Ondřej Plšek - eWRC.cz
18. 7. 2008 10:58 − 2461× − 6

P.-G. Andersson jako mechanik na Midnattssolsrallyt

Na konci června se švédský jezdec zúčastnil veteránské Midnattssolsrallyt jako mechanik v týmu svého otce.

Na konci června se otec P.-G. Anderssona Morgan zúčastnil známé švédské veteránské rally Midnattssolsrallyt. Startoval s Opelem Ascona B, který pro něj P.-G. postavil. Samotný P.-G. se rally účastnil jako mechanik, ale po onemocnění otcova spolujezdce se přeci jen v Asconě svezl.

Ahoj, tato rally byla pro auta starší 28 let. S několika přáteli jsme postavili toto auto mému tátovi k šedesátým narozeninám. My (P.G., Stefan a Henke) jsme po slunovratu pracovali celý den a celou noc na přípravě vozu. V úterý večer jsem auto na přívěsu odvezl domů a ve středu jsem tátu vzal do lesa na menší projížďku. Hned po první jízdě byl jako malý kluk, chtěl stále jezdit dále!

V poledne jsem se musel vydat na cestu, čekalo mě 600 km na jih, kde se odpoledne konala přejímka. Vše bylo v pořádku a jsme tak měli čtvrtek volný na odpočinek.

Rally se konala na jihu Švédska, její délka byla 160 km a to v 18 rychlostních zkouškách, které byly rozděleny o tří dnů, cíl byl ve městě Karlstad. V pátek, po začátku rally, jsme s Henkem byli v servisu, který byl hned po první rychlostní zkoušce. Tam nám spolujezdec oznámil, že mu není dobře a že nemůže pokračovat. Zavolal jsem pořadeteli, řekl mu co se stalo a zeptal se ho, zda bych v sobotu nemohl jet jako spolujezdec já. Po nějaké debatě mě zavolal zpět a řekl, že to je v pořádku a tak jsme v sobotu odstartovali jako poslední vůz, ale pořádně jsme si to užívali.


Foto: Bryntesson Motorsport

V prvních dvou zkouškách jsme zajeli časy mezi nejlepšími dvaceti a to ze 150 soutěžících. Dokončili jsme sobotu a můj táta byl se vším velmi spokojen, jen poprvé v životě musel poslouchat někoho, kdo je mladší než on!!! Ha ha :)

Během nočního servisu v městě Motala jsme museli vyměnit spojku! Henke a já jsme měli dost práce, ale podařilo se nám to za méně než za hodinu. Lidé okolo byli velmi překvapeni, když mě viděli pod autem jako mechanika!

V neděli jsem se snažil tátu popohnat aby jel rychleji. V pomalých pasážích to vypadalo ok, ale když se pak jelo rychleji, tak nevěřil svým schopnostem. Bohužel jsme museli na rychlostní zkoušce 14 kvůli mechanické závadě odstoupit. Ale můj táta byl i tak velmi spokojen a chce se rally zúčastnit i příští rok, ale předtím toho chce s autem více najet. Naposledy jel rally v roce 1977, ještě předtím než jsem se narodil! Ale jsem si jist, že s více zkušenostmi můžeme příští rok dojet mezi nejlepšími dvaceti!

Váš P.-G. Andersson

suzukisport.com

Komentářů celkem: 6
18. 7. 2008 12:10
0 0
U ascony vyměnili spojku dřív než ve Fabii WRC smajlík, jinak hezký dárek od PG. smajlíksmajlík
18. 7. 2008 13:36
0 0
přece jenom náročnost výměny spojky ve wrc a u ascony je asi někde jinde smajlík Ale i tak good výkon a dobrý článek smajlík
18. 7. 2008 22:48
0 0
No nemyslim si, ze vymena spojky u WRC, ktere je staveno od sroubku jako special, tudiz je stavba zamerena i na co nejsnadnejsi a nejrychlejsi vymenu jednotlivych dilu, by mela byt pro tovarni tym mechaniku vetsim oriskem, nez vymena spojky u 30 let stare ascony.
18. 7. 2008 23:04
0 0
svata:Jak sten článek četl?Tam se o továrním teamu vůbec nemluví a to nemám na mysli výměnu spojky u aut z rokem výroby dávno!!!Vždyt ta Ascona pamatuje Metuzaléma .
18. 7. 2008 23:12
0 0
Drahy Hujere, muj prispevek je pouze reakci na prispevek ripper85. Nevim jak jsi to cetl ty, ale je to ten prispevek nade mnou.
19. 7. 2008 01:09
0 0
Drahý Svato:Sorry občas čtu mezi řádky promin.Já se snad někdy polepším.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!