Historie vozů Škoda Fabia WRC – vůz č. 15
Druhým vozem postaveným rovnou ve verzi evo II byla Škoda Fabia WRC s číslem karoserie 15 a registrační značkou 4S5 3380. Až na jednu výjimku tato fabie startovala na stejných soutěžích jako karoserie s označením 14, o které byl minulý článek. Opět se tak jednalo pouze o šotolinové soutěže.
Prvním startem byla tedy Rally Nový Zéland 2005, kde se za volantem objevil Armin Schwarz a opět zde potvrdil, že tato sezóna bude jednou z jeho slabších. Kromě čtvrtého místa na superspeciálce se dokázal pouze jednou vklínit mezi nejlepších osmičku na rychlostních zkouškách. V cíli to pak nestačilo na lepší než 10. místo. Zajímavostí je také to, že část soutěže byl na voze použit náhradní přední spoiler s registrační značkou 3S3 1943, která patřila karoserii č. 4. Toto se však, především na zámořských soutěžích, občas stávalo.
Nový Zéland 2005
Na Kypru byl Armin nucen dokonce dvakrát využít pravidlo superally – poprvé pár kilometrů před pátečním prvním servisem, když mu praskl řemen alternátoru, podruhé v předposlední sobotní erzetě po výletu mimo trať. V poslední etapě už vše fungovalo tak jak mělo a německý jezdec si tak mohl dojet pro 13. místo.
Kypr 2005
Pravidlu superally nebyl ušetřen ani v Rally Akropolis. Již ve třetí RZ totiž praskl filtr chlazení motoru a vyteklá chladící kapalina ochromila jeho řídící jednotku, motor tak dostával více benzinu než by měl. Jako špatný vtip se pak jevilo jezdcovo prohlášení, že se zdravým autem by jezdil časy kolem 6. místa. Po sobotním návratu do soutěže totiž ve zbývajících dvou etapách dokázal jen jednou zajet čas mezi nejlepšími osmi! Tento výkon tak stačil pouze na 18. místo.
Akropolis 2005
Dalším startem tohoto vozu byla soutěž finského šampionátu, Pirelli rally, a s fábií se zde představil domácí jezdec a člen továrního týmu Škoda, Jani Paasonen. Výsledkem bylo 3. místo, důležitější však byly natestované kilometry před následující Finskou rally. Všichni fanoušci očekávali, že právě na Finské rally Jani naváže na svůj parádní výkon z předešlého roku, bohužel tento rok si zde vybral smůlu. Hned v úvodu soutěže uvízl na dvě minuty v příkopu při pokusu objet Galliho havarovaný Lancer. Jani pak ztratil koncentraci a na 5. RZ po jednom tvrdém dopadu poškodil zavěšení kola, které se zaklínilo pod autem. Finský pilot tak byl nucen odstoupit.
Finsko 2005
V Británii, poznamenané tragickou havárií posádky Märtin – Park, se do kokpitu vrátil znovu Armin Schwarz a ani tentokrát mu štěstí nepřálo. V první zatáčce soutěže dostal hodiny a navíc mu zhasl motor. Hned v následující rychlostní zkoušce přestal fungovat intercom a jeho spolujezdec Klaus Wicha ho tak ve dvou erzetách navigoval pouze gesty. A aby té smůly nebylo málo, postihl posádku na třetí erzetě defekt… Během celé soutěže zajížděl Armin časy většinou ve druhé polovině druhé desítky a v cíli byl klasifikován na 13. místě.
Wales 2005
Poslední soutěží tohoto vozu byla Australská rally opět s Arminem Schwarzem. V jednotlivých rychlostních zkouškách se pohyboval většinou kolem desátého místa, po výpadku několika soupeřů skončil nakonec na 8. místě. Za ním už ale byly pouze produkční vozy.
Austrálie 2005
Na konci roku 2005, když tovární tým Škoda Motorsport oznámil odchod z kolotoče MS, byl tento vůz pronajmut rakouskému týmu Red Bull. Tomuto týmu sloužil jako testovací, což se mu v květnu 2006 při testu na Sardínii stalo osudným. Harri Rovanperä s ním totiž havaroval a vůz byl na odpis. Místo něj byla postavena nová karoserie č. 21.
Více informací a fotografií o startech vozu Škoda Fabia WRC č. 15.
Starty vozu Škoda Fabia WRC č. 15 mimo MS | |||
---|---|---|---|
2005 | Pirelli rally (FIN) | Paasonen | 3. |
ve fábii wrc prostě neměl sedět protože co start tak problém
a ostuda a ten vtip o zdravém autě to by chtělo přihlásit do soutěže kuriozit tam by možná opravdu bodoval
Kanibal: Ty musíš mít nějaký mindrák.
schwarz byl vyhozenej i od Fordu pro jeho nicotne vysledky.
A co se týče Armina - určitě nejsem jeho zarytý odpůrce, ale ani zastánce. Já u něj rozeznávám 2 etapy působení u škodovky - jednu s oktávkou (ta dobrá) a druhou s fábkou (ta horší). Ale to je jen a pouze můj názor.