JVP System Prachatice z pohledu KM-Motorsport

V pátek ráno za velmi zamračeného dne vyrážel celý team KM-Motorsport na domácí rallye soutěž.

V pátek ráno za velmi zamračeného dne vyrážel celý team KM-Motorsport ve složení jako jezdec Michal kraml a spolujezdec Marcel Kraml společně s mechaniky na domácí rallye soutěž JVP SYSTEM PRACHATICE s cílem především dojet do cíle, jelikož jsme startovali premiérově s vozem Mitsubishi Lancer Evo VII, se kterým jsme najeli pouze cca 20 testovacích kilometrů. Poslední celý závod jsme absolvovali ve Vyškově ještě s Felicií A5 a na Rztce v Lážovicích s naší tréninkovou Evo IX a tak doba závodnického půstu byla opravdu veliká.

Ve všech v nás nejvíce a snad ve mě panovala obrovská nervozita. Já se to tedy snažil nedávat moc najevo, ale před startem jsem se přiznal , měl jsme opravdu strach. U trati bylo hodně známých, hodně kamarádů a to ve mně vyvolávalo velkou zodpovědnost.

Navíc po seznamovacích jízdách mě bylo jasné a na nervozitě přidalo, že o tak lehkou soutěž nepůjde, ba naopak nám bylo jasné, že půjde o velmi těžkou soutěž a na některých úsecích může znamenat konec malinkatá chybička.

Celý pátek bylo opravdu ošklivé počasí, já jako jezdec jsem ještě prodělával nějakou virózu, která s sebou nesla nepříjemnou rýmu a zvýšenou teplotu, takže pocity nebyly opravdu senzační. Modlil jsem se, ať přestane aspoň pršet, aby to do soboty vyschlo, ale jak se říká, zákon schválnosti, pršelo celou noc a celou závodní sobotu, takže nezbývalo nic jiného, než se k takovému počasí postavit čelem a jít bojovat.

Ráno jsem ještě dostal několik pár rad od Karla Trojana, který nám celkově dost pomáhá předáváním svých zkušeností při soutěžení se čtyřkolkou a za to mu moc děkujeme!

Mechanici obuli auto na mokré pneu Matador na zadní nápravu a na přední jsme zvolili zcela nové polomokré(intermedia) pneu od Pirelli. Odjížděli jsme ze servisu do první etapy a nervozita začínala brát na svých obrátkách, ale první RZ, ze které jsem měl nejvíce strach byla zrušena, čili jsme absolvovali volný průjezd a hurá na start druhé RZ. Nepršelo moc vydatně a tak jsme hodně spoléhali na obutí, které jsme zvolili.

V cíli jsme byli 18tí celkově a já byl rád, že mám za sebou první ostrý start s takovým vozem za takového počasí. Čekal nás přejezd na třetí RZ, která pro mě byla známá a vím, že je hodně rychlá a tak jsem se nechtěl pouštět do velmi rychlé jízdy za takového počasí.

Celé první sekce nám sedla a já se lépe a lépe sžíval s vozem. V druhé etapě začalo pršet o něco vydatněji a již jsme přemýšleli, zda necháme na předku pirelli, jelikož se nejednalo o čistě mokré pneu, ale vzhledem k tomu, že jsme neměli nové Matadory, nechali jsme to tak jak bylo a to možná bylo malou příčinou hodně velkého propadnutí ve startovce v druhé sekci, ale rozhodně vetší příčina propadnutí byla velká krize ve čtvrté RZ, kde se nám v lese roztancoval vůz ze strany na stranu a já měl plné ruce práce, abych to srovnal. Vypadalo to, že už končíme, dokonce mi brácha stačil zakřičet do interkomu „ty vole a déém“, naštěstí mírné ubrání plynu a následná akcelerace vůz srovnala a jízdu téměř po dveřích na tak úzké lesní cestě srovnala. Hodně mě to rozčarovalo a já vůbec nevěděl jak se to stalo, myslel jsem si, že máme defekt, ale auto jelo normálně a tak jsem raději hodně zvolnil.

Po dojetí do cíle jsme přejížděli na 5RZ, která byla hodně rychlá a nejdelší a tam jsme si opravdu užili své. Celá polovina byla nesmírně kluzká, auto jsem brzdil místy i očima, to mělo za následek poškození předního levého ráfku v jedné ostré levotočivé zatáčce, kterou jsem moc pokrátil trávou, jelikož bychom zřejmě nezatočili, ale naštěstí se toto odehrálo bez defektu.

Čekal nás cíl a 6 RZ, která byla poslední v druhé sekci závodu, tu jsme projeli celkem v klidu, nepouštěli jsme se do nějakého zbytečného riskování a těšili jsme se, až budeme v servisu a obujeme mokré Matadory i na předek, které sice nejsou nové, ale rozhodně budou fungovat lépe.

Po servisu, jsme tedy odjeli přezutí na 6RZ, kde jsme v předešlé sekci prodělali nesmírnou krizi na kterou jen tak nezapomenu já ani brácha a tak jsme do onoho úseku zvolili raději mírné tempo s vypnutým ALS. Díky tomu jsem zjistil co bylo příčinou takové krize…nakopnul nás malinkatý hrbol, který jsem jistě předtím špatně najel navíc bez označení v rozpisu a to mělo za následek málem předčasný konec v této soutěži.

Po projetí daného úseku jsem zapnul ALS a začal drobet zrychlovat, jelikož v servisu jsme se dozvěděli, jak jsme na tom a bylo dost reálné, že naší skupinu SA3 zvítězíme, pokud dojedeme do cíle.

Po dojetí do cíle jsme přejížděli na RZ8 a tu jsme si opravdu vychutnali. Nasadili jsme o dost rychlejší tempo, gumy fungovali perfektně na celé RZ a já si jízdu opravdu užíval a zkoušel odhadovat již ty správné nikoliv předčasné brzdné body, čisté projíždění zatáčkami a to celé mělo za následek 14tý čas zajetý celkově, ze kterého mám velkou radost.

Takto bych si přál do budoucna dojíždět v každém sprintu, ale pravda je, že se máme hodně co učit a v rallyesportu jsme absolutní nováčci a tak děkujeme za každý odjetý závodní kilometr, který nám dává cenné zkušenosti.

Čekala nás poslední RZ9, ale ta byla zrušena, jelikož se na ní odehrálo dost nehod, ta nejvážnější Lukáše Pondělíčka, který tam rozbil svého a musím říci moc nádherného Citroëna, kterého je nesmírná škoda. Doufám, že se dá Lukáš rychle do pořádku a že se bude objevovat ve startovkách na dalších soutěžích.

Po dojetí do servisu, nám bylo sděleno, že jsme první v naší skupině a 25 celkově a to pro celý náš team znamenal veliký úspěch a nezapomenutelný zážitek.

Touto cestou bych chtěl poděkovat hlavně mechanikům jménem Václav Cais, Jirka Benda, Martin Kabašta, Petr Bláha a Bořek Musil. Kluci opravdu makali tak jak měli i za takového deštivého dne a byl na ně maximální spoleh, dělali přesně to co měli. Kluci díky! Také patří poděkování bráchovi Marcelovi, který mě do celého pro mě kouzelného světa rallye zasvětil a za to, že to vedle mě vydrží a čte perfektně rozpis.

Dále bych chtěl poděkovat firmám Josef Vávra s.r.o. za zapůjčení servisního kamionu, firmě autovinoř s.r.o. a stavební firmě Josef Hodonický, kteří nám pomohli z té finanční stránky. Děkujeme.

V tuto chvíli nás čeká měsíc a půl volna do další rallye a tím bude rallye AZ PNEU JESENÍKY, která se koná . 3-5.10. 2008. Pokud vše půjde dobře a seženeme dostatek financí, určitě na této soutěži budeme startovat opět s vozem Mitsubishi Lancer Evo VII.

Děkujeme za přečtení těchto našich zážitků a rallyesportu zdar!
Zdraví Vás celý team KM-Motorsport
www.km-motorsport.cz

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!