28. 6. 2008 21:33 − 4976× − 89

Jana Kopeckého zastavil betonový sloupek na trati

Bohužel vinou nestandardních okolností posádka Jan Kopecký – Petr Starý nemohla spatřit cíl velmi dobře rozjeté soutěže v Belgii.

Belgickou Ypres Westhoek Rally pokračovala série Intercontinental Rally Challenge a český tým Motorsport Kopecký vkládal do první asfaltové soutěže tohoto světového seriálu dle očekávání velké naděje. Pilot Jan Kopecký patří mezi světovou asfaltovou špičku a svoji výkonnost chtěl potvrdit i poslední červnový víkend v Belgii.

Bohužel vinou nestandardních okolností posádka Jan Kopecký – Petr Starý nemohla spatřit cíl velmi dobře rozjeté soutěže. Jan Kopecký si na své konto nepřipíše další body v hodnocení Intercontinental Rally Challenge, kde mu patřila před startem v Belgii průběžná vynikající bronzová pozice.

„Rychlostní zkoušky v Belgii jsou hodně odlišné nejenom od domácích asfaltových testů. Tratě jsou velmi úzké a bez jakéhokoliv rytmu. Po dlouhých rovinách následuje odbočení a opět další rovina. Specifický je i zaprášený povrch, neboť testy vedly převážně v polích. Vzhledem k rovinatému charakteru Belgie neustále fouká vítr, který permanentně roznáší všudypřítomný prach. Kvůli tomu je třeba volit měkčí směs pneumatik, než by bylo vhodné kdekoliv jinde. Ačkoliv jsme měli informace o belgických podmínkách, potřebovali jsme si postupně zvyknout na to, že opravdu velmi měkká směs pneumatik v těchto teplotách vydrží celou sekci až do dalšího servisu. Prach způsobuje nižší přilnavost a pneumatiky se tolik neopotřebovávají.

Důvěru jsem získával postupně a ve druhých průjezdech páteční etapy jsme dosahovali srovnatelných časů i s piloty továrních vozů našich soupeřů. Po páté, předposlední, rychlostní zkoušce páteční etapy nám patřila čtvrtá příčka se ztrátou necelých pěti vteřin na bronzovou pozici. Na programu sobotní etapy bylo ještě dvanáct rychlostních testů a naším cílem bylo dokončit páteční etapu na dosah nejlepším posádkám v tempu bez zvýšeného rizika…

V posledním testu jsme přibližně po deseti kilometrech erzety jeli po dlouhé rovině na vytočenou šestku, seřadil jsem na čtvrtý rychlostní stupeň, odbrzdil a najel pravotočivou zatáčku středem, jak jsme měli napsáno v rozpise. Zatáčku jsme projeli podle mého odhadu rychlostí kolem sto třiceti kilometrů v hodině. Na výjezdu, přesně ve stopě, se před námi objevila část betonového sloupku. Vyhnout se kusu železobetonu nebylo možné, neboť trať lemovala alej vzrostlých stromů. Následoval náraz a auto bylo doslova katapultováno, převrátilo se přes střechu a přistálo asi 15 centimetrů vedle zděného pilíře, který zpevňoval mostní konstrukci u řeky… Náraz byl tak silný, že betonový sloupek prorazil hliníkovou lyžinu pod motorem a poškodil i motor.

Než jsme se s Petrem Starým vysoukali ze zničeného vozu, tak již byli na místě pořadatelé a velmi rychle přiletěl i vrtulník záchranářů. Naštěstí jsme oba s Petrem přežili tuto hrůzostrašnou nehodu bez výraznějších zdravotních následků.

I přes náraz ve vysoké rychlosti jsme betonový sloupek zcela nezničili a máme jej jako důkazní materiál k dispozici. Tým Motorsport Kopecký okamžitě začal celou událost řešit, neboť se pochopitelně nejedná o běžnou nehodu na trati rychlostní zkoušky.

Vedení Intercontinental Rally Challenge nám poskytlo onboard video z vozu, který pilotoval Nicolas Vouilloz. Ten byl jediným jezdcem, který v šestém testu startoval před námi. Inkriminované místo projel bez potíží. Pilot i video ani v nejmenším nenaznačují, že by cokoliv při průjezdu francouzského jezdce leželo na trati.

Nehoda naší posádky způsobila zděšení i u soupeřů. Velmi oceňuji přístup šéfa týmu Kronos Racing pana Marca Van Dalena, který po prostudování onboard videa a rozhovoru s pilotem jeho týmu vydal tiskové prohlášení. V něm uvádí, že Nicolas Vouilloz úsekem projel standardním způsobem a nemohl v žádném případě svým průjezdem způsobit, že se uprostřed trati objevil betonový sloupek. Před i po průjezdu jezdce byla trať naprosto bez problémů průjezdná! Toto prohlášení máme rovněž k dispozici.

Událost je v tuto chvíli v šetření a my pochopitelně nechceme dělat jakékoliv unáhlené závěry. Do Belgie jsme odjížděli natěšení na první souboje v asfaltové soutěži zařazené do série IRC, nakonec se vracíme bez bodů, s poničeným vozem, ale naštěstí jsme soutěž přečkali bez výraznější zdravotní újmy,“ řekl jezdec Jan Kopecký.

Komentářů celkem: 89
30. 6. 2008 19:27
0 0
Díky Tomiik1 , zkusím to.
30. 6. 2008 19:35
0 0
To SKODA: Váš příspěvek nebudu komentovat. Zkuste si, prosím, zadat "Hledat články", do položky "Autor" zadat mé jméno, do položky "Téma2" zadat Roman Kresta. Možná se i Vám objeví část materiálů, které jsem o Romanovi napsal. Pokud se s Romanem budete někdy bavit, zkuste mu sdělit, jaký jsem darebák, že jsem nikdy o Romanovi nic nenapsal... Možná budete překvapen!
30. 6. 2008 19:36
0 0
To SKODA: Zavolejte mi na 777 725 599, domluvíme se, kdy a kde se setkáme smajlík
a 8
30. 6. 2008 21:01
0 0
chlapi proč my nejdou přehrát ty videa z mediasportu ? stahne se to a otevře winamp a nic. předem dík za radu.
30. 6. 2008 21:43
0 0
nejsem proti kopeckym ,ale arogantnost tam je,ale to by sme mohli rict o vsech ,kdyz uz prijde na vec-s krestem se da aspon mluvit ,ale s jonkem,moc nee!!stacilo mi co predvadel na testech ve vyskove!!ale to je vec nazoru-je to pilot vsech kvalit ,ale neverim ,ze by se nak vymlouval,taky verim ,ze ten slopek se tam nevzal jen tak,lidi jsou skodollibi,coz prinasi zle pro rally -ja tam nebyl a proto nebudu soudit!pokud vim tak mu spis selhala technika!!
30. 6. 2008 21:44
0 0
a este je to skoda,ze nedojel,ma na to a dostsmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
30. 6. 2008 22:28
0 0
ToSkoda:to co jsi napsal hraničí s přes hubu protože jak Kopecký,Kresta ,
Pech a všichni ostatní se na kterékoliv rally v ČR normálně baví s normálními fanoučky (osobní skušenost) ale když je toho příliš je člověk protivnej ale to každý ve své normální práci (není to omluva pro mzávodníky) ale když je někdo s fandů hulvát a magor tak se nesmí divit že s ním posádky nekomunikují (nechci urazit ale to pro SKODA)
smajlíksmajlíksmajlíksmajlík
30. 6. 2008 23:01
0 0
To schifty:já nic nenaznačuji,ale Kopečtí naznačují,že jim tam ten pražec někdo dal resp. že tam nebyl při průjezdu předcházejícího jezdce.

Milý SKODO. Přečti si toto -

Vedení Intercontinental Rally Challenge nám poskytlo onboard video z vozu, který pilotoval Nicolas Vouilloz. Ten byl jediným jezdcem, který v šestém testu startoval před námi. Inkriminované místo projel bez potíží. Pilot i video ani v nejmenším nenaznačují, že by cokoliv při průjezdu francouzského jezdce leželo na trati.


To se píše o kousek výše. Tak co je na tom nejasnýho? O co Vám jde, kromě nepochopitelné zášti(že by závist??asi..)vůči Kopeckým, hm? Nepamatuju se, kdy se o někom jiném oni vyjadřovali tak jako Vy se vyjadřujete o nich. Chápu ale závist někoho, kdo nikdy nic nedokázal někomu, kdo je poprávu označován za jednoho z nej jezdců u nás všech dob. Zrovna tak jako Váš miláček Kresta.

PS: muj Nick je shifty, ne schifty. Já Vám taky neříkám Škodná, i když o tom začínám vážně uvažovat....smajlík
1. 7. 2008 14:53
0 0
Už to je moje poslední reakce a nebudu a nechci reagovat na některé urážky,na to jsem už hodně starý.Někteří rádoby pisatelé jsou opravdu mimo mísu.
To Agnus. určitě se s Vámi spojím.Děkuji
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!