Tour de Corse – Preview

S upravenou specifikací Fabií WRC ze šotolinového na asfaltový povrch se vydává tým Škoda Motorsport vstříc posledním dvěma soutěžím letošního světového šampionátu v rallye.

„RALLYE 1000 ZATÁČEK“ BUDE DALŠÍ VÝZVOU

S upravenou specifikací Fabií WRC ze šotolinového na asfaltový povrch se vydává tým Škoda Motorsport vstříc posledním dvěma soutěžím letošního světového šampionátu v rallye. Před dvěma týdny na Sardinii tým potvrdil svůj návrat do kompletní sezony MS 2005. Letošní vývojový program Fabie WRC uzavírají Korsická rallye (15. – 17. října) a Katalánská rallye (29. – 31. října). Na první z nich se představí obvyklá dvojice továrních jezdců týmu Škoda Motorsport – Armin Schwarz a Toni Gardemeister.

Korsická rallye je obecně považována za jednu z nejnáročnějších soutěží šampionátu. Na kompaktních tratích v okolí rodiště Napoleona Bonaparta, městečka Ajaccia, se posádky v místních horách jen zřídka setkávají s rovnými úseky. Díky zatáčkovitému a členitému charakteru tratí si podnik vysloužil přezdívku „Rallye 1000 zatáček“. Náročnost ještě zvyšují strach nahánějící srázy, které lemují horské silničky a hrozí potrestáním sebemenší chyby.

Délka rychlostních zkoušek klade velké nároky na nalezení správného nastavení podvozku a jeho sladění s vhodnými pneumatikami. Také počasí bude hrát významnou roli. Pokud bude horko a sucho, bude určujícím faktorem opotřebení a životnost pneumatik. Za proměnlivého počasí se mohou podmínky dramaticky změnit během několika minut a náročnost soutěže s 48-ti letou tradicí ještě zvýšit.

Armin Schwarz: „Korsika patří k nejkrásnějším asfaltovým soutěžím. Během posledních let však prošla mnoha proměnami. Přestože je její povrch hladší, budou dlouhé rychlostní zkoušky s menším prostorem pro servisní zastávky opět velkou výzvou. Při takovémto formátu musíte mít k dispozici velmi spolehlivé auto, protože sebemenší problém znamená velmi rychlý pád z předních pozic.“

Toni Gardemeister: „Když jsem jel Korsiku poprvé, nenáviděl jsem ji. Postupem času jsem si ji ale celkem oblíbil. Letos jsou na programu pouze dlouhé erzety, jaké mám rád. Uvidíme ale, co přinese počasí, protože to bude mít velký vliv na zvolené pneumatiky.“

Martin Mühlmeier, vedoucí týmu Škoda Motorsport: “Odstoupení na Sardinii pro nás bylo zklamáním a na Korsice bychom se chtěli představit v lepším světle. Na posledních dvou letošních asfaltových soutěžích by se měla lépe projevit vylepšení, která nám umožnila nová homologace.“

Korsická rallye v detailech:
Centrem Korsické rallye je hlavní město ostrova, Ajaccio. Servisní zóna i ředitelství je situováno na pobřeží Convention Centre v jeho samém středu.

Asfaltová soutěž má 287,80 kilometrů rychlostních zkoušek, které tvoří pouhých šest úseků. Na každý den jsou připraveny vždy dvě tratě, které se projíždějí dopoledne a odpoledne s polední přestávkou na servis. Páteční etapa zavede účastníky na jihovýchod od Ajaccia až k Proprianu. Nejnáročnějším dnem bude sobota se dvěma nejdelšími úseky severně od Ajaccia. Nedělní etapa se odehraje na malém území na jihu města. Cílovou rampou v centru Ajaccia projede první vůz ve 14:30 hodin místního času.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!