Suzuki: Dojet se v Německu vyplácí
Suzuki ve Finsku představilo novou evoluci speciálu SX4 WRC, ale týmu se ve Skandinávii příliš nedařilo. P. G. Andersson vůz rozbil a Toni Gardemeister sice dojel osmý, ale na vítězného Loeba ztratil přes osm minut. Přesto se tým o dva body přiblížil Munchis a před Německem tak na argentinský tým ztrácí sedm bodů. Ideální příležitost ke snížení manka na konkurenta z jižní Ameriky se nabízí právě v Německu, kde Munchis jako Manufacturer team nestartuje.
"Německo je asi nejtěžší asfaltovou soutěží sezóny," říká Nobuhiro Tajima. "A na tento povrch se vracíme po sedmi měsících, kdy jsme v lednu absolvovali Monte Carlo. Také to je pro nás první start v Německu s SX4 WRC, takže rally využijeme k vylepšení nastavení na tyto specifické podmínky."
"Musíme se hodně učit, ale z historie je tohle soutěž, kde se může podařil dobrý výsledek, když se vyvarujete chyb. Svým jezdcům tak říkám, aby se nepodstupovali žádné zbytečné riziko," dodává japonský šéf týmu.
Toni Gardemeister v Německu zatím startoval pokaždé, v roce 2006 dojel se soukromou Xsarou na čtvrtém místě. "Na asfaltu jezdím rád, ačkoliv v Německu to zdaleka není typický asfalt," vysvětluje finský jezdec. "V hodně ohledech to je jako v Monte Carlu, protože přilnavost trati se velmi často mění a nikdy nevíte jaké počasí vás čeká. Sice nevím proč, ale tyto podmínky mi asi vyhovují."
"Sice jsou na této rally i rychlejší úseky, ale jinak to není rally, kde by o všem rozhodoval maximální výkon. Místo toho musí být vůz dobrý na všech místech a hlavně se musíte vyvarovat problémů. Pokud se nám to podaří, tak by tato rally mohla pro nás být dobrou příležitostí," dodala jednička Suzuki.
To jeho švédský kolega P.G. Andersson nemá s německým asfaltem zdaleka takové zkušenosti – Německou rally absolvoval jen jednou, když před třemi lety dojel se Suzuki Swift S1600 čtvrtý v hodnocení JWRC. "Myslím, že to bude zábavné," řekl Švéd. "Trať moc dobře neznám, ale již jsem letos několikrát prokázal, že jsme schopni dojet na bodech i na soutěžích, které neznáme – pokud neuděláme žádnou chybu. Mým cílem je nasbírat další zkušenosti na asfaltu a soutěž dokončit, ale také doufám v zisk bodů."