13. 8. 2008 15:21 − 3199× − 41

Čerstvý přírůstek do rodiny Super 2000

Vozy Super 2000 zažívají v současné době ze všech soutěžních kategorií největší rozmach.

Vozy Super 2000 zažívají v současné době ze všech soutěžních kategorií největší rozmach. Mezinárodní automobilová federace jim navíc na svém posledním setkání přiřadila ještě významnější roli, než jakou sehrávaly doposud. Právě z těchto speciálů budou totiž po určitých zatím blíže nespecifikovaných změnách vycházet nové vozy vrcholné kategorie WRC. To samozřejmě přilákalo zájem několika nových automobilek, které by v blízké budoucnosti mohly do světového šampionátu vstoupit. V poslední době se nejvíce skloňuje Opel a Volkswagen. Do vod Super 2000 se však dostalo i několik speciálů, jejichž vývoj se odehrával víceméně na soukromé bázi. K těm se nyní přiřadil i nejnovější přírůstek Proton Satria Neo Super 2000.

Automobilka Proton není na poli automobilových soutěží žádným nováčkem a ve světovém šampionátu si již připsala několik kvalitních výsledků. Postaral se o ně malajsijský jezdec Karamjit Singh během svého čtyřletého působení (2002 – 2005) v PCWRC. Na soutěžních tratích bojoval s vozem Proton Pert, který však byl v podstatě přejmenovaným Mitsubishi Lancer. Na mezinárodní scéně se malajský výrobce automobilů prezentoval i Protonem Satria Super 1600 a právě od tohoto modelu Satria (samozřejmě v současné evoluci) je nyní odvozen speciál skupiny Super 2000.

Již delší dobu na něm pracuje menší britská firma Mellors Elliot Motorsport, která stála i za přípravou vozů pro výše zmiňovaného Singha. V jejích dílnách se nyní zrodil opravdový krasavec, z něhož dravost čiší již na první pohled. O první srpnovém dnu pak byl vůz svou homologací oficiálně zařazen do rodiny Super 2000. Na svůj první start si však ještě nějakou dobu počká a prozatím se bude prohánět na testovacích úsecích. Během jedné z prvních „projížděk“ si jej vyzkoušel i šéf týmu Chris Mellors. Na své „dítě“ samozřejmě nemohl pět nic jiného než samou chválu: „Vím moc dobře, jak se má chovat správný soutěžní speciál a ten náš se chová přesně tak. Je naprosto fantastický!“

Do projektu se již pomalu zapojuje i první jezdec, kterým se stal Alister McRae, bratr vloni tragicky zesnulého mistra světa z roku 1995 Colina. Alister v současné době pobývá v Austrálii a tak se stal logickou volbou pro plánované starty v rámci asijsko-pacifického šampionátu. Do toho by měl nastoupit již příští rok, v současné době se bude věnovat vývoji Protonu. Těžko však říci, kdy dojde k soutěžní premiéře tohoto atraktivního speciálu. Nikdo z Mellors Elliot Motorsportu zatím žádnou oficiální informaci o debutu neuvolnil. Nezbývá nám teda než čekat a doufat, že Satria již brzy pořádně prožene ostatní rivaly ze své kategorie.

Technické parametry Protonu Satria Neo Super 2000
Nejvyšší výkon – 280 koní při 7800 otáčkách za minutu
Největší kroutící moment – 271 Nm při 7000 otáčkách za minutu
Převodovka – šestistupňová sekvenční
Transmise – Xtrac
Délka – 3905 mm
Šířka – 1800 mm
Výška – 1420 mm
Komentářů celkem: 41
16. 8. 2008 23:50
0 0
A co je podle Tebe Fabie? smajlík Jinak nevím, dle čeho soudíš, ale Polo je rychlejší auto než Punto, akorát ta spolehlivost je bídná (ne že by u Fiatu byla o moc lepší). Můžeš se na to zeptat třeba Freddyho na Barumce smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!