Sardínie novou výzvou pro Škoda Motorsport

Tým Škoda Motorsport čeká krok do neznáma. Italská rallye (1. – 3. října) se poprvé ve své 31-ti leté historii přesouvá na italský ostrov Sardinie. Soutěž nahradila tradiční Rallye San Remo

Stejně jako všechny ostatní tovární týmy, čeká i tým Škoda Motorsport krok do neznáma. Italská rallye (1. – 3. října) se poprvé ve své 31-ti leté historii přesouvá na italský ostrov Sardinie. Soutěž nahradila tradiční Rallye San Remo, která byla italským podnikem MS dlouhých 30 let. Z původně smíšené soutěže s částečně zpevněným i nezpevněným povrchem se v minulých letech vyprofilovala v čistě asfaltovou rallye. Sardinie se naopak pojede na šotolině a žádný z týmů přesně neví, co může od nových podmínek očekávat. Nová soutěž má svůj původ v Costa Smeralda Rallye, která byla součástí evropského šampionátu. Pro letošní podnik však byly vytýčeny zcela nové tratě a žádný z jezdců tedy nemůže čerpat ze svých případných minulých zkušeností.

Obě Fabie WRC startující na Sardinii se budou v některých technických detailech lišit od vozů, které se zúčastnily Britské rallye před dvěma týdny. Mezinárodní automobilová federace (FIA) povolila týmu Škoda Motorsport postupnou homologaci ve dvou krocích, což umožnilo pokročit s vývojovými pracemi. Fabia WRC tak mohla udělat další krok k dosažení svého reálného výkonu.

Vedoucí týmu Škoda Motorsport, Martin Mühlmeier: “FIA nám dala příležitost k omezené homologaci. Nová technická řešení, která jsme na voze použili, by nám měla umožnit další krok kupředu. Pokud budou podmínky při soutěži stejné jako při testech, myslím, že uvidíme další dobrý náznak výkonu našeho vozu.“

Toni Gardemeister: “Soudě podle našich testů bychom měli být předním vozům tak blízko, jak jsme to viděli ve Finsku. Na Sardinii jsem startoval v minulosti pouze jednou, ale to se jela Costa Smeralda více na západ od letošních tratí. Asi nejsem tím správným, kdo by mohl radit. Po prvních sedmi kilometrech soutěže jsem se tehdy dvakrát otočil a převrátil auto přes střechu!“

Armin Schwarz: “Na Sardinii jsem nikdy nestartoval a moc se na ni těším. Je vždycky příjemné poznávat nové soutěže. Začátkem září jsme tu testovali a věřím, že jsme pro tyto velmi písčité tratě našli dobré nastavení.“

Technické novinky: Tým Škoda Motorsport není do mistrovství světa 2004 přihlášen, proto nemohl automaticky požádat o novou homologaci pro letošní sezonu. Fabia WRC až dosud startovala v technické specifikaci z roku 2003. Po udělení výjimky ze strany FIA homologovali v týdnu po Britské rallye její inspektoři některá technická vylepšení, která budou použita u vozů přihlášených na Italskou rallye. Hlavními změnami jsou:
1. Výfukový systém byl přemístěn z levé strany na pravou tak, aby nekřížil kardanovou hřídel.
2. Zadní část podvozku byla upravena pro získání více prostoru okolo hnacích hřídelí kol.
3. Vstřikování vody do sacího potrubí pro zvýšení výkonu motoru.

Italská rallye v detailech: Italská rallye – Sardinie je situována do severovýchodní části ostrova. Každá etapa má svůj start i cíl v Porto Cervo. Servisní zóna leží nedaleko pláží města Olbia.

Soutěž začíná v pátek 1. října šesti rychlostními zkouškami (tři se dvěma průjezdy), na jih od Olbie. S délkou 158,56 kilometrů bude první etapa nejdelší z celé rallye. Sobotní program zavede posádky více na západ, kde je připraveno sedm měřených úseků (147,99 km) včetně dvou průjezdů nejdelšího Tandalo (34,21 km). Nedělních 77,68 kilometrů tvoří opět tři rychlostní zkoušky se dvěma průjezdy každé z nich. Během poslední etapy bude povolena pouze krátká servisní přestávka mezi prvním a druhým kolem s povolenou výměnou pneumatik a dotankováním paliva. Italská rallye bude v cíli v Porto Cervo v neděli v 16:45 hod. místního času.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!