Fotky z nehody Gigi Galliho

Václav Brožík nám zaslal sadu fotografií havarovaného vozu Gigi Galliho.

Václav Brožík nám zaslal sadu fotografií havarovaného vozu Gigi Galliho. Jak je vidět, hlavní náraz směřoval na dveře jezdce, což mělo za následek zlomenou stehenní kost. Dosud se psalo, že šlo o náraz do stromu, podle všeho ale náraz přišel do položených klád vedle cesty. Gigi Galliho nemohli z vraku dlouho dostat, dokonce museli rozřezat kompletní přístrojovku, aby ho dostali ven. Ostatně poloha vozu po nehodě nebyla pro záchranáře také zrovna jednoduchá.

Komentářů celkem: 27
18. 8. 2008 21:11
0 0
Mirku, ty jsi věčný poučovatelsmajlík V první řadě jsem neříkal, že samotná velikost přetížení něco znamená, šlo jen o překlad toho, co řekl. Pokud se nemýlím, Kovalainen měl nedávno při nehodě přetížení 26G a nic se mu dohromady nestalo. Jenže není to jen o velikosti G, ale i o směru působení, délce působení atd. Kdyby měl Gigi kolem sebe skořepinu z formule, asi by se mu nic také nestalo.
18. 8. 2008 21:45
0 0
Doufám, že se brzy uzdraví, ještš že to "není" tak vážný no uvidíme.
NO GIGI NO RALLY smajlík
18. 8. 2008 23:32
0 0
Na prvej zatacke v Silverstone sa dosahuje 6G ale tam sa kosti nelamu takze to sa neda porovnavat.smajlíkskoda gigiho dufam ze pojde aj na buduci rok za stobart
19. 8. 2008 09:16
0 0
Uff, štěstí , že to neblaflo nebo tak něco, vzhledem ke složitýmu vyprosťování..., běhá mi mráz po zádech...
Snad bude brzy ok.
19. 8. 2008 09:50
0 0
smajlík brzke uzdraveni Gigi,bylo to fakt sila,ta rana
19. 8. 2008 10:56
0 0
Shacki: Je to všechno o tom, za jaký čas. Já tím jen chtěl říct, že hodnota 7 g v tomhle případě je nic neříkající číslo, které určitě není maximální hodnotou zrychlení a o síle nárazu má, bohužel, nulovou vypovídací hodnotu.

Dám příklad. Auto narazí do sloupu a při nárazu se zastaví, rychlost je 80 km/h (22,22 m/s) a deformace dveří je 0,3 m. Pokud se auto zpomalí na nulu na těch 30 cm, je průměrné zrychlení 84 g (823 m/s2). Aby bylo průměrné zrychlení při takovém zpomalení 7 g, musela by deformace (dráha zpomalení) být 3,6 metru. Je to maximálně zjednodušené, ale pro představu o číslech to stačí.

a = 1/2 *(v2/s)

a (m/s2) - zrychlení, pro "g" podělit 9,81, v (m/s) - rychlost, s (m) - dráha zpomalení
19. 8. 2008 12:32
0 0
Takže největší rána je praštit se půllitrem do zubu, tam je deformace nula a rychlost velká. smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!