Jak by mohly vypadat týmy v MS 2009?
Sezóna 2008 sice ještě neskončila, ale už teď se rýsují týmy a jezdci pro sezónu další. Pojďme se podívat, jak by podle současných informací mohlo vypadat jezdecké složení pro příští rok.
Začněme u Citroenů. V továrním týmu se asi nic měnit nebude, a tak i příští rok to vypadá na složení Sebastien Loeb a Daniel Sordo. O vůz C4 WRC je ale i mnoho dalších zájemců. Podle všeho příští rok budou pokračovat i Aava a Rautenbach, kteří by si rozpočet měli zajistit. Vedle toho si chce ale sám Citroen postavit ještě další tým, jakési "béčko". Tam bude skoro jistě Sebastien Ogier, který prokazuje svůj talent a Citroen si ho vytipoval jako Loebova nástupce. Dalším do party by mohl být další francouzský jezdec Nicolas Vouilloz, který se netají touhou po návratu do MS. A zapomínat nesmíme ani na Mikkelsena, který po testech s C4 WRC vážně uvažuje o jeho pořízení. V tomto případě je ale pravděpodobné, že by si ho pořídil do svého týmu a nejel by tak v B týmu Citroenu.
Pak tu máme Fordy. Ani tady se v továrním týmu nečekají změny. Hirvonen letos jede mimořádně spolehlivě a hlavně díky tomu prohání Loeba. Latvala zase ukazuje, že dokáže být možná nejrychlejší, ale ještě k tomu potřebuje ubrat na chybách a zlepšit se na asfaltu. Pak z něj může být budoucí mistr světa a v továrním týmu určitě zůstane. Pokračovat bude asi i Stobart, kde se ale bude o jezdcích spekulovat ještě dlouho. Za jisté můžeme považovat jen to, že pojede dál Matthew Wilson. Velmi pravděpodobné je účinkování Duvala u Stobartu na celou sezónu, na druhou stranu není vůbec jisté, jak to bude s Gigi Gallim. Velmi jasno se zdá být u Munchis, kde pojede dál Villagra, kterého doplní Henning Solberg.
S Fordy ale pojedou i další. Jisté jsou starty holandského týmu VM Motorsport – otec a syn Van Merksteijn. Stále existuje možnost, že s Fordem pojede i Mikkelsen, není ale tajností, že by ho Malcolm Wilson v tom případě rád viděl u Stobartu. Těžko říct, zda se příští rok objeví i někdo další, kdo si letos Ford vyzkoušel – Bettega, Clark nebo Rantanen. A zapomínat nesmíme ani na Al Qassimiho, který patrně pojede ve stejné pozici jako letos, tedy jako ten třetí u továrního týmu.
Celkem jasno je i u Subaru. Sestava Petter Solberg a Chris Atkinson se také těžko změní. Nově bude v MS druhý tým Subaru postavený kolem norské Adapty. Jeden jezdec je jasný – Mads Ostberg. O druhém se stále jedná, dosud se nejvíce mluvilo o Grondalovi, mezi další zájemce se zařadil i Guy Wilks, který svým projektem shání peníze na ostrovech. Momentálně má prý zajištěno půl milionu liber, což je ale jen čtvrtina potřebné částky. Další zájemci se k Subaru nehrnou, přeci jen vůz zaostává za konkurencí. Dlouhodobě má o starty zájem jen Pons, ale u něj je to o penězích, dvakrát se se Subaru sveze ještě letos i Tirrabassi, takže i u něj by se mohlo jednat o dlouhodobější zájem. O vůz WRC stále usiluje i Kris Meeke…
Velkou neznámou je postoj Suzuki k další sezóně. Spekuluje se o tom, že pokud tým do konce roku nedosáhne na lepší umístění, příští rok nepojedou. Na Novém Zélandu dosáhl tým zatím největšího úspěchu, další závody napoví. Pokud budou pokračovat, na sestavě Gardemeister a Andersson se nic měnit asi nebude.
Zkusme si to shrnout.
Citroen – Loeb, Sordo, Ogier, Aava, Rautenbach, Mikkelsen ?, Vouilloz ?
Ford – Hirvonen, Latvala, Duval, Wilson, Solberg H., Villagra, Van Merksteijn sr., Van Merksteijn jr., Al Qassimi, Galli ?
Subaru – Solberg P., Atkinson, Ostberg, Grondal ?, Wilks ?
Suzuki – Gardemeister ?, Andersson ?
K nim se samozřejmě přidají i další soukromníci, jejich starty ale budou spíše jednorázové. Každopádně se zdá, že příští sezóna rozhodně slibuje poměrně početné startovní pole s vozy WRC.
Nezapomínejte na týmy a automobilky co maj kačky.
Na zdraví