Suzuki: Dojet se v Německu vyplácí

Suzuki SX4 WRC se na asfaltové rally představí po dlouhých sedmi měsících, které uplynuly od Rally Monte Carlo.

Suzuki ve Finsku představilo novou evoluci speciálu SX4 WRC, ale týmu se ve Skandinávii příliš nedařilo. P. G. Andersson vůz rozbil a Toni Gardemeister sice dojel osmý, ale na vítězného Loeba ztratil přes osm minut. Přesto se tým o dva body přiblížil Munchis a před Německem tak na argentinský tým ztrácí sedm bodů. Ideální příležitost ke snížení manka na konkurenta z jižní Ameriky se nabízí právě v Německu, kde Munchis jako Manufacturer team nestartuje.

"Německo je asi nejtěžší asfaltovou soutěží sezóny," říká Nobuhiro Tajima. "A na tento povrch se vracíme po sedmi měsících, kdy jsme v lednu absolvovali Monte Carlo. Také to je pro nás první start v Německu s SX4 WRC, takže rally využijeme k vylepšení nastavení na tyto specifické podmínky."

"Musíme se hodně učit, ale z historie je tohle soutěž, kde se může podařil dobrý výsledek, když se vyvarujete chyb. Svým jezdcům tak říkám, aby se nepodstupovali žádné zbytečné riziko," dodává japonský šéf týmu.

Toni Gardemeister v Německu zatím startoval pokaždé, v roce 2006 dojel se soukromou Xsarou na čtvrtém místě. "Na asfaltu jezdím rád, ačkoliv v Německu to zdaleka není typický asfalt," vysvětluje finský jezdec. "V hodně ohledech to je jako v Monte Carlu, protože přilnavost trati se velmi často mění a nikdy nevíte jaké počasí vás čeká. Sice nevím proč, ale tyto podmínky mi asi vyhovují."

"Sice jsou na této rally i rychlejší úseky, ale jinak to není rally, kde by o všem rozhodoval maximální výkon. Místo toho musí být vůz dobrý na všech místech a hlavně se musíte vyvarovat problémů. Pokud se nám to podaří, tak by tato rally mohla pro nás být dobrou příležitostí," dodala jednička Suzuki.

To jeho švédský kolega P.G. Andersson nemá s německým asfaltem zdaleka takové zkušenosti – Německou rally absolvoval jen jednou, když před třemi lety dojel se Suzuki Swift S1600 čtvrtý v hodnocení JWRC. "Myslím, že to bude zábavné," řekl Švéd. "Trať moc dobře neznám, ale již jsem letos několikrát prokázal, že jsme schopni dojet na bodech i na soutěžích, které neznáme – pokud neuděláme žádnou chybu. Mým cílem je nasbírat další zkušenosti na asfaltu a soutěž dokončit, ale také doufám v zisk bodů."

Komentářů celkem: 8
11. 8. 2008 21:001
0 0
Místo toho musí být vůz dobrý na všech místech smajlík smajlík smajlík
11. 8. 2008 21:142
0 0
Suzuki: Dojet se vyplácí... smajlík
12. 8. 2008 00:173
0 0
Suzuki Ignis taky pěkne autíčko a to měl Jarda Tarabus než mu dali Fiat Grande Punto Abarth S2000. Podle mě kdyby bylo Ignis víc odlehčené a líp vybavené pod kapotou tak by mělo aj na Fiat Grande Punto Abarth S2000. Tod asi vše
Walach.WRC
12. 8. 2008 00:524
0 0
Můžu vědět o čem mluvíš?
MPI
12. 8. 2008 05:315
0 0
Tomik31: Meleš trochu mimo mísu, vzhledem k času kdy jsi přispíval předpokládám, že jsi byl asi silně společensky unavensmajlík
12. 8. 2008 08:106
0 0
No jsem na ně moc zvědavý, doufám, že jim to alespoň nějako půjde...smajlík
12. 8. 2008 21:127
0 0
Já bych to Tonimu už docela přál...Pořád se s tim akorát s...e!!!držim palcesmajlík
14. 8. 2008 23:128
0 0
Tomíku, Tys to myslel dobře viď, jen Tě nikdo nepochopil - ani já ne :-(
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!