Historie vozů Škoda Fabia WRC – vůz č. 17

Druhým vozem Škoda Fabia WRC, který si svoji premiéru odbyl na Německé rally 2005, byl vůz s pořadovým číslem 17.

Druhým vozem Škoda Fabia WRC, který si svoji premiéru odbyl na Německé rally 2005, byl vůz s pořadovým číslem 17. Tato fabia dostala přiřazenu registrační značku 4S5 3381. Za tovární tým byla nasazena na shodných podnicích jako fabia č.16, absolvovala tedy jen asfaltové soutěže.

Na Německé rally s tímto vozem startoval Alex Bengue, pro kterého tato srpnová soutěž byla prvním startem od lednového Monte Carla. Po jeho nadějném výkonu na Monte a mizerných výsledcích ostatních pilotů mladoboleslavského týmu v sezóně byl právě od něho očekáván slušný výsledek. Alex se však moc nesvezl, neboť hned na třetí erzetě sklouzl se svým vozem mimo trať a byl nucen odstoupit.


Rallye Deutschland 2005

To, co se nepovedlo v Německu, si vynahradil na domácí Korsice, kde 6. místem vyrovnal v tu dobu nejlepší výsledek Fabie WRC v MS (Paasonen – Finsko 2004). Navíc v poslední etapě výrazně doháněl ztrátu na pátého Krestu s Fordem, z 45 vteřin mu v cíli zbývalo vteřin šest.


Tour de Corse 2005

Ve Španělsku už to opět tak veselé nebylo, v úvodu soutěže se sice držel v bodované osmičce, před RZ4 ale inkasoval minutovou penalizaci za předčasný příjezd do časové kontroly. Konec veškerým nadějím na dobré umístění pak znamenala porucha převodovky v RZ9.


Rally Catalunya 2005

Posledním startem v továrním týmu byla Monza Rally Show. Rinaldo „Dindo“ Capello zde dokázal zopakovat své prvenství z předchozího roku (také Fabia WRC, karoserie č.9) před Rossim a svým týmovým kolegou McRaem.


Monza Rally Show 2005

Na sezónu 2006 byl tento vůz pronajat do rakouského RedBullu, startujícího s polotovární podporou. Do jeho kokpitu celou sezónu usedal rakouský talent a nováček ve voze WRC, Andreas Aigner. Debut s vozem nejvyšší specifikace si odbyl na lednovém Monte Carlu a hned při své premiéře dokázal dojet až do cíle, konkrétně na 13. místě.


Rallye Monte Carlo 2006

Ve Švédsku cílovou rampu nespatřil, odstoupil totiž v polovině závěrečné etapy pro poruchu motoru. V době odstoupení se pohyboval na začátku třetí desítky. Následovaly dvě asfaltové soutěže během dvou týdnů. Ve Španělsku skončil na 13. místě a na Korsice, také díky problémům ve druhé etapě, ještě o dvě místa hůře.


Rally Catalunya 2006

Po dvou asfaltových soutěžích následovaly dvě šotolinové – Sardínie (13. místo) a náročná Akropolis (14. místo).


Rally Acropolis 2006

Prozatím nejlepšího výsledku v MS dosáhl Andreas na Německé rally, když dokázal vybojovat pěkné 6. místo, což od něj před startem asi málokdo očekával.


Rallye Deutschland 2006

Na toto umístění ale nedokázal navázat na Kypru, když už ve druhé rychlostní zkoušce jeho fábii zastavila porucha elektroniky. V deštivé a rozbahněné Turecké rally dovezl Aigner svoji fábii na 10. místě. Poslední soutěží roku byla Britská rally. Po kolostřešní kombinaci v závěru první etapy byl vůz natolik poškozen, že nebylo v silách mechaniků opravit ho v časovém limitu a posádka tak byla nucena ze závodu odstoupit.


Rally of Turkey 2006

Na jaře 2007 byla tato fabia spolu s dalšími třemi vozy prodána do holandské stáje Erika Weverse. Dostala tak novou registrační značku 54-XG-BZ. Nestartoval s ní však Wevers, ale dánský jezdec Kristian Poulsen. Premiéru si odbyl na holandské Paradigit rally, kde havaroval. Na Německé Eifel rally pro změnu odpadl pro technickou závadu. Cíl tak spatřil až na další německé soutěži, kterou byla Lausitz rally a to rovnou na bedně, konkrétně na 3. místě. To byl však poslední jeho start s tímto vozem.


Lausitz Rallye 2007

V lednu 2008 byla totiž tato fabia prodána do Litvy, kde se jejím novým majitelem stal Saulius Girdauskas. Vůz dostal novou espézetku DTS 017. První soutěž litevského šampionátu, na kterou byl Girdauskas s fábií přihlášen, byla zrušena, a tak si premiéru odbyl až na květnové Hansa rally. A premiéra to byla velice úspěšná, litevský pilot zde totiž nenašel přemožitele a zvítězil. Další soutěží byla lotyšská Rally Césis, započítávaná do litevského šampionátu. Jezdec zde opět vystoupal na stupně vítězů, tentokráte na stupínek bronzový.


Rally Saules 2008

Šampionát se pak vrátil do Litvy, kde pokračoval další soutěží, kterou byla Rally Saules. Girdauskas zde dokázal zopakovat prvenství z úvodního podniku.

Více informací a fotografií o startech vozu Škoda Fabia WRC č. 17.

Starty vozu Škoda Fabia WRC č. 17 mimo MS
2005Monza RallyCapello1.
prodáno duben 2007
54-XG-BZ
2007Paradigit Rally (NL)Poulsenhavárie
2007Eifel Rallye (D)Poulsentechnická závada
2007Lausitz Rallye (D)Poulsen3.
prodáno leden 2008
DTS 017
2008Hansa Rally (LT) Girdauskas1.
2008Rally Césis (LV) Girdauskas3.
2008Rally Saules (LT) Girdauskas1.
Komentářů celkem: 5
15. 7. 2008 13:371
0 0
Navíc v poslední etapě výrazně doháněl ztrátu na pátého Krestu s Fordem, z 45 vteřin mu v cíli zbývalo vteřin šest. To píšete jako by Romana pojížděl a on mu nestačilsmajlík
15. 7. 2008 14:352
0 0
V tom redbulu bylo snad každé auto bombastické...smajlíksmajlíksmajlík
15. 7. 2008 15:253
0 0
Na fotce z Catalunia 2006 je Panizzi. Ale fotka je to nádherná.
15. 7. 2008 15:574
0 0
Dík za upozornění, měli jsme to blbě už od roku 2006 v databázismajlík Dal jsem tam místo ní jinou, snad neméně pěknou. smajlík
15. 7. 2008 16:025
0 0
Snad nebudete mit tu moznost, za par let sestavovat rodokmeny Fabiim S2000 s takovymi vysledky. Jinak serial smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!