Tradice obnovena = Rallye Vysočinou 2008

Po červnové Brisk Radouňské Rallye je 2. srpna 2008 na programu 4. závod Volného Poháru s názvem Rallye Vysočinou

Po červnové Brisk Radouňské Rallye je 2. srpna 2008 na programu 4. závod Volného Poháru s názvem Rallye Vysočinou. „Že vám to něco připomíná?“ Rallye Vysočinou byla v 70. a 80. letech součástí tzv. malého Mistrovství tehdejší ČSSR. Soutěž bohužel nepřečkala těžký začátek devadesátých let a tak poslední zatím uskutečněný ročník se odjel v roce 1991.

Soutěž měla vždy své centrum v Kamenici nad Lipou, v městečku na hranici Jihočeského kraje a kraje Vysočina. A protože pořadatelé z Radouň Motorsport to mají do Kamenice nad Lipou „co by kamenem dohodil“, tak není divu, kdo se letos snaží o znovuobnovení tradice této krásné soutěže. Hlavní myšlenka k obnově vzešla od ředitele Radouň Motorsport pana Františka Michálka, který v 70. a 80. letech absolvoval 15 ročníků této rallye. Krásné je poslouchat jeho vzpomínky, na dobu, kdy Emil začínal se Škodou 120LS, když právě na Rallye Vysočinou měl premiéru speciál z Metalexu Škoda Rapid s motorem Lada 1600 řízený Václavem Blahnou, kultovní průjezd obcí Vlásenice, kde místní hostinec tzv. Hampejz otloukaly posádky jak píšťalku. Pan Michálek má na tento úsek nádhernou vzpomínku, kdy v jednom z ročníků po neuvěřitelném náletu do této obce již nedoufal že svou Škodu 110 v úpravě A2 po horizontu nasměruje do navazující pravoúhlé zatáčky a hle ono to vyšlo ale průjezdem a la šotolinový styl se současným WRC.


Ředitel Radouň Motorsport František Michálek na trati jedné z RZ

Tak v takové duchu se nesly předchozí ročníky Rallye Vysočinou. Radouň Motorsport se tak snaží aby po 17 letech obnovila tradici této krásné soutěže.

Připraveno je pro posádky celkem 75 kilometrů rychlostních zkoušek rozdělených do 4 různých úseků rychlostních zkoušek. Nejdelší bude měřit 11 km a nejkratší úsek necelých 6 km. Posádky se mají opravdu na co těšit, protože silnice a silničky na Vysočině jsou z hlediska soutěžáckého sportu opravdu nádherné a nabídnou posádkám krásné sportovní zážitky. Nechybí zatáčky přes horizont, vracečky, pravoúhlá odbočení ať již na štěrku nebo bez něj, krásné rychlé zatáčkovité pasáže atd. Zkrátka ten pravý soutěžácký koktejl.

Stručný časový harmonogram soutěže:

Pátek 1.srpna – výdej itinerářů, seznamovací jízdy, technické a administrativní přejímky

Sobota 2. srpna – 9:00 start soutěže, předpokládaný dojezd do cíle 1. vozu 17:00, poté bude následovat večerní vyhlášení výsledků


Robert Bezouška

V současné době je přihlášeno 30 posádek rozdělených do 6 tříd podle obsahu motoru a podle roku výroby v případě tříd historických automobilů. V nejsilnější třídě je přihlášen vítěz Brisk Radouňské Rallye – Robert Bezouška se 400 koňovým Mitsubishi Colt Evo 8+, na paty mu určitě bude chtít šlapat David Holomeček s Mitsubishi Lancer Evo 8, který je mimochodem podle zákulisních informací vnukem slavného soutěžáka Vladimíra Hubáčka, který v 70. letech po československých tratích vodil krásný Renault Alpine. Ve třídě do 2000 ccm jsou přihlášeni bratři Kašparové se Škodou Octavia, kteří se budou snažit navázat na svůj výkon z Rallye Posázaví. Trída A2 do 1600 ccm ztratila svého favorita v podobě Vrkoslava, který auto rozbil na Brisk Rallye a tak se o vítězství poperou pravidelní účastníci Volného poháru s Alešem Moravcem a jeho Mazdou 323. Ve třídě A1 bude pokračovat souboj Kopelenta s Michálek když současný stav na vítězství je 2:1 pro prvně jmenovaného. Ve třídě veteránů se možná dočkáme startu vítěze Krumlovské soutěže Jana Krejči se Škodou 110 a potrápit se ho určitě bude snažit Doubrava se Škodou 130 RS a doufejme i další pravidelní účastníci Volného poháru.


Jiří Svoboda – Pavel Adámek Toyota Celica 4x4

Pořadatelé v současné době dokončují přípravy. Propustnost tratě je stanovena na 70 posádek z čehož vyplývá, že je stále ještě prostor pro 40 posádek. Tak pokud máte chuť se pořádně svézt na krásných tratích rychlostních zkoušek a máte soutěžní vůz, který odpovídá pravdlům Volného poháru v rallye 2008, tak zasílejte přihlášky na: radoun.motorsport@seznam.cz.

Přihlášky, zvláštní ustanovení a další informace k Rallye Vysočinou naleznete na internetových stránkách: www.radounmotorsport.cz

Posádkám i divákům se budeme snažit zajistit co možná nejlepší sportovní zážitky.

Foto: archiv Františka Michálka, Pavel Dočekal, Lenka Balášová

Komentářů celkem: 33
12. 7. 2008 13:00
0 0
Hele Jendo, spolu jste určitě nesloužili...na to je Satyr moc mladejsmajlík
12. 7. 2008 13:11
0 0
Ne ne ja slouzil jinde smajlík sama voda
12. 7. 2008 13:40
0 0
Sakra tak čí seš teda synek?smajlík Podle těch starejch fotek musíš patřit k Zéďovi,nebo Milanovi,no možná ještě k někomu z jejich doprovodu.
Tak už se přiznej,hej?smajlíkVíš že starý lidi se nemaj dráždit.smajlík
12. 7. 2008 13:57
0 0
prihoriva prihoriva smajlík
12. 7. 2008 13:59
0 0
Tak at ma tva dusicka pokoj, poodhalim se sam: Tomas, jsem z Antonky ted Kamenice. Bing ho? smajlík
12. 7. 2008 14:01
0 0
č.p. 634 a nebo 635 ?
12. 7. 2008 14:06
0 0
ne !!!! smajlík
c.p. 721
Povolnak smajlík
12. 7. 2008 14:45
0 0
smajlík
19. 7. 2008 22:00
0 0
tak my rozhodně jedeme Vysočinousmajlíksmajlík
31. 7. 2008 22:24
0 0
teda já jak čtu hampejz tak vidím Mazancesmajlíksmajlíksmajlík
1. 8. 2008 07:49
0 0
4kaplan: Jo, máš pravdu, já byl sice malej kluk, bylo mi tak 12 ale mám to spojený s nejkrásnějšíma zážitkama z rallye. Táta mě do Kamenice brával a tohle jméno skloňoval docela často. Teď sedim, čumim do zdi a vzpomínám... Díky. smajlík
3. 8. 2008 03:43
0 0
Kamenice je pro mne velká vzpomínka na mou první soutěž v r.78 obl.A,a i když nám vylítly pístní kroužky vejfukem u cedule konec Kamenice a neviděli jsme ani 1 RZ,tak na první soutěž se nezapomene. Franta Michálek záruka kvality,i co se týká pořádání. A co takhle Mikulášek A2-700. Doufám že mu po Rallye EX Plzeň slouží zdraví. To byla šupa.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!