8. 1. 2004 00:00 − 2188× − 0

Štajf ve Freistadtu poprvé na sněhu

Se startovním číslem 27 na dveřích vozu Mitsubishi Lancer EVO VI bude na úvodním podniku Mezinárodního mistrovství České republiky v rakouském Freistadtu a okolí hájit české barvy ve skupině N také po

Se startovním číslem 27 na dveřích vozu Mitsubishi Lancer EVO VI bude na úvodním podniku Mezinárodního mistrovství České republiky v rakouském Freistadtu a okolí hájit české barvy ve skupině N také posádka Vojtěch Štajf – Julius Gál.

Devětadvacetiletý pražský jezdec sice původně plánoval zahájení sezóny až na tradiční březnovou Rallye Šumava, přesto přihlášku na rakouskou soutěž v prosinci poslal. Volba spolujezdce pak byla zdánlivě jednoduchá: Václav Arazim se rozhodl v Rakousku nestartovat a tak Vojta po úspěšném startu s Juliem Gálem na Horácké rally okamžitě volal do Mostu. Když se totiž ukázalo, že se ve Freistadtu bude skutečně závodit na sněhu a ledu a ne na mokrých silnicích, jako v posledních dvou ročnících této rallye, rozhodl se na tratě našich sousedů skutečně vyrazit a naučit se něco nového: „Když nepočítám účast na testování nového modelu čtyřkolky jedné automobilky na zamrzlém švédském jezeře v loňském roce, nikdy jsem dosud na ohřebovaných pneumatikách nejel. S Juldou jsme se byli o víkendu seznámit s tratí a klouzalo to někde tak strašně, že i v malých rychlostech jsem se bál, že auto neudržím na cestě. Nakonec jsme na sériových zimních pneumatikách ustáli i několik „krizovek“ a již se na samotnou Jänner rallye hrozně moc těšíme. Při závodě totiž pojedeme na závodních zimních pneumatikách s hřeby, které by měly na ledu a sněhu fungovat.“

Otázkou pro samotný závod je, jak se posádka dokáže prosadit proti rakouské špičce skupiny N. Na rozdíl od českých soutěžáků totiž Rakušané na tomto povrchu závodí každoročně a proto budou ve výhodě nejen díky znalosti domácích tratí, ale také povrchu a volby nejvhodnějších pneumatik. Devětadvacetiletý pražský jezdec se tak chce soustředit především na souboj se svými českými soupeři, mezi kterými rozhodně nelze podcenit Milana Lišku, Vladimíra Barvíka nebo Jana Štěpánka, zajímavé bude rovněž srovnání se slovenským mistrem Tiborem Cserhalmim, který bude startovat s týmovým Lancerem EVO VII, se kterým Vojta úspěšně startoval na prosincovém Pražském rallysprintu.

„Po vzájemné spokojenosti se spoluprací v loňské sezóně jsme se s Vlastimilem Neumannem dohodli na pokračování a proto v letošní sezóně opět pojedu v týmu K.I.T. Racing CS. Protože jsme ale v Rakousku původně startovat nechtěli, zbyla na nás týmová Evo VI. To ale v žádném případě nevadí, protože s tímto vozem jsme spolu s Juldou startovali v Třebíči a rozhodně se s ním dá pomýšlet na přední umístění. U nás bude ale prioritou dojet do cíle, neboť body by se před Šumavou každopádně hodily.“ říká Vojtěch Štajf, a dodává: „Poté, co jsem viděl trať všech sedmnácti rychlostních testů, bude pro mě mít dojetí na cílovou rampu cenu vítězství.“

Posádka a celý tým pak chce všechny české fanoušky poprosit, aby před teplem rodinného krbu dali v pátek a v sobotu přednost skvělé podívané, neboť na skutečně krásných a technických zasněžených rychlostních zkouškách bude zajímavé koukání nejen na vozy WRC, ale i na ostatní účastníky Jänner rallye. Vaší podporu si jistě zaslouží všichni čeští soutěžáci, navíc dle našeho zjištění při seznamovacích jízdách jsou příjezdové cesty k diváckým místům na rychlostních zkouškách velmi dobře označeny a proto není třeba mít obavy z toho, že nenajdete cestu. Nejvzdálenější RZ pak není dále, než 50 km od hranic.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!