Jan Kopecký obsadil v Rally Russia šesté místo
Posádky bojující o body do světového seriálu Intercontinental Rally Challenge zavítaly do Ruska, kde na šotolinových cestách změřily své síly ve čtvrté soutěži zařazené do série IRC. Na startu nechyběla ani česká posádka Jan Kopecký – Petr Starý startující s vozem Peugeot 207 S2000 v barvách týmu Motorsport Kopecký.
Na piloty a jejich navigátory čekaly v každé ze tří etap čtyři rychlostní zkoušky s rozdílnou charakteristikou tratí. Od „tradičních rychlých finských“ testů až po rozbité erzety s povalujícími se balvany na trati a hlubokými kolejemi.
Jan Kopecký vstoupil do Rally Russia výborně, neboť po úvodní etapě mu patřila bronzová pozice. Navíc ve druhé etapě se dokázal hned v úvodním testu posunout na skvělou stříbrnou pozici. Bohužel v následující rychlostní zkoušce ležící balvan za horizontem prorazil pneumatiku soutěžního vozu a posádka Jan Kopecký-Petr Starý si připsala čtyřminutovou ztrátu, která znamenala konec nadějí na umístění mezi nejlepšími. Z průběžné jedenácté příčky, kam Jan Kopecký po ztrátě zaviněné defektem klesl, se ve druhé polovině soutěže i díky vítězství v předposlední erzetě dokázal posunout až na konečné šesté místo.
„Rally Russia byla další šotolinovou soutěží v seriálu Intercontinental Rally Challenge. Po zisku stříbrné pozice v Portugalsku jsem měl představu, že bychom se i v Rusku mohli pokusit vybojovat umístění na stupních vítězů. V neděli před soutěží jsme měli ve Finsku nedaleko hranic s Ruskem šotolinový test společně s Juhou Hänninenem. Po tomto testu jsem považoval můj cíl v podobě snahy o zisk pódiového umístění za reálný. Bohužel kvůli defektu v šesté erzetě a následné ztrátě čtyř minut jsme ztratili nejenom průběžnou stříbrnou příčku, ale i šanci na umístění mezi nejlepšími třemi,“ řekl jezdec Jan Kopecký.
„Jsem samozřejmě rád, že se náš vůz po těžko uvěřitelné kolizi v Belgii vůbec na start v Rusku postavil. Všichni pracovali s maximálním úsilím, aby se vůz stihl pro Rally Russia připravit. Patří jim velké poděkování, neboť odvedli špičkovou práci.
Již během testu ve Finsku se mi potvrdil názor, že se Jan posunul mezi špičkové šotolinové piloty. Aby se zařadil mezi tu absolutní šotolinovou špičku, tak pochopitelně potřebuje na nezpevněném povrchu odjet ještě pár soutěží.
Ačkoliv jsme podmínky v Rusku neznali a Jan tu v loňském roce nestartoval, od počátku soutěže se pohyboval mezi nejlepšími. Dosahované časy byly výborné a jsem přesvědčen, že nebýt smolného defektu v šesté rychlostní zkoušce, vraceli bychom se z Ruska s umístěním na stupních vítězů. Pochopitelně defekty postihly i naše soupeře, ale Jan vzhledem k tomuto průrazu pneumatiky ztratil čtyři minuty a to je skutečně mnoho. Zmíněný moment jsme několikrát studovali na videozáznamu z vozu. Jsem maximálně přesvědčený, že tento defekt v žádném případě pilot nezavinil, ale ani mu nemohl předejít, neboť vyhrabaný kámen ležel za horizontem přímo v jezdecké stopě.
I když se může zdát čtyřminutová ztráta obrovská, je třeba si uvědomit, že ztráta kvůli defektu dramaticky narůstá, pokud je pilot nucen zastavit na trati a vyměnit kolo. Je třeba zpomalit vůz, nalézt bezpečné místo pro výměnu kola, uvolnit se ze závodní sedačky a bezpečně vyheverovat vůz, aby případně nespadl. Na šotolinové soutěži však oproti asfaltovým soutěžím jsou šrouby i závity zaprášené a je třeba vše nejprve očistit, jinak nejde kolo sundat. Kvůli odletujícím kamenům není lehké nalézt bezpečné místo pro výměnu. V některých úsecích Rally Russia byly erzety široké právě pro jeden soutěžní vůz, a proto jediné místo pro výměnu kola bylo mnohdy pouze v lese mimo trať.
Rally Russia byla extrémně náročnou soutěží pro posádky i závodní vozy. Proto jsem rád, že se nám podařilo tuto soutěž dokončit. Všichni členové týmu Motorsport Kopecký včetně Jana s Petrem odvedli vynikající výkon a zaslouží si uznání a poděkování, stejně jako partneři týmu, kteří nás podporují,“ dodal Josef Kopecký.
Onboard video posádky Jan Kopecký – Petr Starý z Rally Russia 2008
chryby a spol - hlavně že VY jste takoví fundovaní odporníci, tak si jděte dělat své rektální výstupy ke Kopeckým na web, šeptání do ouška, jaký je borec, to Jeníček potřebuje nejvíc!!!! To je vidět podle výsledků, chudák, samá sabotáž....
Ale nekdo tyhle okecavacky psat musi, cist to nemusime nikdo, stejne tak na to muzem nadavat :D
Pro redakci: Nešlo by pro některé méně chápavé, ale jinak velmi citlivé alergiky odlišovat tiskové informace od původních článků nějak výrazněji?
Ve zprávě nevidím nic špatného protože ji beru jen tak na doplnění. Teď sem se díval na ten onboard, nebyl to šutr jak Hlava který ležel v cestě D. Auriolovi, ale stejně,na povrchu který je jen o trochu hrubší než finská rally velké šutry neleží na každém metru tak nevím co se tu řeší.
Lidi co se tu v průběhu snažili zjistit od konkurenčních vebu nějaké info tak našli že se jim jedna matka zasekla (asi zadřela) a nemohli to povolit. Nevím jestli to nakonec urvali ale Kopecký sám říkal že jedou na 3 matkách.
PS: Nejsem žádný Kopeckého ultra-fan, ze začátku sem si ho v MS ani nevšímal protože sem si ho spojoval s tím Němcům zaprodaným továrním WRC ŠKODA rally Teamem který v době Fabie zcurvil co se dalo od měnění jezdců po jednom nic-moc závodě až po výměnu Collinovi převodovky.
Že Agnus píše v superlativech o Kopeckým,toho jsem si všiml,ale že je tiskovýn mluvčím kopeckých to je snad přehnané.