Historie vozů Škoda Fabia WRC – vůz č. 15

Druhým vozem postaveným rovnou ve verzi evo II byla Škoda Fabia WRC s číslem karoserie 15 a registrační značkou 4S5 3380.

Druhým vozem postaveným rovnou ve verzi evo II byla Škoda Fabia WRC s číslem karoserie 15 a registrační značkou 4S5 3380. Až na jednu výjimku tato fabie startovala na stejných soutěžích jako karoserie s označením 14, o které byl minulý článek. Opět se tak jednalo pouze o šotolinové soutěže.

Prvním startem byla tedy Rally Nový Zéland 2005, kde se za volantem objevil Armin Schwarz a opět zde potvrdil, že tato sezóna bude jednou z jeho slabších. Kromě čtvrtého místa na superspeciálce se dokázal pouze jednou vklínit mezi nejlepších osmičku na rychlostních zkouškách. V cíli to pak nestačilo na lepší než 10. místo. Zajímavostí je také to, že část soutěže byl na voze použit náhradní přední spoiler s registrační značkou 3S3 1943, která patřila karoserii č. 4. Toto se však, především na zámořských soutěžích, občas stávalo.


Nový Zéland 2005

Na Kypru byl Armin nucen dokonce dvakrát využít pravidlo superally – poprvé pár kilometrů před pátečním prvním servisem, když mu praskl řemen alternátoru, podruhé v předposlední sobotní erzetě po výletu mimo trať. V poslední etapě už vše fungovalo tak jak mělo a německý jezdec si tak mohl dojet pro 13. místo.


Kypr 2005

Pravidlu superally nebyl ušetřen ani v Rally Akropolis. Již ve třetí RZ totiž praskl filtr chlazení motoru a vyteklá chladící kapalina ochromila jeho řídící jednotku, motor tak dostával více benzinu než by měl. Jako špatný vtip se pak jevilo jezdcovo prohlášení, že se zdravým autem by jezdil časy kolem 6. místa. Po sobotním návratu do soutěže totiž ve zbývajících dvou etapách dokázal jen jednou zajet čas mezi nejlepšími osmi! Tento výkon tak stačil pouze na 18. místo.


Akropolis 2005

Dalším startem tohoto vozu byla soutěž finského šampionátu, Pirelli rally, a s fábií se zde představil domácí jezdec a člen továrního týmu Škoda, Jani Paasonen. Výsledkem bylo 3. místo, důležitější však byly natestované kilometry před následující Finskou rally. Všichni fanoušci očekávali, že právě na Finské rally Jani naváže na svůj parádní výkon z předešlého roku, bohužel tento rok si zde vybral smůlu. Hned v úvodu soutěže uvízl na dvě minuty v příkopu při pokusu objet Galliho havarovaný Lancer. Jani pak ztratil koncentraci a na 5. RZ po jednom tvrdém dopadu poškodil zavěšení kola, které se zaklínilo pod autem. Finský pilot tak byl nucen odstoupit.


Finsko 2005

V Británii, poznamenané tragickou havárií posádky Märtin – Park, se do kokpitu vrátil znovu Armin Schwarz a ani tentokrát mu štěstí nepřálo. V první zatáčce soutěže dostal hodiny a navíc mu zhasl motor. Hned v následující rychlostní zkoušce přestal fungovat intercom a jeho spolujezdec Klaus Wicha ho tak ve dvou erzetách navigoval pouze gesty. A aby té smůly nebylo málo, postihl posádku na třetí erzetě defekt… Během celé soutěže zajížděl Armin časy většinou ve druhé polovině druhé desítky a v cíli byl klasifikován na 13. místě.


Wales 2005

Poslední soutěží tohoto vozu byla Australská rally opět s Arminem Schwarzem. V jednotlivých rychlostních zkouškách se pohyboval většinou kolem desátého místa, po výpadku několika soupeřů skončil nakonec na 8. místě. Za ním už ale byly pouze produkční vozy.


Austrálie 2005

Na konci roku 2005, když tovární tým Škoda Motorsport oznámil odchod z kolotoče MS, byl tento vůz pronajmut rakouskému týmu Red Bull. Tomuto týmu sloužil jako testovací, což se mu v květnu 2006 při testu na Sardínii stalo osudným. Harri Rovanperä s ním totiž havaroval a vůz byl na odpis. Místo něj byla postavena nová karoserie č. 21.

Více informací a fotografií o startech vozu Škoda Fabia WRC č. 15.

Starty vozu Škoda Fabia WRC č. 15 mimo MS
2005Pirelli rally (FIN)Paasonen3.
Komentářů celkem: 19
12. 6. 2008 14:261
0 0
Prý kolem 6 místa smajlík možná tak v PVčkách...
12. 6. 2008 15:032
0 0
Prosím o opravu : se zdravÝm autem.
12. 6. 2008 16:483
0 0
Skoda sice zrejme nepatrila medzi top wrcka, ale myslim ze mala na viac ako ukazal Armin... Bohuzial...
13. 6. 2008 10:294
0 0
Jestli tu přibyde pár příspěvků o Arminovi, jistě se tu ukáže nějaký z Arminobijců, který nás spraží, že měl zkušenosti a že bysme to nezajeli. Ale on opravdu jezdil jako šnek a i tak pořád boural. Škoda mrtvé generace závodních Škodovek, tohle si Fabia nezasloužila.
13. 6. 2008 11:145
0 0
2 Wirus: Zadnej rozumnej clovek si asi nemuze myslet nic jinyho :/ Ale to prohlaseni je fakt asi humor pro drsny povahy >smajlík
14. 6. 2008 21:326
0 0
no konečně je to napsáno oficielně a jsou tu rozumné názory že armin
ve fábii wrc prostě neměl sedět protože co start tak problém
a ostuda a ten vtip o zdravém autě to by chtělo přihlásit do soutěže kuriozit tam by možná opravdu bodoval
16. 6. 2008 11:517
0 0
J130jirin: Co je na tom oficielně? Tohle přece není žádná oficiální tiskovka... Ale s tím vtipem o zdravém autě s tebou souhlasím.
17. 6. 2008 00:458
0 0
standak:co oficielně to že to nepsal nikdo v komentářích ale bylo to přímo v článku no a to o zdravém autě (cha cha )ostatní zajeli jenom armin ne tak dík za podporu jiřinsmajlík
17. 6. 2008 09:089
0 0
J130jirin: Asi taky napíšu nějaký článek,ať to je víc ofico než v komentářích. Mě by zajímali ti ostatní jezdci...kdo pravidelně Armina porážel. Jasně, Armin na to poslední roky neměl, ale ani Gardemeister ho nepřevyšoval, dílčí úspěch měl Paasonen, Bengue, ale jinak jezdili to samé. Ano Colin, který neměl co ztratit a jel s tím bez jakéhokoliv tlaku, tak to dokázal. Ale taky ukázal rozdíl být jezdcem sezóny a 2 závodů, protože s Citroenem by takovou palbou musel porazit i Loeba. Ale já jsem vlastně Arminobijec (i když jen proto,že na to koukám bez emocí).
Kanibal: Ty musíš mít nějaký mindrák.smajlík
17. 6. 2008 10:1610
0 0
kdyz gardemeister jezdil podle setupu Schwarze tak se nedivim

schwarz byl vyhozenej i od Fordu pro jeho nicotne vysledky.
17. 6. 2008 15:5811
0 0
schwarz byl vyhozenej i od Fordu pro jeho nicotne vysledky...takhle nemůžeš psát...vyhodili i Hirvonena od Subaru pro nicotné výsledky a kde je dnes a to mu nevěřil skoro nikdo. Naštěstí Subaru neudělalo stejnou chybu s Atkinsonem. Ať je to jak chce a budu to omílat po několikáté...nebyl by Schwarz nebyla by ve Škoda WRC a nebýt němců nebyl by ani celý koncern a nadávejte si jak chcete.smajlíksmajlík
17. 6. 2008 18:0312
0 0
J130jirin: To, že je to v článku přeci ještě neznamená, že je to oficiální! Mrkni se do hlavičky článku na autora a pochopíš jak to myslím... smajlík
A co se týče Armina - určitě nejsem jeho zarytý odpůrce, ale ani zastánce. Já u něj rozeznávám 2 etapy působení u škodovky - jednu s oktávkou (ta dobrá) a druhou s fábkou (ta horší). Ale to je jen a pouze můj názor. smajlík
17. 6. 2008 19:3113
0 0
gill...hirvonena vyhodili, jenze to je dost podstatnej rodil v kolik mu bylo a pravdepodobnost postupu byla a potvrdila se. neni to tak zavratný jako u loeba a nebo latvaly ale je. bylo t v dobre kdy Solberg slavil uspechy. a drobek byli vyleceny z uceni mladicka jako byl solberg, nez od dokazal dojed soutez to byl porod. to sami se pak stalo s atkinsonem ale pochopili ze to jinak nejde. schwarz byl proste uz mimo. schwarz stal za skodovkou, protoze to bylo prani nemcu. nemam nic protikoncernu, nakonec zachranil skodu, to kazdopadne, ale nemci chteli v nemeckem tymu nemce. kdyby nebyl schwarz, byl by nekdo jiny. porad se do toho ale museli nasirat nemecti odbornici. schwarz postavil wrc? to neni o tom, on byl dosazenej jako expilotaby se toho ujal. jenze nemecka jesitnost je nemecka jesitnost. tem,er nic neumim ale tvarim se jako kral. Gille, mel jsi nekdy sefa nemce?....ja ano. je to neskutecny. nemecka povaha je dost ujeta. znam radu nemcu....ty lidi jsou mimo. ano hrat si na neco , to jim jde.ano oni jsou hrdy, ale to je tak vsechno. takhle se jim ta hrdost vratila. tak hrdy, ze se jezdilo na nemecke nastaveni, tak hrdy, ze mcraeovy bojkotovali jizdu. o tom mluvit nebudes vid. budes placat to tvoje omlety, pojdte do me ja jsem zastancem schwarze. kulovy schwarz nic npostavel, on nicemu nerozumel, to neni on jediny, ono moc pilotu moc nastavovat neumi, obzvalste top jezdcu, co schwarz postavil nebo vymyslel na skodovce?sedel u diagnostiky? pocital torznost? to delali technici ve skodovce. on si do toho akorat sedl a zkousel.
17. 6. 2008 19:3914
0 0
proc ve skodovce byl bengue, pasonnen, eriksson, tuohino, climent, kresta, mcrae, auriol.....vsichni si to zkusili, ale sli od toho a proc?! protoze je Schwarz idiot. nic nezajel, krom 4teho mista na monte a 3 na safari. tak si vem zpetne, co delal s octavii, na pul otevreny auta a spidery.
17. 6. 2008 20:1515
0 0
meca: Němci jsou takový, češi takový, maďaři zase takový...to snad nemyslíš vážně. Znám spoustu trotlů v Čechách, Německu a jinde a znám taky super lidi u nás, v Německu a jinde. Někoho titulovat sprostýma slovama jenom proto, že ho nemáš oblíbenýho je trochu mimo, ne? Ty co jsi napsal si to ani jinde už nezkusili...teda jo, Kresta, který dokázal, co dokázal. Pokud by někdo s lepším nastavením zajel skvěle, rozhodně to nebude nikdo bojkotovat, stejně jako tu furt čtu ty nesmysly o bojkotu týmu vůči Colinovi. Tady totiž každý ví tak mnoho až to není hezký. Je zajímavé, že Colin tvrdil úplně jinou verzi než se píše tady a nebyl v tu dobu s týmem v nějakém trvání mlčenlivosti. Jak jsem psal, Colin byl ve Škodě spokojený a po zklamání po odstoupení to bral v pohodě. To jen vy tady to nemůžete rozchodit a přihazujete si zkazky.
17. 6. 2008 20:2216
0 0
meca: Já nejsem zastáncem Schwarze, ale když čtu ty nesmysly nemůžu to jen přejít. Ale je pravda, že sympatičtější mi je Schwarz než Kresta...holt Armin je k fandům rally vstřícnější, usměje se, nedělá mu problém věnovat chvilku svého času.
18. 6. 2008 10:0517
0 0
tak ohledne kresty...je to drobek mimo. osobne, krestu nemam rad, stejne jako kopeckyho
18. 6. 2008 10:1218
0 0
meca: A máš pro to i nějaký důvod? Ono napsat mám rád a nemám rád může být i jen proto, že jeden má nos trošku nakřivo...smajlík
18. 6. 2008 11:5919
0 0
protoze maj nos trosku nakrivosmajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!