Fr. Soukup: Z klubových soutěží do Rallye Cupu 2008
František Soukup se spolujezdcem Petrem Pokorným je v půlce seriálu Rallye Cup 2008 na děleném 4. místě ve skupině H3 – historických vozidel do 1600 ccm. Před druhou půlku poháru (Pardubice, Kramolín, Kralovice) jsem mu položil několik otázek.
věk | 38 |
bydliště | Doubravice u Českých Budějovic |
povolání | Vedoucí pobočky spediční firmy |
v rallye od | 2005 |
auto | Škoda 100 L |
spolujezdec | Petr Pokorný |
největší úspěch | Setkání mistrů 2007 Tábor – 1. místo |
soutěžácký vzor | Emil Triner |
vysněné závodní auto | Škoda 130 RS |
zajímavá vzpomínka | Osobní setkání s Janem Kopeckým při závodech M.V. Matrix Rallye 2008 v Kostelci nad Orlicí. |
Foto: Václav Zíbar
Jaké bylo Tvoje první seznámení se soutěžními vozidly, potažmo tratěmi?
Jako divák jezdím na závody již řadu let, ale jako závodník od roku 2005. První závod byla klubová soutěž českobudějovického autoklubu Ledová stopa, kterou jsem jel s automobilem Škoda 136 Rapid.
Co jsi všechno odjel před letošní sezónou? Co z toho považuješ za největší úspěch?
Před letošní sezonou jsem odjel řadu klubových soutěží. Za největší úspěch považuji 1. místo v Setkání mistrů v Táboře a 3. místo v Erzetce Beroun.
Foto: Adam Čepela
Petr Pokorný Ti dělá spolujezdce, zkus ho drobet představit. Jaký typ rozpisu používáte?
Petrovi je 34 let a jezdím s ním od letošního roku. Rozpis používáme ve škále P1 – P6, kdy P1 je mírná zatáčka a P6 nejostřejší.
V prvním dílu Rallye Cupu 2008 – Erzetce Tmaň – jsi vyválčil 6. místo. Spokojený? Jak na tento závod vzpomínáš?
Vzhledem k technickým problémům se řízením a elektroinstalací jsme byli se 6. místem spokojeni.
Foto: Aleš Kovář
Škoda 100 L | |
---|---|
Rok výroby | 1974 |
Motor | 1300 ccm |
Výkon motoru | cca 80 PS |
Kompresní poměr | 11:1 |
Max. rychlost | 150 km/h |
Výfuk | Grabiec, Mladá Boleslav |
Převodovka | pětirychlostní – Kalmar motosport |
Tlumiče | Křístek |
Přední náprava | Typ M, hřebenové řízení |
Zadní náprava | klasická |
Pneu | Matador nebo Kumho 180/530/13 |
Ráfky | Compomotive |
Brzdy | Přední náprava-kotoučové, zadní bubnové |
Váha | cca 800 kg |
Erzetku Lážovice jsi vynechal. Co bylo důvodem?
Rodinné důvody spolujezdce.
M.V. Matrix Rallye Kostelec nad Orlicí byla třetí částí RC08. Výsledkem pro Tebe bylo čtvrté místo ve třídě, 21. celkově. Popíšeš průběh závodu z Tvého pohledu?
Trať byla perfektně připravená, pořadatelsky dobře zvládnutá. Ve 3. erzetě nás potrápil prudký déšť, zvolili jsme špatné pneumatiky, tím jsme se trochu propadli a do konce závodu jsme ztrátu nedohnali.
Foto: Václav Zíbar
Zbývají 3 podniky Rallye Cupu, odjedeš je všechny? Co je Tvým cílem v Rallye Cupu? Máš danou nějakou pozici, na které by jsi chtěl nejhůře skončit?
Ano, odjedu. Cílem je dokončit všechny závody a umístit se co nejlépe. Konkrétní danou pozici nemáme, jezdíme hlavně pro zábavu.
Jaký je Tvůj názor na volné předpisy Rallye Cupu? Máš na něco jiný názor, navrhuješ nějaká vylepšení?
K volným předpisům Rallye Cupu žádné výhrady nemám, vyhovují mi takové, jaké jsou.
Foto: Václav Zíbar
Zkus představit své sponzory, bez kterých motoristický sport asi nelze provozovat.
Mezi mé sponzory patří firmy Autodesign, Italservis a Nicotrans. A těm také patří můj dík.