Sedmý zářez Sebastiena Loeba

Již sedmým rokem trvá v Německu nadvláda posádky Sebastien Loeb – Daniel Elena na voze značky Citroen.

Již sedmým rokem trvá v Německu nadvláda posádky Sebastien Loeb – Daniel Elena na voze značky Citroen. Od vstupu ADAC Rallye Deutschland (později OMV ADAC Rallye Deutschland, letos návrat k dřívějšímu názvu) do kolotoče mistrovství Světa nepoznala tato soutěž jiného vítěze než Sebastiena Loeba. Po pěti letech výher s Xsarou WRC pokračuje v sérii druhým rokem s modelem C4 WRC.

2002
1.Loeb, Sebastien – Elena, Daniel Citroen Xsara WRC 3:47:17,3
2.Burns, Richard – Reid, RobertPeugeot 206 WRC+ 14,3
3.Grönholm, Marcus – Rautiainen, Timo Peugeot 206 WRC + 1:19,1

Počet vyhraných RZ: 11
Vedení v soutěži: 3-23 RZ

Do čela pomohla Loebovi řada výher v RZ2 až RZ8. Vyjel si skoro půlminutový náskok na Burnse, který – byť se o polovinu zmenšil – už nepustil. Vítězství v ADAC Rallye Deutschland 2002 bylo prvním vítězstvím v kariéře Sebastiena Loeba v celkovém pořadí.


2003
1.Loeb, Sebastien – Elena, Daniel Citroen Xsara WRC 3:46:50,4
2.Grönholm, Marcus – Rautiainen, TimoPeugeot 206 WRC+ 3,6
3.Burns, Richard – Reid, Robert Peugeot 206 WRC + 19,7

Počet vyhraných RZ: 2
Vedení v soutěži: 13-22 RZ

I s pouhými dvěmi výhrami v RZ dokázal Loeb vyhrát V Německu roku 2003. Faktem zůstává, že se ale vždy držel v popředí pořadí se ztrátou, která činila nejvíce 22,7 vteřiny. Tento ročník zůstává u Francouze zapsán jako zatím nejvyrovnanější a s nejmenším náskokem na druhého v pořadí.


2004
1.Loeb, Sebastien – Elena, Daniel Citroen Xsara WRC 4:01:57,4
2.Duval, Francois – Prévot, StéphaneFord Focus RS WRC 04+ 29,1
3.Sainz, Carlos – Marti, Marc Citroen Xsara WRC + 1:09,5

Počet vyhraných RZ: 8
Vedení v soutěži: 2-24RZ

Třetí německá výhra se rodila podobně jako ta první. Loeb opět nasadil v první etapě a při nejrychlejších časech v RZ 4 až 8 si vyjezdil půlminutový náskok, který do cíle ještě stihl zvětšit, aby v cíli rally činil zpět zhruba polovinu minuty. Vítězstvím v tomto závodě nakročil Loeb k zisku svého prvního titulu MS.


2005
1.Loeb, Sebastien – Elena, Daniel Citroen Xsara WRC 3:27:13,2
2.Duval, Francois – Smeets, SvenCitroen Xsara WRC + 37,4
3.Grönholm, Marcus – Rautiainen, Timo Peugeot 307 WRC + 2:04,8

Počet vyhraných RZ: 13
Vedení v soutěži: 1-2 RZ, 4-19 RZ

Jen na jedinou zkoušku pustil Loeb před sebe Duvala (RZ3), pak zabral a po zbytek závodu už neměl nikdo nárok. Až do cíle podniku se ztráta druhého Duvala pohybovala okolo 30 vteřin. S dvouminutovým odstupem dojel do cíle Marcus Grönholm s "velrybou" Peugeot 307 WRC (Grönholm byl po celou dobu soutěže na celkovém 3. místě).


2006
1.Loeb, Sebastien – Elena, Daniel Citroen Xsara WRC 3:28:34,1
2.Sordo, Dani – Marti, MarcCitroen Xsara WRC + 33,8
3.Grönholm, Marcus – Rautiainen, Timo Ford Focus RS WRC 06+ 2:19,2

Počet vyhraných RZ: 6
Vedení v soutěži: 1-19 RZ

Velmi podobný ročník je v roce 2005. Jen s tím rozdílem, že ani na tu jednu jedinou RZ Loeb před sebe nikoho nepustil. O svém vítězství rozhodl už v první etapě, na jejímž konci měl luxusní náskok téměř 43 sekund. „Je to skvělý pocit vyhrát popáté v řadě. Navíc před domácími fanoušky a o to je to lepší,“ řekl po soutěži vítěz.


2007
1.Loeb, Sebastien – Elena, Daniel Citroen C4 WRC 3:27:27,5
2.Duval, Francois – Smeets, SvenCitroen Xsara WRC + 20,3
3.Hirvonen, Mikko – Lehtinen, Jarmo Ford Focus RS WRC 07+ 1:19,1

Počet vyhraných RZ: 5
Vedení v soutěži: 1-5 RZ, 7-19 RZ

Stejně jako v roce 2005 Loeb pustil před sebe protivníka (opět Duval) pouze na jediný rychlostní test – RZ6. I přes pouhých pět vyhraných vložek neměl ani v této soutěži konkurenta. Duval se před Hirvonena dostal až díky pěti vítězstvím v RZ v poslední etapě. „Bylo to opravdu pěkné, byla tu spousta fanoušků, skutečně mě to těší,“ radoval se Loeb.


2008
1.Loeb, Sebastien – Elena, Daniel Citroen C4 WRC 3:26:19,7
2.Sordo, Dani – Marti, MarcCitroen C4 WRC + 47,7
3.Duval, Francois – Pivato, Patrick Ford Focus RS WRC 07+ 1:20,0

Počet vyhraných RZ: 14
Vedení v soutěži: 1-19 RZ

Letošní ročník se vyznačoval třinácti vyhranými úvodními RZ soutěže pro Loeba. Poté nechal bojovat o třetí místo Duvala s Hirvonenem a sám se soustředil na udržení, zatím největšího, náskoku před svým týmovým kolegou Sordem. „Byla to pro nás skvělá rally. Neměli jsme sebemenší problém a naše výhledy na titul jsou velmi dobré,“ byl nadšen Loeb po svém (zatím) posledním vítězství.


A já se ptám: Zastaví někdo konečně Sebastiena Loeba?

Komentářů celkem: 40
18. 8. 2008 16:2321
0 0
cows-už zavři svá dětská usta ty tvoje keci to je na přezdržku smajlík ty rallyový odborníku x-D
18. 8. 2008 16:2522
0 0
Goo Loeb Goo!
Puste me na nej!smajlíksmajlík
18. 8. 2008 16:3923
0 0
trochu se zapomina kolik je Leobovi let, tak 1-2 roky a jeho jiste nadherna kariera je u konce, uvidime jestli bude mit na to aby odesel sam nez ho mladsi generace zacne stabilne porazet smajlík Jako to udal pan Marcus.

olda30 Skolka vola. smajlík Ani ta 30 v tvem pubertalnim nicku mne nemate!!
18. 8. 2008 16:5924
0 0
cosw: Markus odešel v 39, Sebovi je 34....pokud počítám tak seb má tak 5let, když ho už srovnáváš s Markusem....a mimoto 7x vyhrát jednu soutěž, to je prostě masakr smajlík
18. 8. 2008 17:0025
0 0
nevhodný příspěvek byl smazán
18. 8. 2008 17:2626
0 0
Oldo-nech buzíka hekat,však sam uvidí co a jak
18. 8. 2008 18:0327
0 0
tead55 Marcus ale odchazel nekolikrat a odesel dost pozde a mimoto 7X vyhral treba davno Marcus a to Finsko smajlík
Leob ma tak 2 roky vice ne, ani to nema mozna. smajlík Staci kdyz Citroen odejde drive z WRC jak porad vyhrozuji;)))
18. 8. 2008 20:5328
0 0
... moje otázka zní: "Má taková vítězná šňůra někde v motoristickém světě obdoby?"
18. 8. 2008 20:5629
0 0
... ještě mám jednu otázku pro znalé věci: "Jak to bylo tenkrát konkrétně s tím Hansenem a jeho Citrónkem?" - ví to někdo?
19. 8. 2008 00:2630
0 0
olda30 - "...prostě je a bude nejlepší..." Uznávám že je, ale pokud by všichni sdíleli tvé jasnovidecké přesvědčení o budoucnosti tak by bylo jednodušší dát mu titul mistra už v lednu a ostatní mohou jít domů a ušetřit obrovské finance.
19. 8. 2008 08:5531
0 0
Loeb asi něco bere a nebo má v autě něco, co umí posouvat auto v čase smajlík Když vidím jen ty počty vyhraných vložek, tak je to opravdu rally bůh. Já mu teda taky moc nefandím ale na jeho jízdu je radost se podívat. smajlík
19. 8. 2008 10:1932
0 0
na asfaltu momentalne asi ne,jedine ze by udelal chybu,jezdi profesorsky,bez chyb,bohuzel ne moc pro divaky ,jinak ale go loeb go smajlík
19. 8. 2008 10:4433
0 0
kambiaso: Seb nejezdí vracáky pro diváky, ale přál bych ti ho vidět v nějakém rychlém, srdcovém protahováku, nebo těžkých brzdách. Tam právě získáví ty rozhodujcí vteřinky.
19. 8. 2008 13:5234
0 0
imprez... to neres tady ma polovicka vymyty mozek Leobvic koktejlem.
frizer, alesk ...jestli to take nebude trochu tim ze Citroen rve do rally nejvice penez smajlík
Subaru to dela u Prodrive, Ford s M-Sportem, ty maji limitovany rozpocet.
Citroen ne, ma regulerni plne tovarni team. Loeb nikdy v jinem aute nez od Citrenu nevyhral to je fakt, tak ze jeho fenomenalnost je zcela jiste precenovana smajlík

Marcus vyhraval jak s 206 tak v Focusu, Leob ne!
19. 8. 2008 20:3435
0 0
Je to tu sama p..a,neda se to ani číst,je z toho cítit závist jak smrad z otevřené žumpy,tohle nejsou fanoušci ale zavistiví zmrdi kteří tu jen opruzují.....a zaměrně vyvolávají slovní přestřelky,ze kterych mají zjevně velkou radost,když však nikdo nereaguje,zkouší to znovu a znovu-oni totiž ví,že se vždy najde někdo komu povolí nervy a odpoví jim......Nakonec vše řeší redakce EWRC tim,že komentáře smažou,nebo uplně zruší.Jen se divím že je ještě nezrušili uplně,byl by konečně pokoj!!!!!!!!Vim že muj příspěvek situaci nezlepší,ale co kdyby nahodou..........naděje umírá poslední
cosw2
19. 8. 2008 23:5236
0 0
Slovi ...závist ne, jsou to jen fakta ktera nestranny clovek prizna, fanatik jako ty vidi jen rude prizna jen fakta krera se mu hodi a nadava, to je cele. Pokud chces moralizovat zacni u sebe a lekci slusneho chovani. Pokud nemas argumenty radeji mlc. smajlík
20. 8. 2008 00:1937
0 0
cosw: zrovna ty jsi ten pravý, který poučuje ostatní o argumentech a nepopiratelných faktech. Ale ty si vlastně už napamatuješ, že
20. 8. 2008 08:5938
0 0
cosw:No ono argumentovat rozpočtem týmu je poněkud starý a laciný důvod. Srovnáváš zrovna týmy, které rozpočty mají velké a ani Citroen není bezedný, ale asi umí ty peníze pořádně využít. smajlík
20. 8. 2008 11:2439
0 0
Mam,ale s takovým mentálem je řešit nebudu,musíš si najít nějakého sobě rovného blbečka,který to s tebou rad dořeší....smajlík
ccc
20. 8. 2008 16:3340
0 0
frizer neřekl bych, lacinější je tvrdit že penize umí lépe využit. To že má Citroen největší rozpočet je prostě fakt, známí od roku 2001.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!