19. 8. 2008 21:42 − 3011× − 38

Preview Barum Rally Zlín 2008

Po Rally Bohemia přichází na řadu předposlední podnik mezinárodního mistrovství, kterým je další z předních českých soutěží.

Po Rally Bohemia přichází na řadu předposlední podnik mezinárodního mistrovství, kterým je další z předních českých soutěží. Podobně jako vloni poutá Barumka atraktivní startovní listinou, kterou ji zajistilo setrvání v interkontinentální sérii. Nejrychlejší čeští piloti účastnící se domácího šampionátu tedy budou mít znovu možnost poměřit své síly s jinými předními evropskými jezdci. Na startu se tak samozřejmě sejde početná skupina speciálů Super 2000, jenž jsou v IRC vrcholnou technikou. Do boje s nimi vyrazí samozřejmě i neméně početná skupina produkčních vozů, ovšem ty zde již vloni jasně ukázaly, že to s hbitými atmosférickými dvoulitry budou mít více než těžké.

Toho si je samozřejmě plně vědom i vedoucí muž MMČR Roman Kresta, jenž tak na svůj domácí podnik přezbrojil z Mitsubishi na Peugeot 207 Super 2000 z dílen maďarského Tagai Racing Technologies. Tento speciál si moravský jezdec vyzkoušel na Kopné a hned z toho bylo jasné vítězství. V okolí Zlína to pochopitelně tak jednoduché mít nebude, ale to nic nemění na tom, že jeho cíl zůstává stejný, vítězství. Krestův největší rival z domácích kolbišť Václav Pech na Bohemii kvůli technické závadě cíl neviděl a výrazně si tím ztížil cestu za obhajobou titulu. Do Zlína přiveze svůj tradiční produkční Lancer EVO IX a tak se další těsná přetahovaná s Krestou očekávat nedá. Plzeňský pilot však jistě bude usilovat o umístění co nejblíže pódiu, které by mu při případném soupeřově odstoupení ještě zachovalo šance na zisk titulu.

V pozici největšího favorita na vítězství se na Moravě ukáže Francouz Nicolas Vouilloz, jenž bude za volantem Peugeotu 207 Super 2000 belgického Kronosu obhajovat loňský triumf. Na trať v první etapě vyrazí jako první, neboť právě na jeho Peugeotu bude nalepena jednička. Až s číslem 12 vyrazí vstříc 263 soutěžním kilometrům Ital Luca Rossetti, který je Francouzovi největším soupeřem o titul v sérii IRC a v současné chvíli na něho ztrácí 6 bodů. Na Barumce jej však bude trochu limitovat neznalost tratí, jelikož se zde objeví vůbec poprvé. Zkušeností z ročníku 2005 naopak jistě plně ve svůj prospěch využije Giandomenico Basso, který se na české tratě vrátí znovu v pozici továrního jezdce italského Abarthu. Jen Fiat Punto Super 1600 vymění za Fiat Grande Punto Super 2000 a v seznamu kandidátů na vítězství je bezesporu třeba mu rezervovat místo.

Bassův týmový kolega Anton Alen jako správný Fin dává přednost nezpevněnému povrchu, ovšem na loňské Barumce ukázal, že umí být rychlý i na asfaltu. V jednom místě byl však rychlý až přespříliš a tak letos bude jeho hlavní motivací vedle potrápení předních pilotů dojetí až na cílovou rampu. Tam se vloni neukázal ani další tehdejší pilot Punta Super 2000 Freddy Loix, který až do vylomení kola srdnatě bojoval o vítězství. Letos na sebe Belgičan pilotující Peugeot 207 Super 2000 z Kronosu v rámci série IRC upozornil jen na domácích tratích, kde nenašel žádného přemožitele. Druhý zářez však může následovat již tento víkend. Dvakrát si ze Zlína odvážel poháry pro vítěze Ital Renato Travaglia, jenž se podobně jako vloni představí se soukromým Fiatem Punto Super 2000 a pro italskou značku bude jedním z předních bojovníků o triumf.

Za volant jednoho z dalších Fiatů kategorie Super 2000 se posadí i pravidelný účastník MMČR Jaromír Tarabus, který vloni zlínskou soutěž zakončil havárií. Letos bude na start nastupovat po třech vydařených soutěžích a tuto sérii jistě bude chtít dále prodloužit. Úspěch zažil při svém posledním startu i druhý z pilotů Fiatů z dílen zlínského JM-Engineeringu Polák Grzegorz Grzyb, když slavil triumf na podniku svého domácího mistrovství. Na Barumce polský borec vloni opanoval skupinu A a letos se jistě bude chtít pokusit o něco podobného i v absolutní klasifikaci. Se Suzuki Swift Super 1600 na loňském ročníku moravské soutěže zářil také okruhář Tomáš Kostka. Pokud svou rychlost zopakuje i letos, kdy se představí za volantem Fiatu Punto Super 2000, máme se nač těšit. Zato posledního z pilotů vozu Fiat Punto Super 2000 Turka Volkana Isika tak vysoko zřejmě čekat nemůžeme.

Na loňský ročník, kdy až do úplného závěru soutěže bojoval o celkové vítězství, jistě rád zavzpomíná Španěl Enrique García-Ojeda, který se po delší odmlce vrací na tratě IRC. Namísto Peugeotu 207 Super 2000 z dílen Borjy Moratala však usedne do obdobného speciálu z italské stáje Munaretto. Podobně jako před dvěma lety se zde úřadující šampión IRC potká s Francouzem Bryanem Bouffierem pilotujícím identický vůz. Ten zatím jasně směřuje k obhajobě polského titulu a ve Zlíně bude samozřejmě startovat pod hlavičkou Peugeot Sport Polska. Od našich severních sousedů kromě něho dorazí i Michal Solowow s další 207. Chybět nemůže ani občasný účastník IRC a velký showman Maďar Janika Tóth, který pojede vedle Kresty s druhým vozem Peugeot z Tagaiových dílen. Zejména evropské body budou zajímat Bulhara Kruma Doncheva, jenž se představí s krásným žlutým Peugeotem, a Itala Lucu Bettiho pilotujícího taktéž Super 2000 od francouzské značky.

Lvíček bude mít samozřejmě zastoupení i mezi českými jezdci. Kromě již zmiňovaného Kresty do speciálů 207 usednou ještě další tři domácí borci. S tradičním modrobílým Peugeotem se představí vedoucí muž mistrovství ve sprintrally Josef Peták, kterému se docela daří také ve „velkém mistráku“. I po Barumce by jistě příbramský pilot rád setrval na průběžné páté pozici. Třetí příčku v MMČR zatím drží Pavel Valoušek, jenž dostal pro domácí podnik šanci ukázat své umění ve velkém stylu, když byl vybrán na post jezdce modrobílé 207 BF-Goodrich. Oproti předešlým domácím startům, během nichž byl svázán nedostatkem financí, bude mít tentokrát příležitost vyniknout naplno.

Rychlost letos několikrát jasně deklaroval i Roman Odložilík, jenž si však kvůli nespolehlivosti techniky příliš bodů do šampionátu nepřipsal. Na domácí soutěži, kterou již vloni absolvoval za volantem speciálu Super 2000, bude jistě chtít tuto smůlu prolomit. Při neúčasti Brice Tirabassiho, který dal IRC po nekonečné sérii technických potíží svého Peugeotu vale, bude posledním pilotem se speciálem Super 2000 Bernd Casier. Loňské páté místo bude mladý Belgičan obhajovat za volantem VW Polo Super 2000 týmu René Georges. Tento vůz se na českém území objeví vůbec poprvé. Do nerovného souboje s favorizovanými speciály Super 2000 vstoupí vedle již zmíněného Pecha i další přední čeští piloti produkčních aut. Z jejich řad budou však chybět Vojtěch Štajf, Emil Triner (oba Subaru Impreza Sti N12) nebo v mistrovství průběžně čtvrtý Karel Trojan (Mitsubishi Lancer EVO IX). Ze zahraničí přivezou produkční vůz účastník ME Ital Giovanni Manfrinato, Rakušan Franz Wittmann nebo Slováci Peter Gavlák a Tibor Cserhalmi (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX).

Zařazení do šampionátu IRC kromě absolutní klasifikace pořádně vyztužuje i obsazení skupiny A. Přední domácí borci se v jejím rámci budou muset pořádně snažit, neboť na start dorazí hned několik velmi rychlých pilotů ze zahraničí. Z Francie přijede velmi rychlý Cedric Robert a na tratě se vydá za volantem Renaultu Clio R3. Obdobný vůz bude sloužit v cestě za co nejlepším umístěním ve skupině A i Italovi Alessandru Pericovi. Naši Josef Sedláček a Jan Vanáč tedy budou mít ideální příležitost porovnat své síly s atraktivní zahraniční konkurencí na stejné technice. V rámci skupiny R3 se představí ještě jeden velmi zajímavý host ze zahraničí Alessandro Bettega, který tolik zazářil při loňské Tour de Corse za volantem Fordu Focus WRC. Do Zlína samozřejmě vůz WRC nepřiveze, startovat bude s Hondou Civic Type-R R3.

Na startu ale samozřejmě nemohou chybět ani speciály Super 1600. Petr Zedník s jedním takovým (Ford Fiesta) zatím vévodí klasifikaci skupiny A českého mistrovství. Velkým soupeřem mu je jedna z největších domácích nadějí Jan Šlehofer, který se bude muset po havárii v Pelhřimově obejít bez svého tradičního vozu a usedne do čerstvě opraveného Fiatu Punto Super 1600, s jakým na začátku roku jezdil Jiří Skoupil. Právě Šlehofer však bude při tvrdých bojích ve skupině A zřejmě našim hlavním želízkem v ohni. S Citroënem C2 Super 1600 nebude chybět Antonín Tlusťák a s Peugeotem 206 Super 1600 pak Milan Kneifel. Ze Škody Fabia Kit Car přesedne na Barumce do Suzuki Ignis Super 1600 velmi rychlý Lubomír Minařík. Dva velmi rychlí borci přivezou speciál Super 1600 ze zahraničí. V obou případech se bude jednat o Suzuki Swift a usednou do nich Slovák Jozef Béreš a Maďar Robert Bútor. U obou dvou se můžeme těšit na dravou atraktivní jízdu na hranici fyzikálních zákonů.

Na závěr je třeba ještě zmínit snad největší lákadlo Barum Rally, kterým bude premiéra vozu Škoda Fabia Super 2000. Ten samozřejmě nebude bojovat s ostatními, ale pojede jen jako předjezdec. I v této pozici ale jistě bude budit velký zájem.

Komentářů celkem: 38
20. 8. 2008 07:3721
0 0
Ještě si dovolím přidet info od konkurence - "z dalších jezdců se omluvili Alessandro Perico z Itálie (oba Renault Clio R3) a čeští zástupci Lubomír Minařík (Suzuki Ignis S1600) a Jan Štěpánek (Subaru Impreza STi)."
20. 8. 2008 08:0822
0 0
nevíte někdo kdy přesně začína shakedown? minulý rok začínal ve čtyři, ještě nemám program, budu ho mít až ve čtvrtek, dejte prosím info dík.smajlík
ZED
20. 8. 2008 08:2023
0 0
Tak podle programu Shake začíná v 8:00
20. 8. 2008 08:3324
0 0
ja se nemomužu dočkat..!smajlíksmajlík
20. 8. 2008 08:3425
0 0
*nemožu
20. 8. 2008 08:4426
0 0
Jupíííí jupííí, též sa těším jako svině! Tuplem když Slušovice jsou mi rodnou vískou!!! smajlíksmajlíksmajlíksmajlík
20. 8. 2008 08:5627
0 0
to je baštaa dnes se jedu podivat na treningy ani zlomena ruka mě nezastavi jak se těšim:D
20. 8. 2008 09:1028
0 0
Jako v osm rano? no tak to asi neni dost dobra volba, všichni jsou v práci, ja sem počítal tak kolem čtvrté.smajlík
20. 8. 2008 09:4229
0 0
No ja som zo SR. MAm to cez 300 km, ale taku rally si nemozem nechat ujst smajlík
20. 8. 2008 11:4030
0 0
lukyn323: kdo by chodil v pátek do prace smajlík
20. 8. 2008 11:5831
0 0
Pozdrav od Ariho Vatanena divákům Barumky! Prý by i přijel!!!
http://www.tomaszatloukal.cz/article.php?ID=2541
20. 8. 2008 14:2132
0 0
Uz jen 2 dny !!!! smajlíksmajlík
20. 8. 2008 15:2033
0 0
UŽ KONEČNĚ JEN 2 DNY UŽ SE NEMŮŽU DOČKAT smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
20. 8. 2008 20:3834
0 0
dobrý večer
20. 8. 2008 20:3935
0 0
dneska jsem byl na tréninku na RZ semetín a srazila se tam civilní felicie sze stříbrným subaru,rána jako sviněsmajlík
20. 8. 2008 21:0936
0 0
Já byl v na RZ Troják spousta vozů jelo po rezervě. Nekde to brali asi ostře.
20. 8. 2008 21:3437
0 0
Ja sa tesim jak babka na duchod smajlíksmajlíksmajlík
To bude masakr sem si vzal pekne volno at stihnu aj shakesmajlík juchuuuuuuuuu a fandete to je pak atmosfera jako prasa smajlíksmajlík
Inak smajlík !!!!!!!!!!Go Jarin Go !!!!!!!!!!smajlík
Fanda z Pola...........Valach jak chces............smajlíksmajlík
Loa
20. 8. 2008 22:5638
0 0
Absolutně nevím, co s Tipovačkou, to se nedá snad ani trefit při takové konkurenci......smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!