P.-G. Andersson jako mechanik na Midnattssolsrallyt
Na konci června se otec P.-G. Anderssona Morgan zúčastnil známé švédské veteránské rally Midnattssolsrallyt. Startoval s Opelem Ascona B, který pro něj P.-G. postavil. Samotný P.-G. se rally účastnil jako mechanik, ale po onemocnění otcova spolujezdce se přeci jen v Asconě svezl.
Ahoj, tato rally byla pro auta starší 28 let. S několika přáteli jsme postavili toto auto mému tátovi k šedesátým narozeninám. My (P.G., Stefan a Henke) jsme po slunovratu pracovali celý den a celou noc na přípravě vozu. V úterý večer jsem auto na přívěsu odvezl domů a ve středu jsem tátu vzal do lesa na menší projížďku. Hned po první jízdě byl jako malý kluk, chtěl stále jezdit dále!
V poledne jsem se musel vydat na cestu, čekalo mě 600 km na jih, kde se odpoledne konala přejímka. Vše bylo v pořádku a jsme tak měli čtvrtek volný na odpočinek.
Rally se konala na jihu Švédska, její délka byla 160 km a to v 18 rychlostních zkouškách, které byly rozděleny o tří dnů, cíl byl ve městě Karlstad. V pátek, po začátku rally, jsme s Henkem byli v servisu, který byl hned po první rychlostní zkoušce. Tam nám spolujezdec oznámil, že mu není dobře a že nemůže pokračovat. Zavolal jsem pořadeteli, řekl mu co se stalo a zeptal se ho, zda bych v sobotu nemohl jet jako spolujezdec já. Po nějaké debatě mě zavolal zpět a řekl, že to je v pořádku a tak jsme v sobotu odstartovali jako poslední vůz, ale pořádně jsme si to užívali.
Foto: Bryntesson Motorsport
V prvních dvou zkouškách jsme zajeli časy mezi nejlepšími dvaceti a to ze 150 soutěžících. Dokončili jsme sobotu a můj táta byl se vším velmi spokojen, jen poprvé v životě musel poslouchat někoho, kdo je mladší než on!!! Ha ha :)
Během nočního servisu v městě Motala jsme museli vyměnit spojku! Henke a já jsme měli dost práce, ale podařilo se nám to za méně než za hodinu. Lidé okolo byli velmi překvapeni, když mě viděli pod autem jako mechanika!
V neděli jsem se snažil tátu popohnat aby jel rychleji. V pomalých pasážích to vypadalo ok, ale když se pak jelo rychleji, tak nevěřil svým schopnostem. Bohužel jsme museli na rychlostní zkoušce 14 kvůli mechanické závadě odstoupit. Ale můj táta byl i tak velmi spokojen a chce se rally zúčastnit i příští rok, ale předtím toho chce s autem více najet. Naposledy jel rally v roce 1977, ještě předtím než jsem se narodil! Ale jsem si jist, že s více zkušenostmi můžeme příští rok dojet mezi nejlepšími dvaceti!
Váš P.-G. Andersson
suzukisport.com