Petr Pančocha - eWRC.cz
28. 7. 2008 13:30 − 2609× − 5

Rozhovor s Juhou Kankkunenem

Čtyřnásobný světový šampión Juha Kankkunen čeká tvrdou bitvu o mistrovský titul.

Čtyřnásobný světový šampión Juha Kankkunen, který se na tratích mistrovství světa naposledy pravidelně objevoval v roce 2002 za volantem vozu Hyundai Accent WRC, se v rozhovoru pro Crash.net rozpovídal o souboji mezi Loebem a Hirvonenem. A protože se rozhovor uskutečnil během festivalu Goodwood Festival of Speed, tak se první otázka týkala právě této akce.

Juho, jak si užíváš festival?
Pokaždé je to fajn. Všude je spousta lidí a člověk si může popovídat se starými kamarády. Je to jedna z největších akcí svého druhu na světě. Závodím, koukám se kolem sebe a dávám rozhovory. Prostě si chci celý den užít.

S čím závodíš?
S Corollou – přináší mi to spoustu vzpomínek. Během své kariéry jsem strávil devět let právě s Corollou a zvítězil v mnoha soutěžích a v šampionátech.


Juha Kankkunen s Celicou GT4, Rally Catalunya 1995
Foto: tým

Jak vidíš letošní šampionát WRC?
Je to velmi těsné. Souboj se zúžil na bitvu mezi Sebastienem Loebem a dvěma Fordy Mikko Hirvonenem a Jari-Matti Latvalou, protože Subaru přišlo s novým autem až nedávno. Loeb je obrovsky silný a až se pojede znovu na asfaltu, tak bude velmi rychlý. To je bez debat. Bude to ještě zajímavé.

Myslíš si, že by mohl Tvůj krajan Mikko Hirvonen porazit Sébastiena Loeba v boji o titul?
Nebude to mít jednoduché. Mluvil jsem s ním a je to samozřejmě možné, protože v tuto chvíli Mikko vede šampionát. Záleží na tom, co předvede Sébastien. Vše je velmi otevřené a těsné. Nesmíme zapomenout, že nás čekají tři asfaltové soutěže, což je voda na Loebův mlýn. Stejně tak jsou ale před námi čtyři šotolinové rally a na nich je Mikko velmi rychlý.

V čem si myslíš, že spočívá tajemství úspěchů Sébastiena Loeba?
Má obrovský talent a je to velmi dobrý pilot. Jeho jezdecký styl je jedinečný. Jezdí velmi obezřetně a samozřejmě má dobrý vůz. Dobrý pilot musí mít dobré auto – jen tak mohou věci fungovat dobře.

Co Tě letos překvapilo nebo naopak zklamalo?
Nic zvláštního – vše se zdá docela normální. Jediným zklamáním je skutečnost, že se mistrovství světa neúčastní více týmů. Bylo by lepší, kdyby tady bylo více jezdců bojujících o vítězství a více týmů v rallysportu, neboť je to nádherný sport.

Když se pozastavíme nad světem WRC z hlediska pravidel – je tu podle Tvého názoru něco, co by mohlo celý šampionát posunout k lepšímu?
Myslím si, že by bylo potřeba udělat spoustu věcí. Zaprvé je nutné přilákat zpět do šampionátu více týmů. A stejně jako Carlos Sainz si myslím, že by bylo dobré redukovat počet soutěží a udělat je delší. Chtějme kvalitu. Dejme jezdcům čas na pořádnou přípravu a soustředění namísto toho, aby soutěžící týden co týden závodili někde jinde.

Co si myslíš o taktických manévrech, které byly k vidění při posledních soutěžích a které souvisejí s lepší startovní pozicí pro druhý den? Nemělo by se vrátit k předchozímu systému opačného startovního pořadí?
…Možná ne. Když jsem závodil já, tak byla situace stejná – pokud jste byl v čele rally, tak jste musel startovat jako první. Pak se to změnilo. Prošel jsem si oběma variantami. Taktizování je normální a taktika patří k rallysportu. Existuje spousta soutěží – a to nejenom ve WRC, ale třeba na Dakaru – kde musíte jet nejenom rychle, ale také musíte umět na mnoha místech zpomalit.

A poslední otázka. Co si myslíš o rotačním systému střídání soutěží, který vstoupí v platnost od příští sezóny a který mimo jiné znamená, že slavná Rallye Monte Carlo nebude v příštím roce v kalendáři mistrovství světa?
Monte Carlo je jako jakákoliv jiná soutěž – Švédsko, Finsko, Akropolis, prostě cokoliv. Jednoduše se každá soutěž jeden rok pojede a pak si dopřeje roční pauzu.

crash.net

Komentářů celkem: 5
28. 7. 2008 14:02
0 0
Ta fotka je nadherna !!! Museli to byt krasne casy smajlík
28. 7. 2008 16:14
0 0
Asi tak stejně nádherný jako když tu lítalo hodně WRC-ček .To byly RZ -ty přecpané fanoušky na rozdíl od dneška .
28. 7. 2008 16:33
0 0
má recht ve všem... a ta poslední odpověď, nezbývá než souhlasit..
28. 7. 2008 19:07
0 0
Teda na ty fotce to dost neskutecne reze na to, ze tam sou sutry, jede slicky a myslim, ze mousse system v ty dobe nemeli smajlík
29. 7. 2008 19:44
0 0
Velmi dobra odpoved aj na predposlednu otazku a vacsinna jazdcov nezavislych ci zavislych smajlík ma odpoved rovnaku takze zbytocne vela narekov ... Nema to nic spolocne s taktikov v F1 ...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!