10. 7. 2008 14:02 − 2689× − 14

Jan Kopecký po první etapě Rally Russia na třetí pozici

České dvojici patří po úvodních čtyřech rychlostních testech průběžná bronzová pozice v Rally Russia.

Na šotolinových cestách v okolí ruského města Vyborg nedaleko hranic s Finskem pokračuje mezinárodní seriál Intercontinental Rally Challenge. Úvodní etapu, která byla na programu Rally Russia ve čtvrtek, zvládla velmi dobře i česká posádka týmu Motorsport Kopecký ve složení Jan Kopecký-Petr Starý s vozem Peugeot 207 S2000. České dvojici patří po úvodních čtyřech rychlostních testech průběžná bronzová pozice.

V páteční etapě čeká soutěžní posádky nejnáročnější program složený ze dvou průjezdů dvou úseků. Každá z erzet měří téměř třicet kilometrů.

„Během dnešního dne vše fungovalo a s průběžnou pozicí jsem spokojen. V noci a ráno v oblasti pršelo, proto byly dnes výrazně odlišné podmínky od těch, které panovaly během seznamovacích jízd.

Ve třetí rychlostní zkoušce jsem zvolil opatrnější tempo, neboť se jednalo o druhý průjezd testu „Yashino“, který byl značně rozbitý. Na trati byly vyjeté hluboké koleje s velkými balvany. Určitě jsme mohli při zariskování na tomto testu dosáhnout lepšího času, ale v případě defektu by byla časová ztráta velmi významná. Čtvrtou rychlostní zkoušku jsme zajeli již ve svižnějším tempu.

Zítra nás čeká náročný den s dlouhými testy a odlišnou charakteristikou tratí. Dnes byly erzety částečně podobné Finsku, zítřejší etapu bych přirovnal spíše k Sardinii,“ řekl jezdec Jan Kopecký.

„V Rusku jsem stejně jako Jan poprvé a uchvátila mě zdejší krásná krajina. Rusko je hodně specifická země, ale nějaké zásadní problémy jsme zatím řešit nemuseli.

Máme za sebou úspěšně asi nejpříjemnější etapu, která se mi velmi zamlouvala. Zítra nás čekají dlouhé erzety, kde však bude málo rychlých pasáží. Naopak nás čekají rozbité tratě s vyjetými hlubokými kolejemi a velkým kameny. O výsledku celé soutěže by mohly rozhodovat defekty, neboť riziko proražené pneumatiky tu hrozí neustále.

Všichni, kteří se podíleli na opravě soutěžního vozu po Ypres Westhoek Rally, si zaslouží velké uznání a poděkování. Vše stihli v rekordním čase a vůz funguje naprosto bezchybně,“ dodal spolujezdec Petr Starý.

„S výkonem i výsledkem po první etapě jsem spokojen. Náš vůz jede s handicapem, který jsme si z důvodu bezpečnosti zvolili, neboť od úvodní erzety máme v soutěžním voze dvě rezervy. To znamená zvýšení hmotnosti zhruba o třiadvacet kilogramů. Důvodem je vysoké riziko defektu. Pokud by náš vůz postihl defekt v prvním testu dané sekce, vzrůstalo by riziko s jednou rezervou neúměrně.

V servisní zóně jsme vedle běžné kontroly řešili opětovné nastavení geometrie přední nápravy po nárazu vozu na kámen ve vyjeté koleji. Žádné významnější technické problémy jsme nezaznamenali,“ doplnil vedoucí týmu Josef Kopecký.

Komentářů celkem: 14
10. 7. 2008 14:111
0 0
Gratuluju....je skvělý, že Kopejda jezdí momentálně nejvyrovnanější šampionát co se techniky týče, nemá fabrický auto a zajíždí takový výsledky. Doufam, že to min. aspoň udržíte.
10. 7. 2008 14:112
0 0
Jé já byl první....smajlíksmajlíksmajlík
10. 7. 2008 14:233
0 0
Tak doufám hoši v pódium a držím pěsti
10. 7. 2008 14:304
0 0
Na téhle šotolině mají vyšší světlost podvozku, tak snad nějaký případný další železobeton přejedou jako nic smajlík
10. 7. 2008 16:135
0 0
Luky_CZ Takže příště na Ypres nakopnout podvozek na šotolinový a dát slicky jo? To by byla houpačka, a ty časy.smajlíksmajlík
10. 7. 2008 16:586
0 0
Jo jo Kopec jezdi pekne, tady ty auta i ,,netovarni'' jsou hodne vyrovnany takze i to dava sance.smajlík
10. 7. 2008 17:117
0 0
Doufám, že to dojede na bedně, bylo by to supr a snad by se mohl objevit nějaký sponzoring na další podniky IRC.. Minimálně Barumku, protože ten šampionát má skvěle rozjetý a v konečném zůčtování by to vůbec nemuselo být špatnésmajlík
vt
10. 7. 2008 19:228
0 0
nevíte kdy usedne do fabie S2000
JVK
10. 7. 2008 23:529
0 0
vt - až přijde čas. hhh
11. 7. 2008 01:0010
0 0
vt - No informace o Fabce se moc nehrnou takže asi později, nebo že by nás chtěli překvapit ?smajlík Radši později a spolehlivě něž aby Kopejda ztrácel čas banálníma odstoupeníma.
11. 7. 2008 01:0911
0 0
WRCkoŇ: Jsou snad nějaké pochyby o startu Kopejdy na Barumce??? (Možná mi to uniklo) pokud ale jedou do Ruska tak proč by nejeli Barumku ?? to by snad spíš vynechali to Rusko ne ? Myslím že s krestou mají na to aby na Barumce pořádně proháněli IRC špičku, i když "Evropští Asfaltisti" už to tu taky trochu znají takže tuhé boje - a to je ono.smajlík
11. 7. 2008 09:4212
0 0
kopecký v rozhovoru říkal, že Barumku nejspíš nepojede.
Kopecký řekl: "Našim přáním je na ní startovat, ale zatím to nevypadá, že bychom byli schopni tento start realizovat."
11. 7. 2008 10:1313
0 0
Agatka: Tak to moc nechapu, proc by nemeli startovat doma. Ze by sponzori?
11. 7. 2008 11:4714
0 0
od konkurence z manie.

V současné době by měly existovat tři zkušební vozy. (Zřejmě) dvě černé fabie - s šotolinovým a asfaltovým podvozkem a jedna bílá, rovněž s podvozkem pro zpevněný povrch. Její fotografie se objevily teprve nedávno a podle Hrabánka právě ona by měla mít nejblíže k finální designové podobě ostrého vozu.

Pokud jde o termín prvního závodního nasazení, je to jasné, v tomto roce to nebude. "Letos chceme stihnout homologaci a možná se někde ukázat jako předjezdci. Ale nechci nic slibovat, abych lidi nezklamal," říká šéf závodního oddělení. Premiéru tak můžeme očekávat v lednu při Rally Monte Carlo, která se pojede jako úvodní podnik IRC sezóny 2009.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!