Otevřený dopis Milana Blahouta

Otevřený dopis Milana Blahouta Tomáši Singerovi ohledně asociace jezdců.

Otevřený dopis

v Praze dne 25. června 2008

Předem mého dopisu Tě srdečně zdravím a obsah dopisu bych radši psal jiný, než tento. Včera jsem přečetl Tvůj článek reagující na sobotní událost a má reakce na tyto události a předešlé, je stejná. Pokud chceme zachránit české rallye, tak, dle mého názoru, je poslední čas!

V rallye se pohybuji už od 80. let (jako mechanik). Poslední roky jsou pro moji osobu nejhorší a jediné, nač myslím, je ukončit závodní kariéru a odejít. Letos jsem přešel s Ladou do historiků a ten odchod jsem přibrzdil. Už na Šumavě jsem zjistil, že tam panuje jiná atmosféra. Trochu mně to připomíná nedávnou dobu, kdy posádky bojovaly pouze na rychlostní zkoušce a mimo ní panovala kamarádská atmosféra. Bohužel, soudobé závody tuto atmosféru nepřipouštějí. Každý si hrabe na svém písečku a dokud se nejedná o problém přímo jich, tak to nikoho nezajímá, i když je to třeba ta nejhorší věc (třeba sobota).

To co pronesl pan Novák je přece urážející pro všechny posádky a vidíš, děje se něco? Nic!!!

Z tohoto důvodu moc nevěřím, že se dá dohromady sdružení jezdců a spolujezdců – nebo jezdících posádek. Nesmíme to ale vzdát a snad se ty dubové hl… probudí a nebudou koukat na podepsané smlouvy a jiné věci.

Určitě já a Martin Neoral, posádka Lady a celý LUKA Team stojí za asociaci !!!!!!!!!!!!!!!!!

Příklady proč založit asociaci:

Na eWRC jsem napsal příspěvek – v roce 2005 jsem boural na městské rychlostní zkoušce.

Na druhém můstku (celé místo znám moc dobře) od prvního byly na trati skvrny od oleje z auta Milana Šimečka (převodovka, 16 aut přede mnou). Ten dojel do letmého cíle ke škole a odstavil auto a Dana Králová odevzdala výkaz, oba to nahlásili v cíli RZ. Já mám trochu jinou stopu než předky a po průjezdu můstkem nás to poslalo přímo do stromu na levé straně a od stromu letělo auto přímo k divákům. Mám to celé na DVD. Na ten olej mě upozornili sami diváci.

Pak nastala, dle všech přítomných, estráda pořadatelů přímo na místě a pak na ředitelství. Zde byl přítomen p. ing. Matoušek (sport. tech., bývalý spolujezdec) a nějaký tajemník této soutěže, zde začalo to správné divadlo. Bohouš Černoch po půl hodině odešel ze slovy, že na ně sere a já vydržel asi o 15 min déle. Jediné co jsem dokázal, že Matoušek vzal telefon a vytočil Rosického se slovy: "Prosím tě, projeď městskou RZ, Blahout si stěžuje na olej." On to opravdu projel a dal příkaz vedoucímu RZ, aby upozornil každou posádku, že od dřevěného můstku je výskyt oleje až do cíle. Po hodině mě zavolal tajemník, že prý pan Rosický žádný olej na RZ nenašel. Já v té době stál nahoře u rybníka a na silnici byly skvrny.

To samé se stalo letos na Krumlově M. Chvojkovi a ta rána byla horší než u mne. Jak to dopadne do třetice? Na Šumavě letos jsem poznal, kolik pořadatelů stojí podél trati. Tím asi, že jsem absolvoval tratě na předních pozicích a za námi startovali soudobí.

Nevím, v kterém roce to už bylo (sníh, led), se jela naposledy rychlostka Vlachovo Březí. Po startu do první vesnice (rychlostní zkoušku určitě znáš) jsem neviděl jediného pořadatele a tam jich snad stálo odhadem pět.

Těch případů je opravdu hodně snad i na román?

Posádka Milan Blahout – Martin Neoral

Komentářů celkem: 29
27. 6. 2008 00:5021
0 0
Pane Jeřábek, děkuji za váš příspěvek. Udělal jste mi velikou radost. Od naší havárie na RZ, na které jste dělal bezpečáka přemýšlím proč nebyly po zrušení RZ pro olej na trati vyvěšeny žluté vlajky. Konečně to vím. Vy totiž vůbec netušíte k čemu jsou. Ony totiž slouží k informování těch posádek, které jsou na trati a jedou k místu, kde je nebezpečí. Znamenají, že má posádka přestat závodit, že jede v již zrušené RZ. Nešlo mi do hlavy jak je možné, že jsme projeli v době kdy byla již RZ zrušena celkem 3 radiobody a žluté vlajky tam nebyly. Když bezpečák neví , že může o nebezpečí (v tomto případě oleji) informovat i posádky, které odstartovali. A máme další problém s bezpečností na našich rally. Abych byla zpravedlivá, tak musím napsat, že v našem případě bylo ještě jedno nedodržení řádů a to posádkou, které olej vytekl. Měli umístit k trati trojúhelník. To neudělali. Výsledek bylo naše motání oklo jabloně. Nic moc příjemného to nebylo. Takže pane Jeřábku, ještě jednou díky.
27. 6. 2008 11:4022
0 0
Já jsem byl na Rallye Český Krumlov na RZ 12 - Kohout II. v místě radiobodu č. 5 a před průjezdem posádky Milan Chvojka - Hana Chvojková se z vysílačky ozvalo, že u Zikeše havaroval Karel Trojan a že je na trati vyteklý olej. U nás vzal pořadatel žlutou vlajku a nesmyslně s ní běžel asi 100m proti RZ, kde vlajku hodil do chrástu, a vůbec nebyla vidět. Jenže v tu chvíli, kdy ju on strkal do chrástu Chvojkovi projeli kolem nás a tu vlajku nemohli vidět, protože pořadatel si stúpl před ňu. Od tohoto místa to bylo k "místu činu" olejové skvrně cca 8km a na trati následovaly minimálně 2 radiobody, na kterých zádná vlajka vyvěsená nebyla.
27. 6. 2008 11:4923
0 0
Děkuji p.Chvojkové za podporu. Těch problémů v Českém rallye je mnoho a musí se řešit .Pokud nechceme naštěvovat své soupeře v nemocnici a v nejhorším případě někde jinde.
27. 6. 2008 13:0824
0 0
Jestliže ředitel soutěže nezrušil danou RZ(a to chtěl provést až po projetí Chvojků), tak nemohli pořadatelé samovolně vyvěsit žluté vlajky, takhle to dle pravidel funguje, ředitel (a nikdo jiný!) rozhodne o zrušení zkoušky a až potom je vyvěšena žlutá vlajka. Žádný pořadatel si nemůže vyvěšovat žlutou vlajku dokud mu to z vysílačky nenařídí vedoucí RZ dle pokynů ředitele soutěže. Nikoho se tím nezastávám, nikoho nehájím, ale tak to prostě je.

Kamarádi z Erzetek mi už před lety říkali, že ta pravidla jsou nějaká divná, že máme málo vlajek. Na vlastní kůži jsem se přesvědčila, že na Erzetce(jedna RZ do 10km) má vlajku skoro každý pořadatel. A je to dobře.
V případech, kdy se z vysílaček dozvídáme, že na trati je problém, ale ještě to není zrušené, je řešením strhnout ze sebe vestu a zpomalovat auto jinak, ale myslím, že to nemá cenu 8km před dotyčným místem, ale blíže k místu problému. Jo a ještě připomenu, že někteří jezdci ani po vyvěšení žlutých vlajek tyto nerespektují, nezpomalí a řítí se tratí dál.
27. 6. 2008 14:1925
0 0
To p . Chvojková:Bohužek paní Chvojková pokyn vyvěsit žlutou vlajku mohu dát až po svolení dispečinku a pak nechat vyvěsit. Což jsem potom udělal, že jsem nechal žlutou vlajku vyvěsit. A i když si myslíte něco jiného vím k čemu vlajka slouží. Slouží ke spomalení soutežních vozidel kvůli havárii nebo jiné překážce na trati RZ. Bohužel nemohu a není v mých silách kontrolovat rychlost vyvěšení žlutých vlajek. Vysílačky fungovali dobře akorát v daném místě nebyla a byl problém se signálem a v tomto případě zjištovat situaci pomocí mobilu bohužel něco málo nebo více trvá. A že pan Trojan neudělal co měl udělat za to nemohu bohužel ani já. Dříve to bylo jiné vyvěšení žluté vlajky se mohlo udělat už na pokyn vedoucího nebo bezpečáka dnes až po rozhodnutí dispečinku což bohužel nemohu také ovlivnit
27. 6. 2008 14:3626
0 0
no to jste sice vysvětlili žluté vlajky, ale furt tady nikdo nevysvětlil,proč v daným místě nikdo nemával a neupozorňoval posádky že v tom daným místě je něco na trati, je přeci jasný že když je na trati olej tak dříve nebo pozdějc se něco musí stát...
27. 6. 2008 15:0527
0 0
Jsem ráda, že se ozval ten, kdo byl přímo v radoibodě 5. Od začíáátku totiž tvrdím, že jsem periférním viděním zahlédla v lese něco žlutého. Brala jsem to za žlutě oblečeného diváka. Vím, že vlajka může být vyvěšena pouze v radiobodu u modré cedule s bleskem a to traťovým komisařem ve žluté vestě. Pan Jeřábek mě stále přesvědčuje o svých kvalitách, stejně jako ufozt. Pánové, když si vezmete Standartní propozice, které by minimálně p. Jeřábek měl znát, tak článek 3.2.4.1 zní: žlutá vlajka může být posádkám vyvěšena jen na pokyn ředitele nebo vedoucího bezpečnosti RZ. Nebyl jste to náhodou vy?
A proč v daném místě nikdo nemával? Na tom oleji totiž "tancovalo" víc aut. A je mnohem zajímavější dívat se jak to tam před mostkem chytají zpátky na cestu, než jít mávat. Když jsem vylezla z auta, byli u nás dva mladí pořadatelé. Jeden z nich fotil na telefon.
27. 6. 2008 16:3528
0 0
sakra, paní Chvojková, moc se omlouvám, máte pravdu, tohle bych také měla znát, opravdu jsem žila s tím, že zrušit RZ může jen ředitel soutěže.
Teď jde o to, kdy bylo vyhlášeno zrušení RZ, jestli až potom, co jste vystartovali, ale ještě jste nedojeli do cíle, tak na to měli radiobody reagovat. Jestli to mělo být zrušeno až po Vašem dojetí do cíle, tak se s tím nedá nic dělat. Časoměřič na startu zapisuje do kontrolky čas, kdy je RZ zrušena, tam by jste mohli najít řešení problému.
Jinak chování pořadatele-radiobodisty se mi vůbec nelíbí, toto je naprosto fatální. Je jasně řečeno, že vlajka se vyvěšuje v Radiobodu a drží ji ten, kdo ji drží, žádné házení do křoví! Zdenka T.
27. 6. 2008 18:3429
0 0
Zdenko díky. K tomu zrušení: Náš star 13.37, Pantálek 13.38, Tlusťák 13.39 v 13.40 již další neodstartoval. Podle záznamu z GPS jsme havarovali 13.44.53 na zhruba 14 km. Takže jsme jeli skoro 5 minut po RZ, která již byla zrušená. Z vyjádření pana Jeřábka mám pocit, že pokyn k vyvěšení vlajek ani nikdo nedal a pán na RB 5 se aspoň nějak snažil. Ale to je jenom spekulace.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!