Halenkovice zařízly Cserhalmiho šance

Nebylo toho málo, s čím se musel šestadvacetiletý rodák z Prešova před startem letošní nejvýznamnější soutěže na našem území vyrovnat.

„Když se podívám na první stranu seznamu přihlášených… Bude to sport, ale tipovat skutečně nic nechci,“ tak odpovídal Tibor Cserhalmi na otázky ohledně jeho šancí na úspěch na Barum Rally. „Myslím, že je tady tak 50 posádek, které můžou pomýšlet když ne na absolutní špici, tak určitě na velmi slušné umístění. Je potřeba mít respekt, ale budeme bojovat,“ říkal před startem soutěže Tibi.

Nový spolujezdec, velká soutěž po roční přestávce, zvučnými jmény nabitá startovní listina… Nebylo toho málo, s čím se musel šestadvacetiletý rodák z Prešova před startem letošní nejvýznamnější soutěže na našem území vyrovnat, nicméně zkušeností stačil v uplynulých letech Tibi nasbírat dost a dost a na souboje v rámci IRC se velmi těšil.

V pátek večer čekala na Tibora Cserhalmiho a Marka Omelku, startující v barvách ARC Slovakia s číslem 41 na dveřích vozu Mitsubishi Lancer EVO IX, stejně jako na další posádky tradiční superspeciálka v ulicích pořadatelského města Zlína. 24. čas v cíli byl pro posádku velkým povzbuzením. „Super, to jsme nečekali. Je to dobré. V autě fungujeme perfektně, myslím že to půjde dobře i dál,“ hodnotil Marek Omelka večerní výsledek. První polovina sobotního programu dala slovům spolujezdce zapravdu. Posádka Lanceru EVO IX prošla nástrahami čtyřech dopoledních testů bez výraznějších potíží a v cíli úvodní sekce mohla být s průběžným 13. časem více než spokojena. Vždyť kromě vozů S2000 byl před slovensko-českou posádkou v hodnocení jen jediný vůz jiné specifikace a tím byl Lancer úřadujícího mistra Václava Pecha.

Hned na následující Pinduli, která otevírala druhou sobotní sekci však přišel první „škrt přes rozpočet“. Defekt na levém předním kole hned v úvodních stovkách metrů rychlostní zkoušky značně zkomplikoval plány na útok na TOP 10. „Vzhledem k tomu, že se jednalo o levou stranu, na které nejsou umístěny žádné životně důležité komponenty vozu, rozhodli jsme se, že nebudeme kolo měnit a zkusíme dojet do cíle po defektu. Nějaký čas jsme tím sice ušetřili, ale ztráta byla i přesto hodně velká,“ popisuje situaci Marek. Posádka týmu ARC Slovakia se tak po 62. čase v úvodním testu druhé sekce poroučela z 13. na 24. pozici a mohla začít bojovat znovu.

22., 18. a 17. čas – to byly výsledky na zbývajících rychlostních zkouškách sobotního programu. Cenná byla zejména 17. pozice na druhém průjezdu náročným Trojákem. Přestože Tibor s Markem absolvovali podstatnou část testu s defektem, dosáhli zde času jen o 9 vteřin horšího, než při prvním průjezdu. 18. pozice absolutně a čtvrtá příčka mezi ne-S2000 vozy, se ztrátou 9. vteřin na stájového kolegu Petera Gavláka byly po devíti odjetých rychlostních zkouškách dobrou motivaci pro závěrečnou etapu soutěže.

Do té vstoupili Tibi s Markem 15. časem na úvodním úseku, kterým byl náročný průjezd zkouškou Komárov. Tento výsledek, který byl rovněž nejrychlejším časem mezi přeplňovanými čtyřkolkami napodobily dva 11. časy na Kudlovicích a také na Halenkovicích, kde posádku ARC Slovakia překonal mezi přeplňovanými vozy pouze Jarek Orsák. Po předposlední soutěžní sekci tak Tibiho s Markem mohl hřát pocit dobře vykonané práce, korunovaný postupem na 14. pozici průběžného pořadí a druhou mezi klasickými PV. 22,9 sekundy byla ztráta, která dělila slovensko-českou dvojici od nejrychlejšího PV pilotovaného Václavem Arazimem.

Pro závěrečnou sekci tak byl úkol jasný – útočit. 4,8 sekundy se podařilo posádce smazat na druhém průjezdu Komárovem, kde zaznamenala 16. čas celkově. Kudlovice vyšly ještě o něco lépe, když 11. čas znamenal snížení odstupu o dalších 6,2 sekundy. Vše tak mělo rozhodnout závěrečných 24 kilometrů rychlostního testu Halenkovice. A rozhodlo… Bohužel ne v té podobě, která by byla pro posádku pozitivní.

Halenkovické trápení započal defekt na rovině před Kostelany. Průjezd obcí ještě posádka absolvovala s prázným kolem, nicméně u ranče nastal čas na přezutí. „Při výměně kola a vystupování a nastupování z vozu nám v zápalu boje přestal fungovat v autě interkom,“ líčí průběh posledního testu Marek Omelka. „To bylo důvodem i našeho výletu mimo trať asi o dva kilometry dále. Prostě jsme si bez interkomu špatně porozuměli i přesto, že jsem své hlasové kapacity využil na maximum a šli jsme ven, zadkem vozu do stromu. To byl problém číslo 2, protože při nárazu nám praskla nádobka ostřikovače a kapalina začala vytékat na výfukové potrubí. Za pár chvil bylo auto plné dýmu, ale netušili jsme příčinu a tak jsme po pár desítkách, nebo stovkách metrů zastavovali znovu a Tibi šel zjistit situaci. Po zjištění, že stav není nijak vážný jsme odstartovali po čtvrté…“ Bohužel, sečtení ztrát na posledním měřeném úseku znamenalo propad o 6 příček na celkové 21. místo.

Nicméně i s tímto výsledkem může být Tibor Cserhalmi spokojen. Při své první velké soutěži po zhruba roční absenci a při stávající konkurenci zaznamenala slovensko-česká dvojice třetí čas mezi produkčními vozy a i dílčími výsledky výrazně překonala své předstartovní plány. Celou soutěž pak Tibor hodnotil následovně: „Vynikající atmosféra, ať už na městské zkoušce, nebo i na ostatních rychlostkách. Je vidět, že fanoušci na Barumce jsou opravdu srdcaři a můžu říci, že taková atmosféra není ani na mnoha světových soutěžích. Skutečně musím fandům poděkovat.

Soutěž byla pro mě velkou prověrkou po delší absenci na takto náročných podnicích a právě proto jsem nechtěl před startem vůbec předpokládat, s jakým výsledkem můžeme v cíli počítat. V tuto chvíli můžu říci, že jsme já i tým s výsledkem spokojeni. Škoda, že se nám nepodařilo dotáhnout snažení do takového konce, jaký jsme ještě před poslední rychlostní zkouškou očekávali, ale je to sport a i takové věci k tomu patří.

Nyní jednáme o mých dalších vystoupeních. Zatím ještě nejsou všechna jednání uzavřena, ale mohu říci, že s určitostí odstartuji na Rally Tatry a znovu s Markem Omelkou, se kterým se mi výborně spolupracovalo. Děkuji touto cestou týmu ARC Slovakia za možnost startovat na Barum Rally, K.I.T. Racing CS za perfektní přípravu vozu, pořadatelům za skvělý průběh soutěže a také divákům za atmosféru, kterou vytvořili. Pokud to bude jen trochu možné, určitě se do Zlína znovu rád vrátím,“ uzavřel bilanci Barum Rally Tibor Cserhalmi.

Komentářů celkem: 6
4. 9. 2008 17:541
0 0
se zájmem jsem si přečetl dopolední reakce pod touto TZ. Mohl bych jejich autory požádat o informaci jak k tomu co psali došli? Můj kontakt naleznou Ti, kteří se nechtějí schovávat za ne zcela anonymní IP adresy, v odkazu tým eWRC.cz. Díky a hezký den.
4. 9. 2008 18:132
0 0
Omylem došlo k přepsání jiného článku v db místo založení nového, proto tu byla i diskuse k minulému článku, ne k tomuto. Vše je již napraveno.
4. 9. 2008 18:533
0 0
Navíc ta diskuse byla 2 roky stará... Taky jsem nejdříve čuměl, než jsem si toho všimnulsmajlík
4. 9. 2008 20:214
0 0
No právě, ta diskuse byla k tomu starému článku, to spolu souvisí. Pokud to někomu udělalo problémy, tak se omlouváme.
4. 9. 2008 22:345
0 0
Diky Tome za objasneni a napravu.
5. 9. 2008 17:496
0 0
Někdy je té smůly trochu víc,než je zdrávo ale tihle dva jsou fakt simpatičtí borci!smajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!