Daniel Porazil - eWRC.cz
30. 9. 2004 00:00 − 2497× − 0

One man show

KOMENTÁŘ eWRC.CZ k XXVI. ročníku Rally Příbram, předposledního dílu Mezinárodního mistrovství republiky.

Ano, v triumfální představení jednoho muže se změnil XXVI. ročník Rally Příbram, předposlední díl Mezinárodního mistrovství republiky. Oním hlavním hrdinou byl Jan Kopecký, kterého navigoval ze sedadla spolujezdce Škody Fabia WRC Filip Schovánek. Z dvaceti rychlostních zkoušek dominoval Kopecký 19x, jednou byl díky špatné volbě pneumatik druhý. Svým třetím vítězstvím v řadě (Bohemia, Barum, Příbram) se po rozpačitém úvodu sezóny usadil pevně v čele průběžné klasifikace šampionátu. Bude-li mít toto vítězství dosažené v nejisté době rallysportu pro Škodu snad i trochu jiný význam, ukáže nejbližší budoucnost.

Když se během roku hlasitě spekulovalo o tom, zda se Rally Příbram vůbec uskuteční, vypadalo to s pořadateli všelijak. Upořádat soutěž, zajistit pořadatele a především sehnat finanční prostředky se stává stále těžším a těžším úkolem i pro většinu dalších pořadatelů podobných klání. Ku prospěchu rally samotné se ale vše podařilo vyřešit, a tak se nakonec o posledním zářijovém víkendu postavilo na start příbramské soutěže celkem 76 posádek. I zde se projevil odliv jezdců do Českomoravského poháru, i zde se projevila nová politika FIA. Neodstartoval Kresta, jenž je bez vozu a prostředků, z rampy nesjel ani Prokop, který opustil svět WRC a nový perspektivnější automobil dosud nemá k dispozici. Boj o titul se tak zúžil na dva jezdce – Kopeckého a Pecha. Václav Pech si navíc do Příbrami přivezl novou zbraň v podobě Duvalova vozu Ford Focus WRC 04, vypůjčeného přímo z dílen M-Sportu. S dalšími vozy WRC startovali bratři Vojtěchové (Peugeot 206 WRC), Trněný (Octavia WRC) a Triner (Cordoba WRC). Á-osmičky doplňoval s Escortem místní borec Antonín Berger a Milan Chvojka (Escort). Tradičně hodně početná skupina produkčních vozů se rozrostla o dva mladičké juniory týmu Red Bull Rallye Juniors Rakušana Aignera a Němce Müllera, kteří také startovali na letošní Bohemii a kteří pilotují Mitsubishi Lancer EVO VI. Na vozy s jednou poháněnou nápravou je letos po čertech hezké pokoukání, a tak Peták i domácí Šín (oba Peugeot 306 Maxi), stejně tak Berger (Octavia) nebo Wagner (Almera), slibovali zajímavou podívanou.


Foto: Dan Porazil eWRC.CZ

Začalo se v sobotu brzy ráno, když první etapu tvořilo 12 měřených testů. Ve velkém stylu začal Kopecký, když na jedničce nadělil 18 vteřin druhému Š. Vojtěchovi, který si ale stěžoval na svůj vůz. Třetí je domácí Triner. Pech se svým skvostem dojíždí až devátý se ztrátou 35 vteřin. Na vině byl sice defekt, ale jak sám později pilot upřímně přiznal, také něco jiného. „Auto funguje parádně! Největším problémem jsem já. Prostě to s ním neumím.“ Poněkud vyděšeni si museli připadat naši „enkaři“, když Andreas Aigner dokončuje RZ 1 na sedmém místě absolutně a první mezi produkčními vozy. Druhý byl Arazim, třetí Cais, čtvrtý další cizinec Müller – všichni Mitsubishi Lancer. Dvoukolkám vévodí podle očekávání Peták před Šínem a Odložilíkem (Suzuki Ignis). Další vložky se odehrávají v podobném duchu. Jasně kraluje Kopecký, Pech se postupně sžívá s vozem a dotahuje se na druhého Štěpána Vojtěcha. Jeho bratr Tomáš či Karel Trněný bojují s pneumatikami, ke konci první etapy začíná mít problémy s motorem Emil Triner. Mezi produkčními vozy se postupně ustaluje pořadí Arazim, Müller a Poulík. Bohužel již nejede Štajf, Votava, Vlček, Semerád, Aigner… Štěstí v neštěstí má letos velice úspěšný Josef Peták, který hrůzostrašně havaroval na RZ 5: „Při sjezdu u obce Stará Voda ruplo rameno a strhlo nás to na mostní zábradlí. Poté nás to hodilo do potoka. Bohužel, auto je dost poničené. Naštěstí se nám nic nestalo,“ komentoval celou příhodu Josef Peták. Po dvanácti erzetách první etapy je v čele Kopecký s obrovským náskokem 2 minut a 20 vteřin. Druhý je Václav Pech, na třetí místo se vyhoupl Karel Trněný s Octavií WRC, když jel spolehlivě a těžil především z problémů svých konkurentů. Čtvrtý Triner měl v cíli první etapy smíšené pocity: „Začátek soutěže byl dobrý, ale pak nás začalo zlobit auto. Poslední třetí sekci jsme jeli pouze na tři válce a ztratili tak spoustu času.“ Páté a šesté místo patřilo Vojtěchovým, které sužovala správná volba pneumatik a především technika, mladší Štěpán dokonce do nedělní etapy kvůli poruše turba vůbec neodstartoval. Ve třídě A kraluje Šín před Wagnerem a Bergerem.


Foto: Dan Porazil eWRC.CZ

Druhá etapa potvrdila výsledky z předcházejícího dne, jen čtvrté místo Trinera nakonec získal Tomáš Vojtěch. Mezi produkčními vozy se toho odehrávalo podstatně více, a tak rozdíl mezi čtyřmi jezdci Arazimem (6.), Caisem (7.), Trojanem (8.) a Müllerem (9. místo) byl v cíli 22 vteřin. Ve skupině A dominoval domácí Marian Šín a připsal si tak letošní nelepší výsledek. Druhý dojel spolehlivě jedoucí Vladimír Berger a třetí pak Odložilík. Z plánovaného souboje Kopecký – Pech tedy nakonec sešlo. Ani v nejmenším to však neznamená, že se nebylo nač dívat. Tovární Fabia WRC fungovala bezchybně a potvrdila tak svoji vzestupnou tendenci. Jan Kopecký předvedeným výkonem také jen ztvrdil oprávněnost svojí nominace do role týmové trojky Škody Motorsport na vybraný podnik MS. Navíc, k titulu domácích mistrů stačí Kopeckým dojet v Třebíči na pátém místě, a to tým po začátku sezóny rozhodně neočekával. Velkým poraženým z Příbrami je Václav Pech. Prohrál sice o propastné tři minuty, ale ukázal bojového ducha a za jeho odvahu riskovat, zaslouží uznání. Na konci, když už prakticky nebylo oč hrát, náramně a s gustem bavil vděčné diváky… Sympatická byla také jeho slova v cíli: „Nejprve jsme pro úvodní sérii erzet zvolili špatné gumy a navíc nás postihl i defekt. Ale to nebylo podstatné. S autem jsem se nesžil, to rozhodlo. Nešlo to…“

Rozhodující závěrečný díl domácího šampionátu se odehraje v Třebíči ve dne 22. – 23. října.

Pořadí XXVI. RALLY PŘÍBRAM 2004 – MMČR:
1.Kopecký – Schovánek, CZ, Škoda Fabia WRC
2.Pech – Uhel, CZ, Ford Focus WRC +3:22,4
3.Trněný – Pritzl, CZ, Škoda Octavia WRC +8:05,2
4.T.Vojtěch – Palivec, CZ, Peugeot 206 WRC +8:46,6
5.Triner – Hůlka, CZ, Seat Cordoba WRC +12:02,5
6.Arazim – Gál, CZ, Mitsubishi Lancer 1.N +13:07,7
7.Cais – Ondrejčík, CZ, Mitsubishi Lancer +13:16,6
8.Trojan – Řihák, CZ, Mitsubishi Lancer +13:23,9
9.Müller – Wicha, D, Mitsubishi Lancer +13:29,4
10.Poulík – Novák, CZ, Mitsubishi Lancer +13:53,0

Vítězové tříd XXVI. RALLY PŘÍBRAM rally:
A8
1. Kopecký, CZ, Škoda Fabia WRC
2. Pech, CZ, Ford Focus WRC
3. Trněný, CZ, Škoda Octavia WRC
A7
1. Šín, CZ, Peugeot 306 Maxi
2. Berger, CZ, Škoda Octavia
3. Pinkas, CZ, Škoda Octavia
A6
1. Odložilík, CZ, Suzuki Ignis
2. Kundrát, CZ, Škoda Felicia Kit Car
3. Vlašín, CZ, Citroen C2
A5
1. Hora, CZ, Škoda Fabia
2. Fiala, CZ, Škoda Fabia
3. Novák, CZ, Škoda Fabia
N4
1. Arazim, CZ, Mitsubishi Lancer
2. Cais, CZ, Mitsubishi Lancer
3. Trojan, CZ, Mitsubishi Lancer
N3
1. Tlusťák, CZ, Honda Civic
2. Stejskal, CZ, Renault Clio
3. Trojanová, CZ, Honda Civic
N2
1. Sedláček, CZ, Honda Civic
2. Běhálek, CZ, Honda Civic
3. Novotný, CZ, Citroen Saxo
N1
1. Pinkas, CZ, VW Polo
2. Vodička, CZ, Škoda Felicia
3. -

XXVI. RALLY PŘÍBRAM 2004:
Termín: 25.9. – 26.9. 2004
Zařazení: Mezinárodní mistrovství ČR
Délka: 570,64 km
Počet RZ: 20
Délka RZ: 199,77 km
Vítězové RZ: Kopecký 19, Pech 1
Počasí: zataženo, občas přeháňky

Pořadí v MMČR po XXVI. RALLY PŘÍBRAM 2004:
1. Kopecký 152, 2. Pech 146, 3. Kresta 103, 4. Prokop 60, 5. Triner a 6. Arazim 56 bodů.…
Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!