13. 10. 2004 00:00 − 2444× − 0

Dámy a pánové, nastartujte své motory – 5

Pátý díl z cyklu článků Milana Hauera – Naše chrabrá a demokratická policie na severu Čech jasně ukázala, že si dokonale zaslouží bezprecedentní zvýšení gáže.

Minulý víkend muselo srdce daňového poplatníka radostí zaplesat. Naše chrabrá a demokratická policie na severu Čech jasně ukázala, že si dokonale zaslouží bezprecedentní zvýšení gáže. V průběhu masivního náletu na arogantní zazobance v milionových soutěžních autech se její příslušníci činili skutečně měrou nebývalou. Nejenže požadovali pokuty ve výši až 20 000,- Kč, čímž jistě chtěli pomoci státnímu rozpočtu, kterému pouštějí svými výplatami pořádně žilou, ale jeden z nich byl dokonce ochoten za cenu svého zdraví zabránit vyvrhelovi, který si po vzoru traktoristů z JZD "čistil" své zablácené pneumatiky na veřejné komunikaci, v dalším pokračování v soutěži a sebevražedné jízdě, o které se orgánovi v jeho felicii může jen zdát.

Nebo že by to bylo trošku jinak? Ani se mi nechce věřit všem historkám, které notně překvapení jezdci sdělovali při vjezdu do Racing Areny v Sosnové. Většinu z těch jezdců znám a vím, kdo a jak jezdí na přejezdech. Proto i když vytřídím výroky tradičních spěchačů, zůstávají mi ti, kteří jezdí v pohodě a i oni byli překvapeni množstvím policejních aut a radarů mezi rychlostními zkouškami a také, mírně řečeno, podivným jednáním policistů. Registrační čísla policejních aut pocházejících z celého ústeckého kraje svědčí o tom, že na severu Čech vypukla policejní mobilizace.

Ne, skutečně nemám nic proti dohledu policie nad dodržováním předpisů a zákonů. Jak je potom možné, že při takovém nasazení, jsem se jen těžko prodíral z vedlejší na hlavní silnici a to přesto, že orgány policie postávaly u služebního vozu v družné debatě, aniž by se pokoušely řídit dopravu (spíše oni i jejich vozidlo bránilo ve výhledu). Jak to, že při takové síle policejních příslušníků mne předjíždí pravidelně množství aut rychlostí přesahující 100 km/h. Proč kolem takového množství mužů zákona mohou projíždět téměř karikatury osobních automobilů, jejichž technický stav a rovněž i stav jejich řidičů (mám na mysli věk, schopnost zvládat vůz a reagovat nejen na provoz před, ale i za vozem), budí vážné pochybnosti o schopnosti dojet z jedné vesničky do druhé a jejichž řidič v rádiovce či klobouku na hlavě, se zuby nehty drží půlky silnice, po které peláší závratnou čtyřicítkou, aniž by se ruka zákona byť jen pohnula.

Jedno vysvětlení se mi nabízí. Na vině jsou soutěžní posádky. Kvůli nim přišli orgány o volný víkend a musely se trmácet světa kraj, tak proč jim to neosladit. Z archívů se vytáhly předpotopní radary, které sice neumí vytvořit fotografii, ale zato poskytnou ideální příležitost k lidové (zde spíše policejní tvořivosti). Asi proto se jeden ze špičkových jezdců skupiny N dozvěděl nejprve že jel rychlostí 60 km/h, pak 69, později 79 a nakonec, když přišla nejvyšší šarže na stanovišti, se dozvěděl ještě číslo 82km/h. Nelze se mu divit, že odmítl uznat přestupek a žádal důkaz, který však nebyl, ale hádejte se se čtveřicí policistů, kteří drží v ruce vaše doklady a odmítají vám je vrátit zpět.

Také vás zajímá jak se vyrovnali s tím, že protiprávně zadrželi řidičský průkaz? Velice šalamounsky. Jednoduše na místním oddělení oznámili, že jezdec průkaz ztratil a oni jej nalezli a šlechetně odevzdali. Elementary dear Watson!…

Jak se však vykroutí jejich kolega, který za cenu svého zdraví bránil již zmiňovanému jezdci, který si "čistil" kličkováním zablácené pneumatiky, to mi však jasné není. Stejně tak mi není jasné, proč nejednal tak, jak mu zákon radí a dokonce přikazuje a ohrozil svou službyschopnost tím, že se vlastním tělem postavil do cesty vozu WRC a demonstrativně si odepnul pojistku na pouzdru služební zbraně. Vždyť stačilo opsat si registrační číslo vozu, startovní číslo (je větší a tudíž lépe viditelné), nebo i jména obou členů posádek na zadních bočních oknech a pozvat si hříšníka k výslechu, podání vysvětlení, nebo k čemukoli jiného. Služební zákon mu v žádném případě nepřikazuje zastavovat auta vlastním tělem a pokud to udělal a je skutečně zraněný, měl by mu jeho nadřízený odebrat nemocenské dávky a potrestat jej za úmyslné sebepoškozování. Nebo, že by bylo něco pravdy na tom, že strážci zákona musí sloužit ve dvou, protože jeden umí psát a druhý číst a tento byl na stanovišti osamocený? Možná na tom něco bude, protože i další příběh svědčí o tom, že někteří příslušníci Policie ČR měli velké problémy s číslovkami. Zákon o policii jim dovoluje na místě udělit blokovou pokutu do maximální výše 2 000Kč a oni minimálně ve dvou případech požadovali 20 000Kč, tedy desetkrát tolik! Nula sem, nula tam. Zcela zjevně hřešili na to, že jezdci jsou v časovém presu a aby stihli časovou kontrolu zaplatí, vždyť mají peněz dost, jinak by se zbůhdarma neproháněli po lesích, že ano.

Těch podivností bylo tento víkend tolik, že nemůže jít o náhodu, jen nevím co bylo jejím cílem. Likvidace rallye? Ukázka síly obecně? Nebo skutečně jen pomsta za zkažený volný víkend pro policisty? Nevím a snad to ani nechci vědět, protože si stále myslím, že policie je tu kvůli něčemu jinému, než kvůli obyčejné buzeraci za hranicí zákona.

Přeji všem šťastnou cestu tam i zpátky.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!