Barum Rally Zlín další fází testů Fabie Super 2000
Prototyp speciálu Fabia Super 2000 se představí v rámci testování poprvé v roli předjezdce na letošní Barum Rally ve Zlíně. Je to další krok na cestě k úspěšné homologaci vozu. "Možnost vyzkoušet si chování vozu a jeho jednotlivých komponentů v podmínkách reálné soutěže a jednotlivých erzet je pro nás nesmírně cennou zkušeností. Výsledky a poznatky z tohoto testu by nás měly posunout o další kus dopředu na cestě k úspěšné homologaci a následnému nasazení do soutěží; a to jak na národní, tak i mezinárodní úrovni", prohlásil Michal Hrabánek, vedoucí Škoda Motosport.
Podle Hrabánka bude automobilka úzce spolupracovat i s importérskými zastoupeními Škoda Auto a plánuje též nabídnout vůz privátním týmům. Homologace vozu je plánována na konec roku 2008.
Foto: www.skoda-auto.cz
Testování Fabie Super 2000 bylo oficiálně zahájeno v únoru letošního roku a v rámci více než půlročního testování bylo najeto na pět tisíc kilometrů a byly vyvinuty a otestovány tři prototypy.
Za volantem vozu se vystřídali přední soutěžní jezdci; Jan Kopecký, rakouský mistr Raimund Baumschlager, či finský exšampion Sebastian Lindholm. V poslední době přispěl svými zkušenostmi také dvojnásobný mistr světa a ikona rallyového sportu Carlos Sainz.
Základní technické parametry vozu Škoda Fabia Super 2000:
Délka 3992 mm, šířka 1798 mm, rozvor 2486 mm;
Hmotnost 1150 kg (asfalt), 1200 kg (šotolina);
Motor: zážehový atmosférický čtyřválec 16 ventilů, zdvihový objem 1998 ccm, hliníkový blok a hlava válců, pohon všech čtyř kol;
Převodovka: X-trac 6-ti stupňová sekvenční;
Spojka: AP Racing – 184 mm;
Tlumiče: Reiger Racing systém;
Brzdy: Brembo, kotouče o průměru 355 mm vpředu a 300 mm vzadu (asfalt), šotolina 300 mm vpředu i vzadu;
Kola: disky OZ s pneumatikami BF Goodrich 18" (asfalt) a 15" (šotolina);
Elektronika: Magneti Marelli
Zdroj: www.skoda-auto.cz
Ted jsem na toto narazil na stránkách webu Barumky ............ .
Jestli to někdo nechce psát veřejně tak moc prosím do mailu ondrej.loudil@email.cz
Škoda Fabia S200
měřeno cca 400m před cílem RZ Pindula 1 (18,97km) dostaval od Voulloise cca 27 s, pak měřeno na RZ Troják 1 cca 20.km dostaval 33s (stopky ukazovali sice 1:33,ale nevim presne jestli nebyl vpusten pozdeji na trat), posledni mereni RZ Trojak 2 taky asi 20.km dostal od Voulloise 21s.
No newm jak se to měřilo takže nemůžu posoudit věrohodnost časů takže nezbývá než doufat že Škoda Motorsport pustí časy [To se pravděpodobně nestane] . Podle mě nejel Hanis nahrane škoda potřebuje data ne rozflaka auto hned na začátku testování a nezapomenme, že auto je teprve ve fázy vývje vspomenmě na Peugoty taky první rok působení nebyly zrovna excelentní, ale na první pokus BOMBA jen tak dál. Ať se ta Fabie povede