Sherlog Racing – Kopná za námi, Pelhřimov za dveřmi

Sherlog Racing má za sebou náročný sprint Kopná a těší se už do Pelhřimova.

Ve znamení velkých změn v Sherlog Racing Teamu se nesly přípravy na další díl MIO GPS Mistrovství České republiky ve sprintrally, který proběhl v kraji rally zaslíbeném, na Zlínsku.

Stálý spolujezdec Pepy Semeráda Roman Niemetz proháněl klokany po australských rovinách a obhlížel pověstnou klouzavou šotolinu na kontinentu protinožců, a proto nemohl Pepu Semeráda na Kopné navigovat. Zdali byl Romanův výlet předzvěstí dalšího šotolinového zahraničního startu Sherlog Racingu ukáže až budoucnost. Do role spolujezdce se proto nakrátko vrátil světovými vichry ošlehaný spolujezdec Filip Schovánek, který tak vyšel Pepovi vstříc díky kamarádským vztahům, které mezi sebou mají.

Neméně zajímavou novinkou bylo druhé Mitsubishi Lancer EVO IX v servisním zázemí Sherlogů, s nímž startoval junior Martin Semerád po boku Bohouše Ceplechy. Na tento obrázek si budeme muset pomalu zvyknout, protože Martin i Pepa by měli dál v sezóně startovat každý se svým Myšákem. Aby těch změn nebylo málo, tak druhý junior Sherlog Racing Teamu Vláďa Mandík zdědil VW Polo po Martinovi, a na Kopné si tak odbyl úspěšnou premiéru s přeci jen rychlejším vozem, než na který byl zvyklý.

Rallysprint Kopná je považován za jeden z nejtechničtějších, ale také bývá mnohými označován za „místní přebor,“ protože výborná znalost tratě a vyježděnost místních matadorů dává ostatním asi stejnou šanci na úspěch, jakou má asfaltový specialista při prvním startu na Finské rally. Po zkušenostech z předchozích let Sherlog Racing přistupoval k rallysprintu Kopná s respektem, ale současně i s uvolněnou náladou před soutěží, kde příliš není kam se hnát.

Ještě před úvodem soutěže se Pepa Semerád snažil Filipa Schovánka řádně dostat do tempa a připravit jej na další zážitky na rychlostních zkouškách. Na soukromém shakedownu se jejich Mitsubishi stranou spolujezdce protáhlo hlubokou a bahnitou škarpičkou, z čehož měli velkou radost zejména mechanici, kteří místo očekávaného odpoledního grilování začali v servise provádět důkladné odbahnění a vysušení… Filip Schovánek po tomto lehkém incidentu na místo spolujezdce u Sherlogů nerezignoval, a s úsměvem sobě vlastním očekával zážitky z ostrých rychlostních zkoušek. „Nejsem zvyklý měnit spolujezdce a na každou takovou změnu si musím dost dlouho zvykat. I přesto, že Filip je profík každým coulem, tak jsem se musel na jeho čtení rozpisu dost soustředit a chvíli mi trvalo, než jsem jej začal správně vnímat. Navíc jsme na první rychlostní zkoušce řešili problém s hlasitostí interkomu, a výsledkem byl čas který jsme si úplně nepředstavovali. Měl jsem i docela velký vnitřní blok, že s takovým pokladem co sedí vedle mě nemůžu nikde praštit a asi jsem na to myslel až moc.

I přesto, že jsme si s Filipem chtěli Kopnou hlavně užít a zbytečně neriskovat, jsme si nepředstavovali, že budeme bojovat jen o desáté místo. Na poslední rychlostní zkoušce jsme pak dostali druhý defekt a bylo po nadějích na lepší umístění a celkově jsme skončili až dvanáctí. V autě ale i tak panovala velmi dobrá atmosféra a snad se na mě Filip nezlobí, že jsem ho nedovezl do cíle na lepším umístění. Moc mu děkuji.“ říká k soutěži Josef Semerád.

Martin Semerád absolvoval před Kopnou hodně ostrý test v podobě startu na rally Bohemia, kde mu však stopku vystavila porucha převodovky. Najeté kilometry však byly na Valašsku znát. Již s větší dávkou jistoty, ale přesto se značným respektem, nastupoval Martin spolu se zkušeným spolujezdcem Bohoušem Ceplechou na technicky náročné testy okolo Slušovic. Během celé soutěže se vyvarovali větších chyb, a celkově klidná a vyrovnaná jízda se projevila na velmi slušných časech, kdy je ve výsledkové listině obklopovali jezdci zvučných jmen a s mnohaletými zkušenostmi.

V první rychlostní zkoušce Martin dokonce zaostal jen o 3,6 vteřiny za svým otcem Pepou Semerádem. Technika tentokrát nestávkovala, a tak si mohl Martin Semerád zaznamenat první dojetý závod s Mitsubishi Lancer EVO IX a celkově pěkné devatenácté místo. Škoda jen ulitého startu a následné desetivteřinové penalizace. Nejlepším testováním je ale ostrý start, a i toto je zkušenost do budoucna.

Junior Vláďa Mandík si nemohl vynachválit VW Polo ve skupině N1 a s autem se velmi rychle sžil. I diváci kolem trati si nemohli nevšimnout, že si s autem dobře rozumí a zajížděné časy toho byly jen důkazem. Je ale škoda, že Vláďa nemá momentálně v poháru mládeže žádného soupeře, protože ostatní mladíci postupně mládežnickému závodění odrostli a začínají se sžívat s „dospělými“ vozy. Není zcela bez zajímavosti, že pokud by se výsledky juniorů počítaly společně s ostatními, tak by Vláďa kategorii N1 vyhrál.

Stejně jako na předchozích sprintech Sherlog Racing doplňovala posádka Škody Felicia Kit Car Jaroslav Hejzlar a Josef Král. Těm se na náročné trati na Kopné dařilo a v nabité konkurenci kategorie A5 obsadili třetí místo. Jarda, který se vrátil za volant soutěžního auta po několikaleté pauze postupně zrychluje, a podle jeho slov si užívá jízdu s mrštným Kitem.

Poslední z Sherlogů Jarda Paděla s Pavlem Ryšánkem se stali na Kopné nechtěně slavnými. Na třetí rychlostní zkoušce v rychlé pasáži udělala jeho dieselová Fábie RS čelem vzad a nárazem se zastavila až o zábradlí můstku přes potok. Bohužel poškození vozu je tak velké, že Jarda kvůli němu nejen že nedokončil rallysprint Kopná, ale bude absentovat i v Pelhřimově. To vše jsou ale jen plechy a všichni z týmu jsou rádi, že k úhoně nepřišel Jarda Paděla ani legenda mezi spolujezdci Pavel Ryšánek.

A jak se do Pelhřimova těší Josef Semerád? „Pelhřimovský sprint mám hodně rád a vždy se nám tady docela dařilo. Pěkné rychlostní zkoušky, většinou i pěkné počasí a k tomu přátelští pořadatelé. Na místo spolujezdce se opět vrací Roman Niemetz, který byl teď delší dobu v Austrálii a jak mi říkal, tak se už nemůže dočkat až si zase nasadí helmu. Uvidíme, jak se rychle Roman dostane do tempa, protože v Austrálii byl jako spolujezdec zvyklý hlavně hlásit klokany na silnici, a s tím se v Pelhřimově moc počítat nedá… :-) V Pelhřimově by jsme chtěli určitě uspět, i když soutěžení proti speciálům S2000 se stává stále těžší. Tratě v Pelhřimově jsou ale rychlejšího charakteru a to by mohlo hrát v náš prospěch.“

Martin Semerád s Bohoušem Ceplechou budu dál sbírat zkušenosti s produkčním Mitsubishi Lancer Evo IX a připravovat se tak na další soutěže. V myšlenkách posádky je i účast na Barum Rally, ale vše bude záležet na výsledku z Pelhřimova a rozhodnutí týmu. Jak již bylo řečeno, tak Jarda Paděla bude v Pelhřimově chybět, v týmu jej však nahradí Vladimír Mandík sen.s dieselovou Fábií RS a navigovat jej bude manželka Michaela. Vláďa Mandík junior tak zůstal chvíli bez spolujezdce, ale v Pelhřimově rychle zaskočí zkušený Ruda Kouřil. Další dvoukolkou v barvách Sherlog Racing Teamu bude Škoda Felicia Kit Car Jardy Hejzlara, vedle kterého se tentokrát posadí motoristický novinář Petr Eliáš, pro něhož je to návrat do týmu Sherlog Racing, když v roce 2005 absolvoval s Pepou Semerádem Pražský rallysprint.

Memoriál Tomáše Vojtěcha V. Cebia Rally Pelhřimov bude slavnostně odstartována v pátek 1. srpna v 19:00 hod. na náměstí v Pelhřimově. V sobotu ráno v 9:00 pak naostro vyrazí první posádka vstříc celkem 70 ostrým kilometrům rychlostních zkoušek a do cíle na Pelhřimovském náměstí dorazí v 17:30. Kvalitní startovní pole, pěkné a divácky zajímavé rychlostní testy lákají k návštěvě soutěže, tak věříme že se zlákat necháte i vy a podpoříte nejen posádky Sherlog Racing Teamu.

Komentářů celkem: 2
30. 7. 2008 19:201
0 0
Fandím Sherlog Racing Teamu!!! Martine!DRž se...Fandim ti! a strašně ti závidim smajlík
31. 7. 2008 08:072
0 0
Ano já taky fandím ať dojedete s co nejlepšími výsledkysmajlíksmajlíkGO SEMERERÁDI GO!!!!smajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!