Škoda Motorsport po druhé etapě

Během druhé etapy Italské rallye odstoupil i druhý pilot továrního týmu Škoda Motorsport.

Během druhé etapy Italské rallye odstoupil i druhý pilot továrního týmu Škoda Motorsport. Na osmém měřeném úseku poškodil Armin Schwarz zavěšení kola, spojovací tyč a později i čep řízení Fabie WRC. Přestože po provizorní opravě mohl dojet do cíle, nebylo možné s takto poškozeným vozem absolvovat následující nejdelší rychlostní zkoušku soutěže a dalších 125 kilometrů přejezdu do servisní zóny.


Foto: Petr LUSK eWRC.CZ

Díky systému SupeRally se mohl po včerejším odstoupení dnes ráno vrátit na tratě i finský jezdec týmu Škoda Motorsport Toni Gardemeister. Jeho výsledky ale nebyly započítávány do celkového hodnocení a nemohl už také bojovat o body. Přestože do rychlostních zkoušek startoval až jako čtrnáctý a musel se vyhýbat kamenům, které na trať vynesly vozy před ním, zajížděl časy v první desítce. Na dnešním nejdelším úseku zajel sedmý nejlepší výsledek.

Zítřejší závěrečná etapa Italské rallye měří 77,68 kilometrů a tvoří ji šest rychlostních zkoušek, rozdělených pouze krátkou přestávkou na dotankování paliva a výměnu pneumatik. Závěrečný ceremoniál a průjezd cílovou rampou je naplánován v nádherném letovisku Porto Cervo na 16:45 hodin.

Armin Schwarz: “Hned po startu osmé rychlostní zkoušky jsem najel na kámen. Poškodilo se zavěšení kola a spojovací tyč řízení na levé straně praskla. Pokoušel jsem se ji opravit, čímž jsme ztratili asi 11 minut, ale podařilo se nám dojet do cíle. Ohnul se však také její čep, který pak praskl na přejezdu k RZ9. S tím už se nedalo nic dělat. Necítím se vůbec dobře a mám stále horečku. Proto zítra nevyužiji možnost, kterou mi nabízí systém SupeRally a do třetí etapy nenastoupím.“

Toni Gardemeister: “Dnešní rychlostní zkoušky byly o dost rychlejší než včerejší, ale stále to není snadná soutěž. Na RZ9 jsme ukázali, že můžeme zajíždět rychlé časy a je dobře, že jsme tuto příležitost k testování využili. Zítřejší tratě nejsou moc hezké a nic nového bychom se na nich nenaučili.“

Martin Mühlmeier (vedoucí týmu Škoda Motorsport): “Byla to pro nás náročná soutěž. Naše strategie byla správná, ale nepřinesla kýžený výsledek. Zítra již na start nenastoupíme, protože Armin je nemocný a s jedním autem bychom příliš nových poznatků nezískali. Nyní nás čekají dva asfaltové podniky, na kterých bychom měli být schopni lépe využít vylepšení, které nám umožnila nová homologace.“

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!