jsem utrhl výfuk na tréninkovém autě. Chtěl jsem udělat radost klukům stojícím u trati a podržel jsem skok u JZD. Po dopadu se ozval řev a bylo mi jasné, že výfuk je po smrti. Doufám, že ti kluci z toho měli alespoň hezký zážitek a prosím jejich tatínky o zaslání příspěvku na nový výfuk :-),“ bere menší komplikaci s humorem Jirka.
Čas dosažený na úvodní erzetě ani příliš nenasvědčoval dlouhé závodnické absenci. Jirka s Petrou se mezi šestnácti vozy ve třídě usadili na deváté příčce. Bohužel už na následujícím testu je zradila jejich felicie. „Snažili jsme se jet hned od začátku naplno. Zčásti se nám to dařilo, byť jsem cítil tu dlouhou pauzu. Potěšil nás čas na úvodní vložce, kde nás z úzkých felicií o 5 vteřin porazil pouze Lošťák. Hodně se mi líbila šotolina a tak jsem se moc těšil na další vložky. Bohužel už ke konci té druhé nás zastavila porucha rozdělovače,“ vrací se rokycanský pilot ke krátkému svezení. O to více se těší na další podnik do Tišnova. „Na Moravě už chceme spatřit cíl a přivézt domů nějaké body. Chceme poděkovat našim sponzorům, mechanikům týmu Montcar Autosport a Zdeňkovi Pekárkovi za trpělivost, kterou s námi mají, a našim fanouškům Honzovi a Ivanovi za mávání gobelínem.
Závěrem bychom chtěli pogratulovat našim kamarádům Honzovi Sýkorovi a Martině Škardové k jejich prvnímu velkému vítězství.“