Fr. Soukup: Z klubových soutěží do Rallye Cupu 2008

František Soukup se spolujezdcem Petrem Pokorným je v půlce seriálu Rallye Cup 2008 na děleném 4. místě ve skupině H3.

František Soukup se spolujezdcem Petrem Pokorným je v půlce seriálu Rallye Cup 2008 na děleném 4. místě ve skupině H3 – historických vozidel do 1600 ccm. Před druhou půlku poháru (Pardubice, Kramolín, Kralovice) jsem mu položil několik otázek.

věk 38
bydliště Doubravice u Českých Budějovic
povolání Vedoucí pobočky spediční firmy
v rallye od 2005
auto Škoda 100 L
spolujezdec Petr Pokorný
největší úspěch Setkání mistrů 2007 Tábor – 1. místo
soutěžácký vzor Emil Triner
vysněné závodní auto Škoda 130 RS
zajímavá vzpomínka Osobní setkání s Janem Kopeckým při závodech M.V. Matrix Rallye 2008 v Kostelci nad Orlicí.


Foto: Václav Zíbar

Jaké bylo Tvoje první seznámení se soutěžními vozidly, potažmo tratěmi?

Jako divák jezdím na závody již řadu let, ale jako závodník od roku 2005. První závod byla klubová soutěž českobudějovického autoklubu Ledová stopa, kterou jsem jel s automobilem Škoda 136 Rapid.

Co jsi všechno odjel před letošní sezónou? Co z toho považuješ za největší úspěch?

Před letošní sezonou jsem odjel řadu klubových soutěží. Za největší úspěch považuji 1. místo v Setkání mistrů v Táboře a 3. místo v Erzetce Beroun.


Foto: Adam Čepela

Petr Pokorný Ti dělá spolujezdce, zkus ho drobet představit. Jaký typ rozpisu používáte?

Petrovi je 34 let a jezdím s ním od letošního roku. Rozpis používáme ve škále P1 – P6, kdy P1 je mírná zatáčka a P6 nejostřejší.

V prvním dílu Rallye Cupu 2008 – Erzetce Tmaň – jsi vyválčil 6. místo. Spokojený? Jak na tento závod vzpomínáš?

Vzhledem k technickým problémům se řízením a elektroinstalací jsme byli se 6. místem spokojeni.


Foto: Aleš Kovář

Škoda 100 L
Rok výroby 1974
Motor 1300 ccm
Výkon motoru cca 80 PS
Kompresní poměr 11:1
Max. rychlost 150 km/h
Výfuk Grabiec, Mladá Boleslav
Převodovka pětirychlostní – Kalmar motosport
Tlumiče Křístek
Přední náprava Typ M, hřebenové řízení
Zadní náprava klasická
Pneu Matador nebo Kumho 180/530/13
Ráfky Compomotive
Brzdy Přední náprava-kotoučové, zadní bubnové
Váha cca 800 kg

Erzetku Lážovice jsi vynechal. Co bylo důvodem?

Rodinné důvody spolujezdce.

M.V. Matrix Rallye Kostelec nad Orlicí byla třetí částí RC08. Výsledkem pro Tebe bylo čtvrté místo ve třídě, 21. celkově. Popíšeš průběh závodu z Tvého pohledu?

Trať byla perfektně připravená, pořadatelsky dobře zvládnutá. Ve 3. erzetě nás potrápil prudký déšť, zvolili jsme špatné pneumatiky, tím jsme se trochu propadli a do konce závodu jsme ztrátu nedohnali.


Foto: Václav Zíbar

Zbývají 3 podniky Rallye Cupu, odjedeš je všechny? Co je Tvým cílem v Rallye Cupu? Máš danou nějakou pozici, na které by jsi chtěl nejhůře skončit?

Ano, odjedu. Cílem je dokončit všechny závody a umístit se co nejlépe. Konkrétní danou pozici nemáme, jezdíme hlavně pro zábavu.

Jaký je Tvůj názor na volné předpisy Rallye Cupu? Máš na něco jiný názor, navrhuješ nějaká vylepšení?

K volným předpisům Rallye Cupu žádné výhrady nemám, vyhovují mi takové, jaké jsou.


Foto: Václav Zíbar

Zkus představit své sponzory, bez kterých motoristický sport asi nelze provozovat.

Mezi mé sponzory patří firmy Autodesign, Italservis a Nicotrans. A těm také patří můj dík.

Komentářů celkem: 2
3. 9. 2008 21:26
0 0
Auto hezký, ale se stofkou (hundrtkou) to má společnou jen siluetusmajlík
3. 9. 2008 22:47
0 0
To je Frantovo motokára. Máš pravdu, je tam origo snad jen kastle.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!