Zpráva o I. Podniku šampionátu Amater Rallye
Po dlouhých dnech příprav konečně přišel den „D“ neděle 29.6.2008. Již od časných ranních hodin se začali sjíždět účastníci závodu a pořadatelům se stále více tajil dech. Přihlášených bylo hodně, ale stále nebyla jistota, že přijedou všichni. A stalo se. Až na pár vyjímek – přijeli.
A tak museli pořadatelé řádně napnout síly, aby takový počet závodníků zvládli a neohrozili hladký průběh závodu. Administrativní a technické přejímky probíhaly od časného rána bez problémů, a tak se podařilo dodržet předpokládaný čas startu.
Krátce po 10 hodině odstartoval první závodník a jelo se. Ale ouha, jako blesk z čistého nebe tu byl první problém zaváhání jezdce st.č. 24 a následný výlet mimo trať. A i když pořadatelé okamžitě reagovali a za účasti Autoklubu Sport Rescue odstranili auto z trati, bylo tu zpoždění jako hrom. Určitě se některým přihlížejícím začala honit hlavou věta „Blahoute to nemůžeš zvládnout, to bude ostuda“. Ale celý tým pořadatelů zaťal zuby a jelo se dál. I přes úmorné horko závod pokračoval ve velmi svižném tempu. Zrušily se všechny pauzy, včetně oběda a závodilo se a závodilo.
I startující si zaslouží pochvalu, postupně začali být na startu s předstihem a tak ruku v ruce s pořadateli se snažili předejít zbytečným zádrhelům a zdržením. Ještě dvakrát bylo nutno zastavit závod kvůli malým problémům, ale ty byly velice rychle odstraněny a jelo se dál. I když jezdcům se postupně začala zvyšovat dravost a bojovnost, žádný další problém již hladký průběh závodu nenarušil
Dodržet plánovaný počet šesti jízd se zdálo po prvním zádrhelu prakticky nemožné. Ale opak byl pravdou, vše se podařilo ještě chvilku před stanoveným časem konce závodu. A když i vyhlášení výsledků proběhlo s ohledem na tak velký počet účastníků v rozumném čase, všichni si oddechli.
Na to, že to byla premiéra týmu Amater Rallye, proběhlo vše vcelku hladce a bez většíchproblémů. Samozřejmě, že lze v organizaci závodu najít pár drobných nedostatků, ale chybami se člověk učí. A tak si z nich celý tým vzal ponaučení, aby jejich počet pokud možno co nejvíce zúžil.
Na závěr bychom rádi vyjádřili poděkování všem spolupořadatelům jako např.: AMCB, Automotoklub Sport Rescue, dále bychom rádi poděkovali všem pořadatelům na trati a všem ostatním, kteří neváhali přiložit ruku k dílu.
¨
Všechny podstatné informace o Amater rally najdete na stránce www.amaterrallye.cz
Pokud máš zájem na dalším závodě stát na startu jako záchranář je možno se dohodnout, ale nevím jestli ty peníze Ti budou stačit,když je to dle tvého názoru a Jiří Dokulila takový byznys!
Jinak poslaná objednávka na zabezpečení tratě nešla na AČR, ale na soukromou firmu, která tuto službu provádí.
Jiří Dokulil: ten mozek by měl zapnout dle mého názoru někdo jiný!!!!!!!!
sloužit po celé moravě(pořadatelé rally+vrchy) i takové akce jako hoby závody p.Šíma když je volno a určitě je lepší a správné pořádat takovéto akce (závody) než aby hlavně mladí blbli a závodili v běžném silničním provozu sám s mladým stavím auto na hobíky a je to určitě lepší než aby dělal bor... na silnici a takoví . JanO,Jiří Dokulil a Novák s Fasu by měli zapnout mozek sami a když nejsou v obraze tak at raději mlčí
jen to škodí tomuto sportu
Jinak dotyčného kolegu nademnou chci upozornit, že se pořád nedokázal dopátrat podstaty příspěvku JanaO, takže ho prosím, aby moji výzvu nepřevracel.
1.v dobách před převratem měl vše pod dohledem SVAZARM a ten dával všemu zelenou např. podniky typu boas (braně orientační automobilové soutěže) vysvětlení pro neznalé
2.v dneštní době to FAS nezajímá a nemá na to čas takže
jak jsem napsal plně těmto lidem co něco pořádají fandím protože ví co
dělají a vždycky bude lepší taková akce než aby se (závodilo v silničmím
provozu) a at mě někteří ukamenují ale s tohoto názoru neslevím
takže pro Milana Blahouta jen tak dál at je takových akcí víc
http://n-joy.cz/#/video/amaterska-rally-bela-p-b-/yhzjaqqhq658le7m/
Jako divák jsem byl na místě, ale žádnou záchrannou službu - sanitku jsem v areálu AMCB neviděl. K nehodě přijela pouze asisteční služba, shánějící lékarničku. Šokující byl pro mne komentář pana Blahouta k poraněnému jezdci, kterého vyzývá k pobytu ve stanu s občerstvením a podle vývoje jeho zdravotního stavu mu bude případně přivolána sanitka. Je překvapivé, že si jako soutěžní jezdec plně neuvědomuje zdravotní rizika nehody a možných následných komplikací - šok, vnitřní zranění atd.
Dále bych se rád dozvěděl od pana Blahouta, co znamenalo označení některých vozů písmeny VIP s číslem? a za co byly udělovány penalizace 2 minuty - některým soutěžícím dokonce i ve všech jízdách. Děkuji za odpověd.
- jsou zde uvedeni jezdci kteří byli přihlášeni na závod a nepřijeli. To je důvod ,že někteří jezdci mají penalizaci 2min. v 6Rz. V bodovací listině už nebudou.
Startovní číslo VIP 1 atd. je označení vozu jezdce - držitele prof.licence
startují ve zvláštní skupině VI s vozy pohonem přední i zadní nápravy( čtyřkolky nad 1600). Jezdec s licencí jede v této třídě mimo klasifikaci(body)
Přesně tu možnost využil Petřášek v Bělé a své druhé místo přenechal dalšímu jezdci.
Jako divák si sanitku neviděl,ale byla zajištěna u záchranné služby. Dojezd sanitky včetně posádky s doktorem měl trvat maximálně 10min. Tu to dohodu jsem osobně dohodnul v Mladé Boleslavi.Sama záchranná služba nabídla tento způsob zajištění,když byli při závodě přítomni posádka asistenčního vozu.Vůz je vybaven pro poskytnutí první pomoci,tím nevím proč by sháněly lékárničku!!!
Jinak je potřeba napsat všechno co jsem řekl na místě nehody.Potom to nebude šokující pro čtenáře - možná pro Tvoji osobu(asi tuším odkud fouká vítr) Jezdci jsem nabídl odvoz do nemocnice a lékařskou prohlídku.On to odmítnul, že je v pořádku. Jezdci jsem řekl ,, Odvezeme Vás do servisní zóny do stanu, kde sedí nepřetržitě pořadatelé od časomíry ,kteří Vás aspoň hodinku budou hlídat.Pokud budete cítit nebo nějaké změny, nebo budete mít nějaké pochybnosti o Vašem stavu nebo naši lidé budou něco na Vás pozorovat okamžitě budeme volat rychlou sanitu,která zde bude do 10minut a odveze Vás do nemocnice"! Na místo nehody přijel jeho kamarád a jezdec na stejném vozidlu p.Kubata, řekl,že jezdce pohlídá a pokud se něco bude dít okamžitě mě zavolá. Během dojezdu 1Rz a sem volal p. Kubatu a zjišťoval zdravotní stav jezdce. Během 2Rz mě volal p.Kubata ,že kamarád je v pořádku a ojíždějí spolu do Prahy pro auto,které bude schopno odvést nabourané vozidlo.