Preview Agrotec Rally Hustopeče 2008
Český šampionát ve dvoudenních soutěžích pokračuje o tomto víkendu svým pátým podnikem, který celé letošní dění přehoupne do druhé poloviny. Ta první byla zatím zcela jasně v režii Romana Kresty (Mitsubishi Lancer EVO IX), který nezvítězil jen na úvodním Jänneru, kterého se nezúčastnil. Na zbylých soutěžích však nedal žádnému ze soupeřů ani malou šanci a mistrovství zatím jasně kraluje. V okolí Hustopečí, kam se mezinárodní mistrovství podívá vůbec poprvé, to však nebude mít vůbec jednoduché a letos poprvé nebude vystupovat v roli suverénně největšího favorita. Na startu se totiž objeví další zástupce skupiny nejlepších českých jezdců Jan Kopecký. Ten s sebou samozřejmě přiveze Peugeot 207 Super 2000, který zatím ve velkém šampionátu čeká na vítězství s jezdcem české národnosti za volantem.
Vloni se zde Jan Kopecký proháněl s Fabií Kit Car, letos s 207 Super 2000 patří mezi největší favority.
Skupinu atraktivních speciálů kategorie Super 2000 na jižní Moravě rozšíří i další nečekaný host, Slovák Jozef Béreš. Ten usedne do Fiatu Punto, který dočasně kvůli zranění uvolnil Jaromír Tarabus. Jeho spolujezdec Daniel Trunkát je však fit a tak se objeví na pravé sedačce vedle slovenského pilota. Do bojů i tentokrát vyrazí dva Peugeoty 207 Super 2000 Josefa Petáka a Romana Odložilíka. Oba si zde jistě budou chtít zlepšit chuť po předchozích startech. Zatímco Petáka jeho vůz zradil před startem sprintu v Lužických horách, Odložilík utrhnul u své 207 v Krumlově kolo. Pokud však naváže na časy, jakých dosahoval v Krumlově během páteční etapy, bude hrát v popředí výsledků bezesporu výraznou roli.
V této pozici by se tentokrát Roman Odložilík ocitl opravdu nerad.
V hlavních rolích, co se bojů o medailová umístění týče, se samozřejmě představí i druhý muž průběžné klasifikace šampionátu Václav Pech (Mitsubishi Lancer EVO IX) a jeho letošní velký rival, který s nim pravidelně svádí atraktivní souboje, Pavel Valoušek (Mitsubishi Lancer EVO IX). Na druhého jmenovaného na Šumavě úspěšně zaútočil a porazil jej Karel Trojan s dalším Mitsubishi. V posledních soutěžích se však musel vypořádat s technickými problémy svého vozu i jezdeckou chybou na krumlovském Kohoutu. V Hustopečích by se tak rád vrátil do bojů v plné síle.
Vyhne se Jaroslav Orsák všem nástrahám trati?
Pořadím v nejrychlejší pětici v posledních soutěžích úspěšně míchal Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX), jehož jméno určitě i zde uvidíme hodně vysoko. Do první pětky se během krumlovské soutěže vměstnal i Daniel Běhálek, ovšem na úplně poslední zkoušce zachyboval a krásnou žlutou Imprezu Sti N12 zaparkoval do škarpy. V Hustopečích se snad pražský pilot takovým nástrahám vyhne a doveze svůj vůz až do cíle. Krumlovem se doslova protrápil jiný pilot Subaru Emil Triner, který celou soutěž absolvoval bez třetího rychlostního stupně. Tentokrát na start nastoupí s vyměněnou skříní a ambicemi poprat se o pozici v top ten. Podobné cíle si jistě dává i Vojtěch Štajf, který samozřejmě znovu osedlá svou Imprezu Sti N12B. S druhou Imprezou týmu Subaru ČR se představí dámská posádka Eva Vykydalová – Ivona Vyštejnová.
V loňském ročníku Josef Peták ještě sedlal dvoukolku, letos bude k vidění se čtyřkolkou.
S cílem prolomit letošní smůlu se na startovní rampu postaví Jan Votava (Mitsubishi Lancer EVO IX), který zatím příliš bodů do průběžné klasifikace šampionátu nezískal. O mnoho lépe na tom není ani Václav Arazim, jenž na Moravě jistě bude chtít své bodové konto pořádně obohatit. A technickým problémům se v posledních dvou soutěžích nevyhnul ani Michal Fiala. Jeho Mitsubishi výtečně posloužilo Janu Sýkorovi na Lužických horách a získalo tam svůj první zářez v podobě vyhrané soutěže. Na takové mety určitě Fiala nemíří, ovšem do nejlepší pětice by se jistě dostal rád. Na pěkný výkon z posledního sprintu by bez pochyby velmi rád navázal Radek Mifka (Mitsubishi Lancer EVO IX). Do elitní desítky by se pak mohli podívat i další piloti jako Vladimír Barvík, Jiří Volf, Sláva Ducháček, Jan Jelínek nebo Peter Gavlák (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX).
Doskočí si Jan Votava konečně pro pořádný bodový příděl?
Ve skupině A se dá očekávat navázání na dramatické souboje z Krumlova, které mezi sebou sváděla velmi vyrovnaná trojice Josef Sedláček (Renault Clio R3), Jan Šlehofer (Fiat Punto Super 1600) a Antonín Tlusťák (Citroën C2 Super 1600). Ač každý pilotuje odlišný vůz, v případě prvního jmenovaného dokonce i jiné kategorie, jejich výkonnost byla v předešlé soutěži více než vyrovnaná. A to je jistě tím nejlepším závazkem pro další nervy drásající drama. Na startu se samozřejmě ukáží i další přední „áčkaři“ Petr Zedník (Ford Fiesta Super 1600), Jiří Skoupil (Fiat Punto Super 1600), Jan Vanáč (Renault Clio R3) nebo letos premiérově i Jiří Vlček (Peugeot 206 Super 1600). Na start by se měly dostavit i dva vozy Citroën C2 R2 Lukáše Pondělíčka a Ondřeje Blaťáka. Ve třídě A5 nebudou chybět Petr Brynda a Miroslav Levora s Fabiemi nebo Vlastimil Hodaň s Felicií.
Josef Sedláček letos přezbrojil na Renault Clio R3 a ve skupině A je jedním z nejrychlejších.
Ve třídě N3 se dá očekávat tuhý boj dvou Civiců Type-R Petra Křížka a Egona Smékala, jimž by jistě velmi rád zatopil místní Martin Rada s Alfou Romeo 147. S Renaultem Clio Sport dorazí na hustopečský start Jiří Krajčík, s Fordem Escort RS2000 Petr Kunovský a Opela přiveze Roman Stromšík. Ve třídě N2 se rozhodl potrápit stabilní piloty s Hondami Civic VTi Václava Dunovského, Patrika Hlacha a Jana Jakubce Michal Křemen s novotou zářícím Suzuki Swift. V nejnižší třídě se pak budou prezentovat Pavel Korčák s VW Polo a Josef Koupal se Škodou Fabia.
Ač je do Hustopečí přihlášeno pouhých 63 posádek, tak tento počet nijak výrazně nezaostává za tím z předešlých dvoudenních soutěží. Po kvalitativní stránce je pak ještě o něco lepší a v pátek a sobotu tedy jistě bude co sledovat.