Emil s Katkou jedou do vinic
Při svém prozatím posledním startu, se Emil s Katkou nádhernou soutěží v Českém Krumlově doslova protrápili, když je již ve druhé rychlostní zkoušce zradila převodovka a prakticky celou rally tak absolvovali bez třetího rychlostního stupně. Přesto se dokázali po bojovném výkonu probít až k bodům za devátou příčku.
Necelý měsíc pak zbýval příbramskému soutěžákovi, aby svou techniku připravil na další soutěž. Auto z Krumlova ani nejelo domů do Příbrami, ale rovnou do Brna na výstavu. To už ale bylo lehčí o převodovku, kterou si vzal do péče přípravce vozu Honza Štěpánek z týmu SUBARU SPORT SERVICE, který vůz kompletně připravoval na soutěž v Hustopečích. Před Krumlovem se rovněž nestihla provést kompletní repase tlumičů a tak i tuto ozdravnou kůru absolvovalo auto právě před jihomoravskou soutěží.
„V Hustopečích jsem startoval již loni se 130kou, takže obraz o tom co mě čeká o víkendu mám,“ uvádí k tratím nastávající rally Emil. „Mám-li být ale upřímný, tratě mi příliš nevyhovují. Mají dle mého názoru hodně rovinatý charakter a ten není přímo z těch, které by mi seděly.“
Foto: Marek Felt – eWRC.cz
Své šance na umístění vidí příbramský jezdec střízlivě. Přeci jen se konkurence oproti Krumlovu ještě dále zvýšila. Přesto by Emil nerad z jihu Moravy odjížděl bez bodového zisku. „V Hustopečích bude konkurence ještě o něco těžší, než na předchozích soutěžích. Honza Kopecký i Jožo Béreš budou určitě bojovat o přední příčky. Každopádně naší prioritou je dojet do cíle a získat nějaké body. Byl bych rád, kdyby se nám podařilo pohybovat na těch pozicích, na kterých jsme byli v minulých soutěžích. Do desítky budeme spokojeni.“
Lákadlem soutěže v Hustopečích bude zejména první etapa, která kompletně pod rouškou tmy prověří připravenost jednotlivých posádek. Ostřílený příbramský veterán rychlostních zkoušek je však i na toto připraven. „Nemůžu říct, že bych jízdu v noci měl nějak zvlášť rád. Proto je docela divné, že mi to zatím i celkem šlo. Ale trápím se. Chce to obrovské soustředění, je to i hodně velká zátěž pro oči a celkově se jezdec i rychleji unaví. Přitom je potřeba být obrovsky koncentrovaný a tma chyby neodpouští. Bude potřeba zdárně dokončit páteční etapu. To bude velmi důležité pro celkový výsledek v soutěži.“
Nebyl by to Emil, aby při zmínce o tmě a nočních průjezdech nezavzpomínal a neměl k dobru něco ze své bohaté soutěžácké kariéry. „Bylo to ještě s Favoritem, když jsme před lety jeli na mistrovství světa v Sanremu. Snad v roce 1993, nebo 94. Tehdy to byla ale vážně tma. Nebylo vidět kousek před sebe. Navíc se k tomu všemu přidala i neskutečná mlha. Když jsem mluvil o nárocích na jezdce a na soustředění, tak v takové situaci, to si pamatuji dodnes, mi vadilo i mrknutí. I to stačilo, abych ztratil přesnou orientaci. To bych vážně uvítal ty pověstné „sirky v očích“. Tehdy se nám podařilo s Favoritem zajet fantastický výsledek. Dojeli jsme snad 13. absolutně a jako nejrychlejší dvojkolka. V takových situacích je Ti výkon na houby. Zkus se rozjet 100 nebo 150 proti „zdi“. Tehdy to byl jeden z mála případů, možná poprvé a naposled, kdy Favority zajížděly časy podobné těm, které jel Delecour s továrním Fordem.“
Emil Triner s Katkou Achsovou a bílou Imprezou STI N 12 se na startovní rampu Agrotec New Holland Rally Hustopeče postaví se startovním číslem 10.