16. 10. 2004 00:00 − 2336× − 0

Ford Focus WRC opanoval první etapu

Posádky týmu BP-Ford WRT dominovaly první etapě Korsické rally a ovládly první dvě příčky průběžného pořadí.

Posádky týmu BP-Ford WRT dominovaly první etapě Korsické rally a ovládly první dvě příčky průběžného pořadí. Francois Duval a Stéphane Prévot dovezli Focus RS WRC do cíle prvního dne na první pozici a jejich týmoví kolegové Markko Märtin s Michaelem Parkem skončili druzí, když v průběhu více než sto dvaceti měřených kilometrů ztratili na první místo 15,1 sekundy.

Duval a Märtin bojovali na klikatých asfaltových tratích středomořského ostrova o každou vteřinu a celý den se přetahovali o vedení v soutěži. Fordy Focus WRC vyhrály tři z dnešních čtyř rychlostních zkoušek vedoucích jižně od základny soutěže v Ajacciu. Obě posádky se v čele soutěže dvakrát prostřídaly a před svou konkurencí si vytvořily solidní náskok.

Soutěž byla zahájena již včera, kdy se v Ajacciu konal slavnostní startovní ceremoniál. Během něj hustě pršelo a to jen potvrdilo obavy pilotů z nestálého počasí. V těchto podmínkách je velmi těžké zvolit správné pneumatiky, které mohou být pro vývoj čtrnáctého podniku mistrovství světa rozhodujícím faktorem. Ráno ale přivítalo všechny účastníky soutěže slunečné počasí, a přestože bylo odpoledne zataženo, déšť se během dne nespustil.

Ranní počasí bylo sice slunečné, ale dvě úvodní rychlostní zkoušky byly po nočních deštích na mnoha místech vlhké. Duval i Märtin obuli pneumatiky Michelin s měkkou směsí a jejich volba se ukázala pro proměnlivé podmínky správnou. Duval vyhrál úvodní 32,89 km dlouhou rychlostní zkoušku Ampaza – Col St. Eustache, Märtin byl druhý. Na následující 27,78 km dlouhé zkoušce Allene – Arbellara ale osmadvacetiletý Estonec zabojoval a dostal se před Duvala do čela soutěže.

Pro odpolední měřené úseky zvolil Duval tvrdší pneumatiky, Märtin svou volbu neměnil, protože očekával, že tratě budou stále vlhké a obával se deště. Nakonec se ukázalo, že špatnou volbu provedl Märtin. Duval vyhrál třetí rychlostní zkoušku a dostal se zpátky do čela. Pořadí nezměnily ani výsledky posledního měřeného úseku, na kterém dělilo obě týmové posádky pouhých 0,6 sekundy.

“Neudělal jsem žádnou větší chybu a také volba pneumatik byla správná,“ řekl třiadvacetiletý Duval. “Asfaltové soutěže mám opravdu rád a takové podmínky, kdy jsou rychlostní zkoušky vlhké a kluzké, mi naprosto vyhovují. Při odpoledních erzetách byly některé ze zatáček velice zrádné, protože po prvních průjezdech bylo na silnici vytahané bláto. Auto fungovalo celý den bez problémů a doufám, že svou současnou pozici mohu udržet až do nedělního odpoledne.

Náš rozpis pro druhou rychlostní zkoušku byl příliš pesimistický a proto jsem jel celkem opatrně. Byl to pro mě úplně nový úsek a bylo by velice riskantní jet na sto procent. Pět kilometrů po startu této zkoušky jsem škrtnul o zeď a pak jsem cítil menší vibrace. Pár kilometrů jsem jel opatrněji, ale když jsem zjistil, že je vše v pořádku, znovu jsem zrychlil. Zítřejší rychlostní zkoušky budou náročnější, protože jsou úzké a na tratích bude asi ještě více bláta než bylo dnes. Budu se snažit příliš neriskovat,“ dodal Duval.

Markko Märtin řekl: “Ranní start se nám povedl a od začátku jsem cítil, že vše perfektně funguje. Jel jsem rychle, ale mohl bych být ještě rychlejší. Rychlostní zkoušky byly na některých místech mokré a na jiných suché. Bylo velmi obtížné poznat, jaký úsek je právě před námi. Pro odpolední kolo jsem zvolil špatné pneumatiky. Tratě byly z devadesáti procent suché, jen v některých místech bylo vlhko. Očekával jsem, že povrch bude vlhčí, ale již prvních 500 metrů mi ukázalo, že jsem udělal chybu. Musel jsem se s tím poprat. Na další zkoušce jsem se snažil ztratit co nejméně a to se mi podařilo. Volba pneumatik je na Korsice velice obtížná a musím se vyvarovat znovu stejné chyby. Druhé místo ale není špatné. Rychlejší než já byl pouze můj týmový kolega a to znamená, že Ford má za sebou dobrý den,“ řekl Markko.

Šéfa týmu BP-Ford Malcolma Wilsona výsledek dnešní etapy potěšil. “Pro první dvě rychlostní zkoušky zvolili naši soupeři stejné obutí jako my. Přesto naše posádky dokázaly na stejných pneumatikách a ve stejných podmínkách zajet první a druhé nejrychlejší časy. Je to jasný důkaz schopností našeho týmu. Nebude to jednoduché, ale pro další dvě etapy musíme zajistit, abychom častěji vybrali pneumatiky správně, než špatně,“ řekl.

Druhá etapa soutěže je nejdelší a také nejtěžší. Posádky opustí Ajaccio v 7,40 hod. a čekají na ně dvě kola po dvou rychlostních zkouškách, které rozdělí servisní přestávka. Tratě jsou situovány severně od základny soutěže. Rychlostní zkouška The Vico – Col de Sarzoggiu měří 36,24 km a Peri – Bastelica 40,94 km, jedná se o nejdelší měřené úseky soutěže. Zpátky do Ajaccia by měly posádky dorazit v 19,05 hod.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!