Hladík a Grega se dělí o čelo třídy A5
Souboje Jiřího Hladíka a Tomáše Gregy ve třídě A5 se začínají stávat jedním z pravidelných vrcholů letošních podniků MČR sprintrally. V okolí Pelhřimova se radoval Severočeský pilot a po pěti podnicích se oba dělí s naprosto shodnou bilancí o první příčku. Závěrečné čtyři sprinty tak slibují opravdové drama.
Foto: Robert Balcar
Pokolikáté jste se představili na pelhřimovském podniku a jak se Vám zamlouvaly tratě a organizace ?
Jirka: „V Pelhřimově jsme jeli podruhé a organizačně je tento podnik opravdu na výši. Tratě byly letos bohužel hodně rychlé a dlouhé roviny kitu zrovna moc nesedí.“
Marcela: „Na pelhřimovské soutěži jsem startovala podruhé. Poprvé to bylo s Jirkou před dvěma roky a tratě mi tehdy přišly mnohem techničtější. Největším překvapením pro mě byl skok přes hlavní. Ten mi v paměti utkví dlouho.“
Foto: Robert Balcar
Od začátku sezóny svádíte vyrovnané souboje s Tomášem Gregou. Tentokrát na Vás hned v úvodu získal zřejmě rozhodující náskok okolo 15 – 20 vteřin. Čím to ?
Jirka: „Tomáš je špičkový jezdec a byl ještě hodně rozjetý z Bohemia Rally. Ráno jsme vzadu jeli nulu a auto jsem musel pořád hlídat. K tomu jsem první dvě erzety jel zbytečně opatrně. V závěru jsme ještě dvakrát dělali gumu, takže jsme si to řádně užili. Za daných podmínek musíme být s výkonem spokojeni. Marcela byla v autě naprosto precizní a všichni v týmu fungovali na sto procent, takže díky.“
Marcela: „Myslím, že se od Tomáše dalo zrychlení čekat. Je to Pan řidič s mnoha lety strávenými za volantem áčka a titul nedá někomu začínajícímu jen tak. My mu to ale zadarmo taky nedáme a budeme bojovat až do konce.“
Foto: Robert Balcar
Váš třetí velký soupeř z úvodních podniků, Lumír Galia, tentokrát ztrácel výrazněji a spíše soupeřil o třetí příčku s Jaroslavem Hejzlarem. Očekáváte definitivní zúžení boje o titul ve třídě na pouhé dvě posádky ?
Jirka: „To se asi očekávat dá. Galia ale neměl dobrý motor, takže věřím, že se do boje ještě zapojí. S prozatímním vývojem letošní sezóny jsme absolutně spokojeni.“
Marcela: „Lumíra z boje rozhodně nevypouštím. Před tím, z čeho poskládali motor a s jakým stavem svého vozu se vydali na trať, smekám klobouk. Uvidíme v Prachaticích.“
Současně s pelhřimovským podnikem probíhal třetí závod Rallye Cupu v Kostelci nad Orlicí, kde startovali v barvách Trotina týmu Petr Šimurda a Milan Dlouhý. Byli jste o jejich výsledcích informováni a jak jejich výkon hodnotíte ?
Jirka: „Tyhle informace jsme měli až po závodech a před jejich výkonem smekáme po každé soutěži!“
Marcela: „Shodný termín Rallye cupu s Pelhřimovem mě mrzí. Jel se kousek od mého bydliště a chtěla jsem zde vyzkoušet, jaké to je sedět za volantem a slyšet a vnímat hlas spolujezdce. Výsledek Petra a Milana i Jirky a Michala, hájících také barvy Trotiny, mne velice potěšil. Doufám, že takto budou pokračovat i nadále.“
Foto: Robert Balcar
Na následujícím podniku v Prachaticích se představíte v kariéře vůbec poprvé. Co od tamních tratí očekáváte a s jakým výsledkem byste byli spokojeni ?
Jirka: „Vůbec nevíme, co nás v Prachaticích čeká. Závodíme pro vítězství, tak uvidíme.“
Marcela: „Prachatice mi nejsou až natolik neznámé. Absolvovala jsem je již s Ivou Víchovou ještě v rámci ČMPR. Rozhodně do toho půjdeme naplno. Myslím, že s prvním místem ve třídě bychom se spokojili.“
Druhá polovina sprinterské sezóny slibuje velké vyvrcholení ve třídě A5. Cítíte ještě nějaké rezervy ve Vaši jízdě ?
Jirka: „Určitě tam rezervy jsou, ale nechceme ublížit mazlikovi ani sobě. S kitem jedeme první rok a je to pořád škola.“
Marcela: „Rezervy snad ještě jsou. Uvidíme.“
!!!!!!!!!!!! Go Felda Go !!!!!!!!!!!!!!!
Inak drzim palce do dalsich boju a doufam ze to bude opet boj az do konce, to je potom ta prava RALLY
Valach jak chces..................
Já to bral z dosaženejch prměměrnejch rychlostí,které jsou o něco nižší než na jiných soutěžích.
A taky je třeba vzít v úvahu,že na celé trati se nacházel pouze jeden jediný umělý retardér,což svědčí o tom,že to žádný letiště nebylo.
Já mám seriovou skříň a konkrétně tenhle retardér jsem projížděl na trojku,např Kopelent retardery takovýhleho typu jede na pětku,takže jasně,že tam šestku maji za chvíli znovu.
Tomáši ty to zvládneš, seš nejlepší!!!