11. 9. 2008 19:19 − 2540× − 3

Rally Larvik – komentář

Norský národní šampionát o uplynulém víkendu pokračoval dalším podnikem, na jehož startu se opět sešla velmi zajímavá konkurence.

Norský národní šampionát o uplynulém víkendu pokračoval dalším podnikem, na jehož startu se opět sešla velmi zajímavá konkurence. Hlavní roli ve své domovině zatím sehrávají Mads Østberg se Subaru Impreza WRC S12B a Andreas Mikkelsen na Fordu Focus WRC 06. Ti v předešlých podnicích sehráli několik zajímavých soubojů, z nichž vyšel lépe pilot Fordu. Na svého rivala však po předešlém podniku měl náskok pouhých šesti bodů. Třetí příčku v mistrovství si zatím s přehledem drží Anders Grøndal, jenž se v Larviku vrátil za volant svého tradičního Subaru Impreza WRC S10. Na soutěži, která se narozdíl od ostatních norských konala na zpevněném povrchu, nemohl chybět ani otec druhého muže průběžného pořadí Morten Østberg (Subaru Impreza WRC S10), Christian August Selmer nebo Thomas Kvam (oba Ford Focus WRC). Pozvání od Johnna Hauglanda na svezení se s pohárovým Subaru Impreza Sti N14 okleštěným oproti klasické produkční verzi přijal Guy Wilks.

Úvodní dva testy odjeté na suchém asfaltu se staly kořistí Mikkelsena, jenž svému nejbližšímu soupeři Madsu Østberg poodskočil na rozdíl 6,2 sekundy. Zbytku pole zatím vévodil Grøndal, ovšem na nejlepší dvojici ani přinejmenším nestačil a zaostával již na začátku rally o propastných 52 vteřin! Na RZ 3 začalo pršet a naplno tak využil výhody obutých médií Østberg, který zde vedoucího pilota trápícího se na slickách poprvé v soutěži porazil. Minimální časový rozdíl mu však stále neumožňoval posunout se do čela. Před startem čtvrtého testu se Mikkelsen rozhodl nařezat své suché gumy, což ale mimo servisní park není pravidly umožněno. Nad mladým Norem tak začala viset hodně reálná možnost vyloučení.

Nařezání gum pilotovi Fordu beztak příliš nepomohlo, neboť jej na čtvrtém testu jeho soupeř dokázal podruhé za sebou porazit a stáhnout ztrátu na průběžných 2,1 sekundy. I pátým a šestým testem prolétlo v nejrychlejším časem žlutomodré Subaru, což značilo změnu v průběžném pořadí. Østberg se vyhoupl do čela s náskokem 1,5 vteřiny. Na předposledním testu na své konto přidal několik dalších desetin a do závěrečné fáze nastupoval s náskokem 2,7 sekundy. Do jeho cíle ale Østberg dorazil s proraženou pneumatikou a časem podstatně horším, než jaký by zajel za normálních podmínek.

Defekt se nevyhnul ani Mikkelsenovi, ovšem naštěstí pro něj se tak stalo až dva kilometry před cílem. To pochopitelně vedlo k daleko menší časové ztrátě a posunu zpět do čela. Vítězství si však mladý pilot Focusu příliš neužil, neboť byl záhy vyloučen pro již zmíněné porušení pravidel. Problémům se v závěrečném testu nevyhnul ani Grøndal, který tak přišel o jasnou bronzovou pozici. Z té se nakonec stejně jako z vítězství mezi produkčními vozy o pouhých 1,5 sekundy radoval Sveinung Bieltvedt se Subaru Impreza Sti N11.

Pořadí v cíli:
1. Mads Østberg/Ole Kristian Unnerud (N) Subaru Impreza WRC S12B 43.36,9
2. Sveinung Bieltvedt/Roger Eilertsen (N) Subaru Impreza WRX STI N12 +3.09,6 (1. N4)
3. Martin Stenshorne/Ove Johnny Andersen (N) Mitsubishi Lancer Evo IX +3.11,1 (2. N4)
4. Eyvind Brynildsen/Denis Giraudet (N/F) Mitsubishi Lancer Evo IX +3.32,8 (3. N4)
5. Anders Grøndal/Maria Andersson (N/S) Subaru Impreza WRC S10 +3.43,3
6. Anders Kjær/Trond Svendsen (N) Subaru Impreza WRX STI N12 +4.00,0 (4. N4)
7. Pål Try/Stig Nordbø (N) Ford Focus RS WRC 04 +4.46,4
8. Guy Wilks/David Moynihan (GB) Subaru Impreza WR STI N14 +4.46,5 (5. N4)
9. Thomas Kvam/Stian Johnsen (N) Ford Focus RS WRC 02+5.14,8
10. Svein Frustøl/Knut Hallgeir Hofstad (N) Ford Focus RS WRC 01 +5.31,1

Stav šampionátu ve skupině A: 1. Mads Østberg 151, 2. Mikkelsen 126, 3. Grøndal 105, 4. Morten Østberg 47, 5. Selmer 39, 6. Kvam 34
Stav šampionátu ve skupině N: 1. Stenshorne 143, 2. Bieltvedt 142, 3. Kjær 66, 4. Kollevold 61, 5. Johnsrød 51, 6. Sulland 49

Komentářů celkem: 3
11. 9. 2008 19:301
0 0
Tak to musel být super souboj až do konce a muselo to zastínit vítěze. Sveinungsmajlíksmajlík
11. 9. 2008 19:322
0 0
Aha...tam zas vládlo nějaký vyloučení a defekty, tak to je škoda.
11. 9. 2008 22:043
0 0
Jak bylo vidět z videí, tak Ostberg dorazil na cílovou rampu s pěkně otrhaným předkem. To bylo asi od toho defektu.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!