Gigi Galli je nadšen výkony Mikky Hirvonena
Jezdec týmu Stobart – Gigi Galli – hodnotí výkony Mikky Hirvonena z první poloviny letošní sezóny známkou nejvyšší kvality.
Hirvonen dokázal bodovat v každé dosud odjeté soutěži a díky taktickému vítězství v Turecku se před letní přestávkou znovu vyhoupl do čela individuálního žebříčku mistrovství světa. Jeho největší rival, kterým je čtyřnásobný mistr světa Sebastien Loeb, na něj teď ztrácí tři body.
V rozhovoru pro server Crash.net Gigi Galli potvrdil, že nadcházející tři asfaltové soutěže v Německu, Španělsku a na Korsice sehrají rozhodující roli v tom, zda se finskému jezdci podaří překazit Loebovy plány a vyhlídky na pátý titul.
„Mikko letos předváděl neuvěřitelně konzistentní výkony. Bodoval v každé soutěži a díky tomu je teď v čele mistrovství světa. Finská rally mu bude určitě svědčit, ale mám trochu obavu z jeho výkonu na asfaltu,“ říká Galli.
„Do konce sezóny nás čekají tři asfaltové soutěže a Sebastien je na asfaltu prakticky neporazitelný. Musíme počkat a uvidíme, jaká bude situace po Novém Zélandu (pozn. jede se před soutěžemi ve Španělsku a Francii). Myslím si, že to ještě bude kvalitní řežba. Čekám, že až do konce sezóny to bude velmi náročné pro oba rivaly.“
Co se týče taktiky použité týmem Ford na rally v Turecku (úmyslné zpomalení na konci úvodní etapy a výhodnější startovní pozice pro druhý den), tak na ní italský jezdec nevidí nic špatného.
„Je to součást hry. Myslím, že to není na škodu, protože i dříve se takové pravidlo používalo a jezdci se s ním museli umět vyrovnat,“ vysvětluje Galli. „Až v posledních čtyřech nebo pěti sezónách se jezdí podle pravidla, kdy se bere pořadí prvních patnácti posádek po prvním dnu a ve zbývajících dvou etapách starují tyto posádky v obráceném pořadí.“
Petter Solberg to v jiném rozhovoru pro Crash.net vidí úplně stejně. „Patří to k rally. Potřebujete nějaké výzvy. Musíte jet co nejrychleji za všech podmínek. Tým Ford byl v Turecku chytrý a „vo tom to je“,“ dodává Mr. Hollywood.